Gå til innhold
Hundesonen.no

Bade valpen første kvelden?

tm100011
 Share

Recommended Posts

Da vi hentet siste valpen som kom med fly fra utlandet så bar det rett fra flyplassen og hjem og inn i dusjen før vi gjorde noe som helst annet. Ville ikke nølt med å gjøre det sammen igjen hvis det skulle være nødvendig. De tåler da såpass. :)

God bedring og lykke til med den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abby-tråd kommer, vi må bare få bli litt kjent først:-) Vi fikk henne levert på døren faktisk - i dag - sammen med to av søsknene hennes. Jeg tror hun fikk en fin overgang til nytt hjem, da de alle tre fikk leke i bingen i et par timer. Alle tre sovnet og Abby våknet ikke før de var dratt.

Da var det gjennomsyn av huset og masse lek utover kvelden, og nå har hun sloknet bak en blomsterpotte i gangen:-)

Jeg forsøkte å legge henne i en av soveplassene jeg har plassert rundt om kring i huset, men det ville hun ikke. Hun skulle ligge på gulvet, oppetter veggen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss, men samtidig er det veldig nytt med en valp i hus. Det som frustrerer med, om jeg kan bruke det ordet, er dette med å løpe ut å tisse og bæsje...

Hver eneste gang vi har tatt henne med til plassen hvor hun skal gjøre fra seg, så kommer det litt eller ingen ting. (Vi tar oss god tid). Så, med en gang vi kommer inn, så har hun satt seg ned og tisset en skvett eller bæsjet...

Jeg har hatt en fulltreffer i løpet av dagen, da gikk alt etter boka. Jeg håper vi gjør det riktig og at hun raskt forstår tegningen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp i hus :D

Et lite tips, ikke fokuserer så mye på dette med dotrening, de blir husreine før eller siden uansett :)

Ta henne ut når hun har sovet, spist, lekt eller er urolig, så har du gjort ditt.

Jeg har fulgt helt samme opplegg på alle valpene mine, og de har vært husreine på forskjellige tid alle sammen. Tidligste 9 uker og seineste 6 mnd. :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...