Gå til innhold
Hundesonen.no

Bite trening.


Ulvinne

Recommended Posts

Slapp av.. Mener ikke så galt som det høres.. :D

Jeg har ei omplasseringstispe på 4 år,hun vet ikke hvordan hun skal kontrolere kjeften sin.(noe jeg smertelig har fått erfare.).

Prøve og forklare: Hvis vi leker dra kamp og hun skal bytte tak sitter hun i armen på meg så det omtrendt kråser,hvis jeg tuller litt med henne: "tar" labbene dytter henne litt,altså leker menneske mot hund,så sitter hun også i armen på meg. Foreløpig ikke noe sår på meg men det gjør overraskende vondt!

Hadde en schæfer en gang som lærte at når vi leker biter vi forsiktig og vi biter ikke hvis vi ikke leker. Han gjorde ikke det og han var en drømm og leke med!

Jeg tenkte jeg skulle lære tispa mi det samme. Altså og bite forsiktig når vi leker.

Noen tips til hvoirdan jeg går frem?(har lagt en plkan men er jo gøy og høre andres forslag også). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei omplasseringstispe på 4 år,hun vet ikke hvordan hun skal

kontrolere kjeften sin.(noe jeg smertelig har fått erfare.).

Prøve og forklare: Hvis vi leker dra kamp og hun skal bytte tak sitter hun i armen på meg så det omtrendt kråser,hvis jeg tuller litt med henne: "tar" labbene dytter henne litt,altså leker menneske mot hund,så sitter hun også i armen på meg. Foreløpig ikke noe sår på meg men det gjør overraskende vondt!

Hadde en schæfer en gang som lærte at når vi leker biter vi forsiktig og vi biter ikke hvis vi ikke leker. Han gjorde ikke det og han var en drømm og leke med!

Jeg tenkte jeg skulle lære tispa mi det samme. Altså og bite forsiktig når vi leker.

Noen tips til hvoirdan jeg går frem?(har lagt en plkan men er jo gøy og høre andres forslag også).

Uff, akkurat sånn er mayaa også, men det vet du sikkert :wink: Hun blir utrolig brutal i all lek, hopper opp å klorer og biter. Bare jeg går i postkassa vil hun leke og igjen biter meg i armer og hopper opp. Slitsomt :) Hun mener ikke noe vondt, er bare veldig stor og veldig ivrig. En periode sluttet hun helt, jeg sa AU hver gang hun bet, men nå har det ikke stor virkning lengre, hun slutter litt så plutselig hopper på igjen. BLir til at jeg ikke vil leke med henne for det gjør vondt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,prøvde og lære henne og bite forsiktig også.. Hun ble flink men så ble det en periode hvor det ble lite lek.. Og jeg vet jo ikke hva som har skjedd mellom deg og meg.. :D Hvis du skjønner?

Nei,Kaisa gjør det heller ikke for og være slem,hun blir veldig lei seg da hun skjønner at jeg har fått vondt. Men hun vil jo så gjerne leke slik også..

Tenkte jeg skulle lage en beskyttelsesarm,tynn nok til at jeg kjenner hvis hun biter for hardt men tykk nok til at jeg ikke knekker armen da hun tar i..

Mye av grunnen til at jeg vil lære henne det er fordi hun gjerne leker sånn,hun er ikke vanskelig og få med liksom. :)

Men hva hvis et barn prøver og leke sånn med henne? Hun gjør det jo ikke for og være slem men det er gjerne slik uhell skjer.. Og det vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang hun biter hardt hyler du til og avslutter all lek en stund. Etterhvert vil hun forhåpentligvis forstå at hvis hun ikke er forsiktig med tennen så blir det slutt på leken. Bli bare mer og mer "pysete" slik at du tåler mindre og mindre og tilslutt nesten ingenting før du avslutter leken. Det virker iallefall på valper, men jeg vet ikke på eldre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.. Mener ikke så galt som det høres.. :)

Jeg har ei omplasseringstispe på 4 år,hun vet ikke hvordan hun skal kontrolere kjeften sin.(noe jeg smertelig har fått erfare.).

Prøve og forklare: Hvis vi leker dra kamp og hun skal bytte tak sitter hun i armen på meg så det omtrendt kråser,hvis jeg tuller litt med henne: "tar" labbene dytter henne litt,altså leker menneske mot hund,så sitter hun også i armen på meg. Foreløpig ikke noe sår på meg men det gjør overraskende vondt!

Hadde en schæfer en gang som lærte at når vi leker biter vi forsiktig og vi biter ikke hvis vi ikke leker. Han gjorde ikke det og han var en drømm og leke med!

Jeg tenkte jeg skulle lære tispa mi det samme. Altså og bite forsiktig når vi leker.

Noen tips til hvoirdan jeg går frem?(har lagt en plkan men er jo gøy og høre andres forslag også). :D

Det beste du kan gjøre er å kutte ut dette "tullet". Drakamp egner seg kun for de som er kvalifiserte til det, og den mangelen på nevnte kvalifikasjon er nok noe du deler med mange. På hundespråket finnes ikke noe som heter lek i den betydningen vi mennesker mener med ordet lek.

Så kutt det ut, så slipper du å så tvil hos hunden om hvem som er øverst på rangstigen, jeg håper det fortsatt er deg.:-)

Et lite spørsmål til slutt som egentlig er litt OT. Hvor mange hunder har du egentlig? Jeg synes du forteller om problemer med den ene etter den andre, men det er kanskje jeg som har lest samme innlegget flere ganger? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å kutte ut dette "tullet". Drakamp egner seg kun for de som er kvalifiserte til det' date=' og den mangelen på nevnte kvalifikasjon er nok noe du deler med mange. På hundespråket finnes ikke noe som heter lek i den betydningen vi mennesker mener med ordet lek.[/quote']

Så du mener hunden ikke skjønner at man leker? Mener du at hunden tror man sloss om feks ei fille? Isåfall, hvis jeg forstår deg riktig, må jeg si meg sterkt uenig. Jeg har alltid leka "drakamp" med allemulige forskjellige fuglhunder vi har hatt oppigjennom årene, og alle har elsket det - de går selv og henter håndduker, bein etc og rister det foran meg for å få meg med. Om jeg har drakamp med pelsen, og etterhvert gir meg, kommer den for å få meg med igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker endel dra kamp med hann hunden min, både for lek og for å gire han opp før trening.Han knurrer og biter(bare forsiktig). Det er ihvertfall ingen tvil om at han bare leker for jeg trenger bare si rolig "nå holder det" og han slutter med en gang og bare står og logrer. Men det er jo ikke alle hunder denne typen lek passer like bra for, noen stresser seg opp og bruker lang tid på å "lande" igjen. En bc jeg kjenner blir helt stressa og peser og styrer bare hun ser en "knute-leke" eller lign. Hun blir også veldig voldsom og biter hardt og da har de valgt å heller la det vær. Da er det bedre å finne på andre gøye ting med hunden.

Jeg tror nok jeg ville avsluttet leken med en gang hun blir for voldsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...