Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone (whippet)


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

vakringen <3 Men han hvisket i øret mitt at det er kaldt ute og at han trenger klær :P

Verdens fineste :D Litt kaldt, men også mye spennende å kikke på for lille meesh, og da må det ristes. Om et par dager får vi hjemmestrikket genser av Meeshas "bestemor" som vi kler på når det er surt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har begynt på kurs! Var der mandag og i dag, og skal holde på i noen uker fremover. Vi går kontakt- og hverdagslydighetskurs, hos HundeAkademiet i Bergen (der vi gikk valpekurs). Kurset er veldig

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone er en whippetgutt født 21.07.2013. Han er etter Emprezy Significant Pearl og Skyborne Crossing The Atlantic, og av oppdrettet til Alzenas her inne. Jeg har ikke peili

Vi har kost oss masse i snøen som er kommet til Bergen. Kjører til de "forlatte" stedene, slipper bikkja og som han koser seg Han er riktignok godt kledd i dekken vi har kjøpt hos Rappfoten, det må t

Posted Images

I går hadde vi besøk av en venninne av meg som synes Meesha er såååå fin. Hun knipset bilder som bare det :P Vi kjørte på butikken og Meesha stod alene i bilburet til min venninnes schäfer mens vi handlet. Gikk bare fint det, men han syntes nok vi var litt kjipe som gikk ifra han, og han takket ikke nei til å komme ut av buret da vi kom tilbake :P

post-12379-0-29014100-1380706651_thumb.j

Lufter oss litt utenfor butikken.

post-12379-0-55047700-1380706674_thumb.j

post-12379-0-12698500-1380706687_thumb.j

På mandag begynner vi på valpekurs, gleder meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi løpt på engen, og trent litt innkalling og sitt :) Det er en byggeplass rett ved som lagde masse rare lyder, og det gikk ei jente forbi oss da vi gjorde ene innkallingen – og Meesha funka like fint. Det kan vel regnes som å ha trent innkalling/sitt med forstyrrelser? Er så stolt av og glad i lille valpen min :flowers:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På søndag blir Meesha tre måneder gammel! Tiden flyr :shocked:

I dag var vi hos veterinæren for å få tolvukersvaksina. Hun tok det jeg regner med er en standard sjekk på han også, og han ser kjempefin ut, sa doktordamen. "Godt oppdratt", sa hun, etter å ha tatt, klemt og trykket på hele hunden inkl. tannsjekk mens han stod på bordet. Må innrømme at jeg ble litt sånn:

happy-oh-stop-it-you.png

:D

Meesha oppførte seg altså eksemplarisk, selv om vi nok skal gi noe av credsen for det til hundekjeksene veterinæren hadde på lur :rofl: Begge testiklene er der de skal være, så satser vi på at det holder seg sånn slik at han kan få vise seg frem i ringen og kanskje bli pappa en dag :flowers:

post-12379-0-40228100-1381502681_thumb.j

Vi er begynt på valpekurs (har hatt en time til nå). Jeg var kjempenervøs, og Meesha syntes alt annet enn meg var SÅ spennende :frantics: På timen trente vi kontakt, sitte pent når en person kommer bort (hilse pent), og innkalling. Kontakt gikk bæsj (ref. spennende-het hos meg kontra resten av verden), sitte pent gikk strålende og innkalling likeså. På hjemmeplan sitter innkalling hele tiden (selv med andre folk og dyr rundt), og han kommer på innkalling til både meg og sambo. "Sitt" sitter, og han begynner å skjønne greia med "lægg dæ". "På plass" (gå i hundesengen) sitter nå og da, men aldri mer enn fem sekunder sammenhengende :P Har trent litt på bli, og det varierer etter dagsformen hvordan dét går.

post-12379-0-37227500-1381502655_thumb.j

Meesha har kjørt mye bil og legger seg stort sett ned for å sove når vi er i bilen. Noen ganger tygger han på bamsen sin, og kanskje sitter han og kikker mellom forsetene og ut av vinduet foran. Piper litt nå og da, for noen ganger blir det kjedelig, og andre ganger sier han tyyydelig ifra om at NÅ må han på do. Inne går han ikke på do med mindre jeg og sambo glemmer oss av, for han gir ikke mye beskjed om at han må, annet enn å snuse ved døren sånn 10% av gangene. Nå og da er han litt sammen med andre hunder, men vi har bare møtt voksne/store hunder enda, så da er enten Meesha eller de(n) voksne i bånd for å unngå at de tramper han ned :)

post-12379-0-78818800-1381502779_thumb.j

Og om et par uker flytter vi, så da blir Meesha sentrumshund.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla med husrein-skrytet mitt i forrige innlegg! I dag gikk Meesha fra sofaen og til kjøkkenet, drakk litt og spiste litt, gikk tilbake til stuen og tisset, for så å gå på kjøkkenet for å spise mer. Valper, altså :P

Vi har vært på valpekurs to ganger denne uken + at vi trener hjemme her og der. Legger inn litt trening både når vi er ute og hjemme på stuegulvet. Sambo tok litt bilder og en film på sist kurs, så jeg legger inn litt kommentarer under hvert bilde.

post-12379-0-25015700-1382036193_thumb.j

Passeringstrening, både passere andre og bli passert av andre. Meesha mister fokus på meg og vil løpe bort til de andre hundene nå og da, men stort sett har han godt fokus på meg.

post-12379-0-05157300-1382036279_thumb.j

Mer passeringstrening, nå vår tur til å gå forbi de andre. Det går mye bedre enn å bli passert. Blir litt stopp nå og da for å kikke mot de andre hundene og for å snuse på bakken, men da drar jeg han med meg med litt oppmuntrende ord og så blir han "ÅJA MAMMA heeeiiiiiii" igjen.

post-12379-0-21985000-1382036338.jpg

FLINK valp :)

Bortsett fra passeringstrening har vi gått gjennom følgende på kurs så langt:

- Kontakt. Det går MYE bedre nå enn første gang. Han blir bare flinkere og flinkere til å holde kontakten over lengre tid, både med meg og sambo. Etter inspirasjon fra MegaMarie er jeg begynt å bruke lyden "drrr" i lyst toneleie for å få oppmerksomheten hans om han faller bort, og det fungerer veldig bra.

- Turtrening. Fokus på å ikke trekke i båndet. Dette går bra over kortere tidsrom og han velger ofte å ikke trekke kontra å dra i båndet. Men dette må vi øve mye mer på. Særlig når vi nærmer oss slutten av turen begynner han å dra, og noen ganger blir han sååå gira og vil frem NÅ.

- Innkalling. Her er Meesha en stjerne :heart: Noen ganger er han litt treig, men som regel kommer han som en pil på innkalling både til meg og sambo.

- Sitte pent når man hilser. Går kjempebra på kurs, ikke fullt så bra hjemme... Jeg er for dårlig på å trene på det når vi hilser på tilfeldige folk. I dag måtte han riktignok sette seg ned før vi hilste på ene mennesket i dag, så dette går bare på meg, og jeg veit jo at han skjønner greia om bare jeg klarer å være konsekvent.

- Litt triks. Nå prøver vi å lære han å "danse" (snurre rundt). Veldig morsomt og enkelt.

Ellers benytter vi tiden på kursene til å sosialisere, også balanserer vi på stokker og stubber. Flinke valpis stod på stubbe med alle fire beina og vinglet veeeeldig, men falt ikke ned!

Hjemme trener vi på det samme som vi trener på på kurs, samt at vi repeterer sitt og dekk. Dekk er vaanskelig, men det går nå på et vis. Dog er vi milevis unna å kunne si "lægg dæ" og se at han legger seg med en gang. Også jobbes det gradvis inn kommandoer som vent, gå vekk, "vær en anna plass", "gje fan" og lignende :lol:

Og det meste er mulig når det venter karbonade som belønning :thumbsup:

Her er en film fra da vi trente kontakt på kurs i går. Litt dårlig film, men det vises kanskje litt at jeg har flink valp? Ja ja ja? :flowers:

Jeg begynner å tro at det skal være fullt mulig å karre oss gjennom en runde eller tre i utstillingsringen uten å dø på oss!

Bare for å vise hvor søt valp jeg har; Meesha sovnet i godstolen til min svigermor i går kveld etter kurs, da vi dro innom for kveldsmat :wub:

post-12379-0-87862000-1382036990.jpg

Også avslutter vi med et bilde av Meesha som har sanket leker. En gammel tannbørste og en av sambos sokker...

post-12379-0-30388300-1382036945_thumb.j

Er veldig fornøyd med og glad i valpisen min for tiden jeg :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, har jeg inspirert deg til å bruke "drrr" når han er ukonsentrert? :lol: I hvilken sammenheng har jeg selv brukt denne lyden?

Kjempe moro å se hvor flink han er på valpekurs. Ååå, jeg vil på kurs NÅ! :D

Du brukte det da Tidi løp etter goldenen eller noe, også prøvde jeg den lyden dagen etter eller noe, og Meesha bare "ååååååå hva vil DU?" :P

De vi går hos har oppstart med nytt valpekurs 4. november :)http://hundeakademiet.no/i/tilpamelding.aspx?id=208

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brukte det da Tidi løp etter goldenen eller noe, også prøvde jeg den lyden dagen etter eller noe, og Meesha bare "ååååååå hva vil DU?" :P

De vi går hos har oppstart med nytt valpekurs 4. november :)http://hundeakademiet.no/i/tilpamelding.aspx?id=208

Haha, jeg bruker så utrolig mange rare lyder for å få henne til å komme :lol: Jeg bruker som sagt kun Tidi når vi trener innkalling og hun får belønning hver gang hun kommer. Ellers når jeg roper på henne er det en blanding av rare lyder og kallenavn som babberna og papperna :lol:

Ja, jeg har sett litt på det. Men jeg klarer ikke å velge om jeg skal gå på valpekurs nå, eller vente til det kommer noen grunnferdighetskurs muligens til neste år. Men jeg vil jo helst begynne med noe nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg bruker så utrolig mange rare lyder for å få henne til å komme :lol: Jeg bruker som sagt kun Tidi når vi trener innkalling og hun får belønning hver gang hun kommer. Ellers når jeg roper på henne er det en blanding av rare lyder og kallenavn som babberna og papperna :lol:

Ja, jeg har sett litt på det. Men jeg klarer ikke å velge om jeg skal gå på valpekurs nå, eller vente til det kommer noen grunnferdighetskurs muligens til neste år. Men jeg vil jo helst begynne med noe nå..

Haha, hørte det :D Herlig!

Skjønner. Men det skader vel ikke å starte nå? Annet enn lommeboka, selvfølgelig :lol: Jeg har tenkt å gå grunnkurs/hverdagslydighet eller noe sånt på nyåret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hørte det :D Herlig!

Skjønner. Men det skader vel ikke å starte nå? Annet enn lommeboka, selvfølgelig :lol: Jeg har tenkt å gå grunnkurs/hverdagslydighet eller noe sånt på nyåret.

Ja, det var lommeboken da! :lol: Er mest den det står på. Jeg får tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det hadde vært moro! :D Vi skulle jo vært på det samme valpekurset nå!

Men det spørs litt hva du velger da. Jeg føler hverdagslydighet ikke helt blir det samme som grunnferdighetskurs da.

Jaa, det hadde vært veldig kjekt! Men det gjør jo ingenting om Tidi tar det litt etter oss, da :)

Heheh, helt ærlig vet jeg ikke forskjellen... :innocent: Kaller det jeg tenker på for grunnkurs/hverdagslydighet/lydighetskurs osv. litt sånn omenannen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...