Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny hjemmeside! Nå med Mindre meny :)

Basse

Recommended Posts

Nå har siden min fått design i tillegg til at adressen ble byttet ut for noen uker siden...

Den nye adressen er:

www.bs-k.org :D

Husk å bytte ut adressen dere som har linket :D

Kom med tips, meninger, ris og ros om det nye designet, siden generelt og menyen!

Gjesteboken Sulter etter hilsener :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye stoff du har klart å få inn på en organisert måte.

Personlig liker jeg layouter som er gjennomførte. At stilen og fargene følger hele siden.

Bannersiden din tar veldig lang tid å laste ned alle bildene på, selv med bredbånd. Husk at ikke alle bruker brebånd.

Bildesidene tar også veldig lang tid.

Alle bildene du bruker. Har du copyrighers tillatelse til å bruke de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som skurrer litt for meg er forskjellig farger på bakgrunn i menyen og bakgrunnen i "hovedsiden".

Ellers er det en fin side med masse å lese. :D

Hm, ja jeg vet det... grunnen til at jeg har hvit farge i menyen er fordi jeg har forskjellig farge på de ulike sidene rundt omkring på siden min (syns selv det ble litt ensformig med alle de sidene og en og samme farge på bakgrunnen, men det er også fordi jeg ikke finner en farge som passer inn på alle sidene :wink: )

Takk for at du tok deg tid til å se på den og skrive noen ord :D

Mye stoff du har klart å få inn på en organisert måte.

Personlig liker jeg layouter som er gjennomførte. At stilen og fargene følger hele siden.

Bannersiden din tar veldig lang tid å laste ned alle bildene på, selv med bredbånd. Husk at ikke alle bruker brebånd.

Bildesidene tar også veldig lang tid.

Alle bildene du bruker. Har du copyrighers tillatelse til å bruke de?

Først og fremst: takk :)

Som sagt til Renate er jeg i og for seg enig i at det er pent med samme farge på hele siden, men jeg vet ikke om jeg kommer til å finne en farge som passer til hele siden, men jeg tenker på det og funderer hele tiden på måter å forbedre siden min på :)

Om noen har noen forslag er det Bare til å Skrike ut :lol:

Det med bannersiden og bildesiden skjønner jeg jo, tror jeg er litt "bortskjemt" med at jeg selv har et utrolig raskt bredbånd og derfor ikke tenker over hvor lang tid det tar for andre...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det heller, for jeg vil jo beholde bildene og bannerne, kanskje må jeg dele det opp i flere sider, eller har du noen forslag?

De bildene jeg er usikker på om jeg kan ha på siden min har jeg skrevet hvor jeg har funnet, eller i alle fall så er det meningen..

Siden har fremdeles noen mangler anngående akkurat det, fordi jeg gjorde en del oppdateringer når siden min var nede som aldri ble noe av...

Mange av bildene har jeg funnet for kanskje flere år siden og det blir vanskelig å finne alle "hovedkildene", og jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med det nå. Jeg ønsker på ingen måte å være noen forbryter heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig farge på menyfeltet og sidene kan være pent, om de passer sammen.

Men man har jo forskjellig smak når det gjelder layouter.

Del opp bilde/banner sidene i flere kategorier eks, og få færre på hver side. Tar ting for lang tid, har mange lett for å droppe å se på det.

Eller så kan man senke kvaliteten på bildene, eller bruke slike thumbnails.

Er du usikker på om du kan ha et bilde på sida, ikke ha det der. Du kan risikere å få sida di stengt eller en regning i postkassa. Har hørt at Disney selskapet kan være "morsomme" ved bruk deres figurer. Så vær nøye med at du er 110% sikker at du kan bruke bilder/tegninger.

Skal man bruke bilder fra nettet, må det enten stå på sida at bildene kan brukes (ofte med kildehenvisning), eller så må man ta kontakt med den som eier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig farge på menyfeltet og sidene kan være pent, om de passer sammen.

Men man har jo forskjellig smak når det gjelder layouter.

Del opp bilde/banner sidene i flere kategorier eks, og få færre på hver side. Tar ting for lang tid, har mange lett for å droppe å se på det.

Eller så kan man senke kvaliteten på bildene, eller bruke slike thumbnails.

Er du usikker på om du kan ha et bilde på sida, ikke ha det der. Du kan risikere å få sida di stengt eller en regning i postkassa. Har hørt at Disney selskapet kan være "morsomme" ved bruk deres figurer. Så vær nøye med at du er 110% sikker at du kan bruke bilder/tegninger.

Skal man bruke bilder fra nettet, må det enten stå på sida at bildene kan brukes (ofte med kildehenvisning), eller så må man ta kontakt med den som eier det.

Sant og vist at folk har forskjellig smak!

Foreløpig er siden min med forskjellig farge på meny og de andre sidene fordi jeg ikke har funnet en "felles" farge som jeg synes passer til alle sidene.

Får vurdere om jeg skal dele opp i flere sider, for som du sier er det lett at folk ikke orker å se på ting om det tar lang tid...

Senke kvaliteten er jo alltids et tips, men hva er tumbnails?

(er ikke helt inne i språket :))

Oj, huff, jeg får vel ta en real "sjau" på bildesiden da og se hva jeg har lov til eller ikke, for jeg har jo ikke lys til å komme på "tyverilister" eller å få regninger i posten..

Takk for tipsene, jeg vil ikke bli stemplet som noen tyv, så da blir det nok en "opprydding" i bildesiden(e)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumbnails er små miniatyrbilder, som kan fungere som link til den store utgaven av bildet. De er og raske og laste ned pga filstørrelsen. De fleste av mine thumbnails ligger rundt 2-5 kb.

Om du bruker Frontpage, så har det en egen knapp for den funksjonen. Er på menybaren nede i venstre hjørne hos meg i hvert fall. Størrelsen på thumbnailsene styrer du via "Page options".

Eller du kan lage det i photoshop:

http://webdesignskolan.se/photoshop/thumba.../thumbnails.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumbnails er små miniatyrbilder, som kan fungere som link til den store utgaven av bildet. De er og raske og laste ned pga filstørrelsen. De fleste av mine thumbnails ligger rundt 2-5 kb.

Om du bruker Frontpage, så har det en egen knapp for den funksjonen. Er på menybaren nede i venstre hjørne hos meg i hvert fall. Størrelsen på thumbnailsene styrer du via "Page options".

Eller du kan lage det i photoshop:

http://webdesignskolan.se/photoshop/thumba.../thumbnails.htm

Det var det jeg trodde det var, det har jeg på noen av de største bildene på siden min (bla tidligere design)

Takk for link :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin side!

Men det hadde kanskje vært litt bedre med samme bakgrunn over hele? :)

Takk skal du ha!

Hehe, jaaaa... kanskje det... men så var det å finne den fargen som passet til alle sidene da :?

Kjempeflott om noen kunne kommet med noen tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om en kode som jeg kan bruke for å få fast bakkgrunn på alle sidene, det er litt tungvindt å måtte gå inn på bakrunnsegenskapene på hver eneste side...

Flott om noen kunne komme med forslag til bakgrunnsfarge også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om en kode som jeg kan bruke for å få fast bakkgrunn på alle sidene, det er litt tungvindt å måtte gå inn på bakrunnsegenskapene på hver eneste side...

Flott om noen kunne komme med forslag til bakgrunnsfarge også :lol:

Har nå valgt meg ut en farge jeg kan tenke meg å bruke, men om noen hadde hatt en kode for fast bakgrunnsfarge så hadde det vært genialt!

Det må da finnes en sånn kode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har siden min fått design i tillegg til at adressen ble byttet ut for en uke siden eller 2...

Den nye adressen er:

www.bs-k.org :)

Husk å bytte ut adressen dere som har linket :(

Kom med tips, meninger, ris og ros om det nye designet og siden generelt!

Gjesteboken Sulter etter hilsener ;)

Nytt design er lastet opp i dag :)

Kom gjerne med noen kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden din ble finere nå.. :D

Men om jeg var det ville jeg laget en betydelig mindre hovedmeny. For når du har så mange linker der, bblir det slitsomt å scrolle også i menyen..

Lag for eks. en link som heter "Meg og mitt", og legg inn underlinker inne på den siden. Der kan du for eks. legge selvlagde bannere. Eller så kan du lage et punkt som heter grafikk, der du legger dem. Og bilder av for eks. kjekke gutter kan jo legges under "bilder"..

Dette er ikke ment som kritikk, men tips.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden din ble finere nå.. :D

Men om jeg var det ville jeg laget en betydelig mindre hovedmeny. For når du har så mange linker der, bblir det slitsomt å scrolle også i menyen..

Lag for eks. en link som heter "Meg og mitt", og legg inn underlinker inne på den siden. Der kan du for eks. legge selvlagde bannere. Eller så kan du lage et punkt som heter grafikk, der du legger dem. Og bilder av for eks. kjekke gutter kan jo legges under "bilder"..

Dette er ikke ment som kritikk, men tips.. :D

Takk skal du ha :D

Jeg så det når jeg var hos en venninne at hun måtte scrolle nedover, så det har jeg blitt klar over nå... skal prøve å få gjort noe med det ;)

Syns det er fint at du kommer med noen tips jeg :D

Takk for at du tok deg tid til å se på siden min og skrive noen ord om hva du syns ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...