Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lære inn snurre rundt?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Hvordan lærer man inn dette på en enkel måte?

regner med at du tenker på snurre rundt seg selv samtidig som han står på alle fire...?

Den aller enkleste måten vil kanskje være å bruke godbiten. Føre godbiten i runding, slik at hunden følger etter.. Og så belønne når den gjør dette. til slutt vil den skjønne pointet og da kan du legge på kommando.

Mitt syn på enkleste måte da, (siden det var det du spurte etter :D ) men om det er den beste vet jeg ikke.

om du skal bruke "klikker-metoden" skal du klikke når hunden snur hodet litt den ene veien. Og så stille høyere og høyere krav, helt til hunden skal snurre helt rundt. Her trengs tålmodighet om du ikke har en "klikker-lur" hund :wink:

PS: Ikke særlig detaljert forklart, men regnet vel med at du skjønte det om du fikk en liten forklaring :D (ikke alltid så lett å vite hvor mye dere vet og sånn.. Vil liksom ikke fortelle dere ditten og datten, om ting dere kan alt om :wink: ) så bare til å spørre om du vil ha en mer detaljert forklaring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte Lisa å snurre rundt ved å holde en godbit i lufta, også fulgte hun den rundt noen ganger. Så tok jeg frem klikker'n og klikket midt i snurringa. Etter et par ganger trang jeg ikke å holde opp godbiten, hun begynte å tilby det selv, og da var det bare å klikke og hive innpå en pølsebit. Nå snurrer hun stadig vekk, det er det første hun tilbyr når hun har lyst på noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...