Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva hadde dere gjordt vis..


_aussie_

Recommended Posts

Denne hunden er i sitt andre hjem nå, den er ikke ti måneder enda, og har

ikke hatt en særlig lett oppvekst heller. Den er ikke renslig og ikke orntlig sosialisert. Den er utrolig stressa. Problemet er at den eieren som har den nå kanskje ikke vil ha den lengre, og jeg har veldig lyst på denne hunden, jeg har den litt hos meg i dag og har trent den litt sammen med Taran, det har gått veldig bra og den har begynt å stole på oss. Jeg vet heller ikke om pappa å de synes det er greit med enda en hund til i huset, særlig denne som er så stressa. Den går godt sammen med våre hunder og det er faktisk søsteren til min hund. Hva skal jeg si til foreldra mine for å overbevise de? jeg vet dette er mye arbeid, og er villig til å ta på meg dette. denne hunden har jeg faktisk veldig lyst å gi et nytt liv, noe den trenger. Dette er en hund man må jobbe med helt fra starten igjen, og som trenger noen den kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på dette tidspunkte(Vet ikke hvor gammel Luna er jeg) så vet jeg selv at jeg ikke har tid og kapasitet til å klare en annen hund itilleg til Serchaj, men kanskje hvis jeg hadde hatt muligheten senere hadde jeg nok gjort det.

(( Litt OT; Har selv fått tilbud om å ha en Afghaner på fôr, men siden jeg vet at jeg ikke har kapasitet enda til å ha enda en ung mynde måtte jeg avslå.. Selv om jeg hadde utrooooolig lyst :) ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo ikke hvor gammel du er, og om du er av den typen som "vil veldig" mye den første tiden, så dette interessen litt i grus etter hvert...

Desverre er det mange som er sånn (både vokse og barn), men det vet du jo selv ogg dine foreldre, om du er slik, eller om du når du bestemmer deg for noe, om du fulfører dette, uasnett hvor lang tid og hvor mye arbeid dette måtte gi deg.

Personlig; hadde en av mine unger spurt om dette, hadde svaret vært NEI!

Grunnen til dette er at jeg vet at jeg ville fått det meste av arbeidet med hunden, og jeg har nok ansvar med det jeg har fra før.

(Dette av egen erfaring med rotter, marsvin og andre smådyr, som de har hatt ene-ansvar for)

Hadde jeg hatt økonomi og plass til det, og jeg viste at dette var noe du 100% kom til å følge opp, ikke bare dette året, men i hele hunden sin leveralder, ville jeg ikke stusset på å gi deg lov, om denne hunden hadde gått bra med de menneskene og de hundene som allerede er i huset.

At det blir mer mas i huset fremover med en slik hund, er det jo ikke i tvil om, så jeg synest du skal være ydmyk når du spør dine foreldre om dette, og absolutt ikke regne det som en selvfølge at du får lov til dette.

Jeg vil tro at svaret på dette spørsmålet ditt, vil avhenge av hvordan du takler det ansvaret du har i dag, og det du har hatt før.

Lykke til.

(Og sier dine foreldre nei, så er det kanskje en mening med det, tross alt?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å overtale noen hvis de absolutt ikke vil, men du kan jo prøve å la hunden være mye ilag med dem - så kanskje de også begynner å tenke at "dette er en hund som bør reddes" - at de blir litt glade i hunden de også.

Når det er sagt, så vet jeg ikke hvor bra det er å skaffe seg en til hvis du vet at de ikke ønsker det i det hele tatt. Da kan fort irritasjonene komme når hunden er "umulig" og jeg tviler på at en hund som føler seg uønsket er særlig lykkelig. Derfor er det viktig å ikke prøve å overtale dem for å "være snill med deg", men å heller prøve å snu dem til å ha lyst på hunden selv - litt list og kløkt må nok til her..

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir snart 18 jeg.. Jeg vet at der er mye arbeid i en sånn hund, og vet at jeg ikke kommer til å gå lei selv om dette kan bli litt av en jobb. Jeg glemte å si ista at hunden har vært her endel før, for jeg hadde den litt hos meg før den kom til det andre hjemmet sitt. Den stoler ganske bra på meg nå, og det gjør den også på de andre dyra/menneskene her i huset. det foreldrene mine tror er at det blir endel jobb med tre hunder, noe som det også blir, men da har jeg ansvaret for to av de, trening osv. Å søstera mi har ansvaret for Jenna. Mens foreldra mine tar seg av kostnadene og jeg betaler også litt siden jeg jobber. Foreldrene mine har sagt flere ganger at jeg er veldig flink med hunden min, og jeg har oppdratt begge de hundene vi har nå idag. Jeg synes det er kjempe morsomt å jobbe med hunder, og jeg tviler på at jeg noen gang blir lei det :) Så det er ikke noe å bekymre seg for. Det at Luna enda også er ganske ung ser jeg ikke på som noe problem, Luna har lært alt det grunnleggende og treningen hennes stopper ikke selv om det kommer en til hund i huset. Takk for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir snart 18 jeg.. Jeg vet at der er mye arbeid i en sånn hund' date=' og vet at jeg ikke kommer til å gå lei selv om dette kan bli litt av en jobb. Jeg glemte å si ista at hunden har vært her endel før, for jeg hadde den litt hos meg før den kom til det andre hjemmet sitt. Den stoler ganske bra på meg nå, og det gjør den også på de andre dyra/menneskene her i huset. det foreldrene mine tror er at det blir endel jobb med tre hunder, noe som det også blir, men da har jeg ansvaret for to av de, trening osv. Å søstera mi har ansvaret for Jenna. Mens foreldra mine tar seg av kostnadene og jeg betaler også litt siden jeg jobber. Foreldrene mine har sagt flere ganger at jeg er veldig flink med hunden min, og jeg har oppdratt begge de hundene vi har nå idag. Jeg synes det er kjempe morsomt å jobbe med hunder, og jeg tviler på at jeg noen gang blir lei det :) Så det er ikke noe å bekymre seg for. Det at Luna enda også er ganske ung ser jeg ikke på som noe problem, Luna har lært alt det grunnleggende og treningen hennes stopper ikke selv om det kommer en til hund i huset. Takk for svar :wink:[/quote']

er du virkelig snart 18 lise??

trodde du var 15 jeg :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg. Vil de ikke bør du ikke tvinge det igjennom,det ender med at bikkja blir "forhatt2 og får mindre oppmerksomhet osv av dine foreldre enn dine to andre.

Jeg har gjort dette selv så jeg "vet" hva jeg prater om. Har også hørt mange andre som har gjort det og det går sjelden bra..

Når det er sagt: Du bør nok være oppmerksom på at dette er mye jobb og en langtids jobb(noe du tydeligvis er klar over så da skal jeg ikke si mer om det.:)) Men har du tenkt på at det slettes ikke er sikkert du klarer og roe hunden? At den til en viss grad alltid vil stresse? Det kan skje,uansett hva du gjør for og motvirke det.

Er dine foreldre enig,du forvalter ansvaret bra og seriøst og er klar over at alt kanskje ikke blir som du har tenkt,så go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst de ikke vil ha flere hunder hvorfor ikke da hjelpe til med at den får ett annet godt hjem?

Svarte deg på PM, synes jeg ikke skal drive å snakke om dette på forumet, for vis noen finner ut av det får jeg problemer :roll: Foreldrene mine har ikke sagt noe om at de absolutt ikke vil ha en hund til heller, men at det blir mere jobb da :wink:

Andre som lurer på det samma? send meg en PM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg. Vil de ikke bør du ikke tvinge det igjennom,det ender med at bikkja blir "forhatt2 og får mindre oppmerksomhet osv av dine foreldre enn dine to andre.

Jeg har gjort dette selv så jeg "vet" hva jeg prater om. Har også hørt mange andre som har gjort det og det går sjelden bra..

Når det er sagt: Du bør nok være oppmerksom på at dette er mye jobb og en langtids jobb(noe du tydeligvis er klar over så da skal jeg ikke si mer om det.:)) Men har du tenkt på at det slettes ikke er sikkert du klarer og roe hunden? At den til en viss grad alltid vil stresse? Det kan skje,uansett hva du gjør for og motvirke det.

Er dine foreldre enig,du forvalter ansvaret bra og seriøst og er klar over at alt kanskje ikke blir som du har tenkt,så go for it!

Iløpet av de få timene hun var her, og de andre gangene så var hun som en ny hund faktisk, man må bare jobbe litt med hun, trene, vise hun at hun kan stole på deg. Foreldrene mine er nok ikke sånn, de klappa og kosa med hun, og de sier at hun er en utrolig fin hund :wink: Men jeg får snakke med dem om det, så får vi se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dem siden til Chicka og vis dem hvor fin hun har blitt i nytt hjem, så de ser at en omplasserings hund er mulig å få fin igjen selvom de har hatt litt dårlig start.

Har du lyst til å sende meg PM om hunden osv så gjør gjerne det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...