Gå til innhold
Hundesonen.no

Klubber i Oslo?


Marianne

Recommended Posts

Det har kommet endel nye nå så derfor spør jeg igjen.. :D

Jeg har en stund vært på utkikk etter en klubb i Oslo å trene sammen med, etter at klubben jeg har vært med i, i mange år, er nedlagt. Jeg har ikke bil eller lappen, så det hadde vært fint om treningene var ikke helt over på østkanten, blir så langt å reise med banen, så Stover er litt uaktuelt.. :wink:

I første omgang er jeg ikke int i kurs, men trening i lp og ag..

Er det noen av dere som har noen gode erfaringer med noen av klubbene her..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marianne!

Har et tips til deg jeg, klubben jeg selv trener i Oslo og Omegn Dressurklubb! http://www.oodk.org I sommerhalvåret trener vi på Brekke i Maridalen (ikke så langt fra deg det vel?). Nå på vinteren er vi helt ute på IBM på Mastemyr, selv om ønsket er å ha et sted i nærheten av Brekke så er jo ikke det så lett. I klubben er det alt fra veldig aktive til de som bare trener for gøy både i lydighet og agility.

Selv har jeg ikke vært så aktiv der i det siste, men regner med å fortsette i klubben til tross for at jeg har flyttet til Østfold (Oslo og Omegn heter det jo, og Omegnet er stort!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marianne!  

Har et tips til deg jeg, klubben jeg selv trener i Oslo og Omegn Dressurklubb! http://www.oodk.org I sommerhalvåret trener vi på Brekke i Maridalen (ikke så langt fra deg det vel?). Nå på vinteren er vi helt ute på IBM på Mastemyr, selv om ønsket er å ha et sted i nærheten av Brekke så er jo ikke det så lett. I klubben er det alt fra veldig aktive til de som bare trener for gøy både i lydighet og agility.  

Selv har jeg ikke vært så aktiv der i det siste, men regner med å fortsette i klubben til tross for at jeg har flyttet til Østfold (Oslo og Omegn heter det jo, og Omegnet er stort!)  :D

Jeg vurderer å trene litt der faktisk...Trener tirsdager der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å trene litt der faktisk...Trener tirsdager der?

Du bor jo i "omegnen" du også ja, men nå har du jo bil.. :D

Trener tirsdager på vinteren, lydighet og agility samme kveld. Om sommeren er det lydighet tirsdager og agility torsdager. Så er jo plassen stor nok (ihvertfall på sommerstedet) at man fint kan trene lydighet på agilitydager (for seg selv da i så fall) og man har mulighet til å bruke plassen de andre dagene også. Sånn i tillegg til trening så er OODK kjent for sine grillkvelder på sommeren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marianne!

Har et tips til deg jeg, klubben jeg selv trener i Oslo og Omegn Dressurklubb! http://www.oodk.org I sommerhalvåret trener vi på Brekke i Maridalen (ikke så langt fra deg det vel?). Nå på vinteren er vi helt ute på IBM på Mastemyr, selv om ønsket er å ha et sted i nærheten av Brekke så er jo ikke det så lett. I klubben er det alt fra veldig aktive til de som bare trener for gøy både i lydighet og agility.

Selv har jeg ikke vært så aktiv der i det siste, men regner med å fortsette i klubben til tross for at jeg har flyttet til Østfold (Oslo og Omegn heter det jo, og Omegnet er stort!) :D

Det hørtes jo ganske så bra ut! :D Men vet du hvordan jeg kommer meg til Brekke? Buss? Tog? Prøvde på trafikanten.no men det er litt vanskelig når jeg ikke har noe navn på et buss stopp eller noe sånt..

Men det hadde jo vært kos å trene sammen med noen "kjente" da! :D

Det hadde vært gøy å trene litt igjen, selvom jeg ikke har en hund nå som jeg kan satse med, hun er dessverre ikke smart nok til det... :oops: Men jeg merker at jeg savner et treningsmiljø, og jeg merker at Tequila også trenger det.. Hun er blitt litt for kjærring syns jeg...! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ganske så bra ut! :D Men vet du hvordan jeg kommer meg til Brekke? Buss? Tog? Prøvde på trafikanten.no men det er litt vanskelig når jeg ikke har noe navn på et buss stopp eller noe sånt..

Men det hadde jo vært kos å trene sammen med noen "kjente" da! :(

Det hadde vært gøy å trene litt igjen, selvom jeg ikke har en hund nå som jeg kan satse med, hun er dessverre ikke smart nok til det... :oops: Men jeg merker at jeg savner et treningsmiljø, og jeg merker at Tequila også trenger det.. Hun er blitt litt for kjærring syns jeg...! :(

Du kan jo sitte på med meg hvis du tør :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm det blir Chicka også om hun ikke får trening nok, da blir hun skikkelig "prinsesse vil ikke" =;

Det har noe med noen litt uheldige episoder med to fjortisgutter (les unghunder) som ikke helt klarte å se seg for når de var ute å løp, så de løp henne ned.. :D Etter det så har hun fått ganske skrekken for store hunder og steder med mange hunder. :D Da blir hun skikkelig møkkakjærring, men det kommer jo av at hun er redd.

Annette kan vel skrive under på at Loke fikk nok juling på den turen vi gikk...!? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ganske så bra ut! :D Men vet du hvordan jeg kommer meg til Brekke? Buss? Tog? Prøvde på trafikanten.no men det er litt vanskelig når jeg ikke har noe navn på et buss stopp eller noe sånt..

Men det hadde jo vært kos å trene sammen med noen "kjente" da! :)

Det hadde vært gøy å trene litt igjen, selvom jeg ikke har en hund nå som jeg kan satse med, hun er dessverre ikke smart nok til det... :oops: Men jeg merker at jeg savner et treningsmiljø, og jeg merker at Tequila også trenger det.. Hun er blitt litt for kjærring syns jeg...! :D

Hvor er det du bor hen igjen? Var det Grefsen?

Nå er det jo desverre sånn at OODK ikke trener på Brekke igjen før i mai da.. Man kan komme seg til Mastemyr kollektivt også, tog til Roseholm feks, men det er jo litt lenger. Hadde vært hyggelig å se deg da, du kan godt komme å titte på uten å melde deg inn et par ganger forresten, si fra i så fall så kan jeg møte deg! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du bor hen igjen? Var det Grefsen?  

Nå er det jo desverre sånn at OODK ikke trener på Brekke igjen før i mai da.. Man kan komme seg til Mastemyr kollektivt også, tog til Roseholm feks, men det er jo litt lenger. Hadde vært hyggelig å se deg da, du kan godt komme å titte på uten å melde deg inn et par ganger forresten, si fra i så fall så kan jeg møte deg!  8)

Nei jeg bor på Ullernåsen, mellom Smestad og Lilleaker, hvis det sier deg noe.. :wink:

Er med på å ta en titt, det skader jo ikke det! :) Tror både jeg og lille monster hadde hatt godt av det! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg bor på Ullernåsen, mellom Smestad og Lilleaker, hvis det sier deg noe..  

Er med på å ta en titt, det skader jo ikke det!  Tror både jeg og lille monster hadde hatt godt av det!

Hallo ja! Her er man våken!! :oops: :oops: Det står jo bare i signaturen din hvor du bor da! :oops:

Vet hvor Smestad er ja, det er jo ikke så langt fra Brekke, men litt langt å gå vel? (Brekke ligger øverst i Mariadalsveien) Som sagt nå på vinteren er det Mastemyr som er "stedet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ja! Her er man våken!! :oops: :oops: Det står jo bare i signaturen din hvor du bor da! :oops:

Vet hvor Smestad er ja, det er jo ikke så langt fra Brekke, men litt langt å gå vel? (Brekke ligger øverst i Mariadalsveien) Som sagt nå på vinteren er det Mastemyr som er "stedet"..

:) Lurte litt på hvor du hadde Grefsen fra men....! :wink:

Det blir litt for langt å gå ja, men så lenge det går en buss eller en trikk så er jeg fornøyd! :D Evt et tog da...

Hvis du har msn så kan du jo legge meg til der så kan vi snakke mer...!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...