Gå til innhold
Hundesonen.no

hva viller dere ha gjort om noen komanderte hunden din?


marcoograya

Recommended Posts

Lisa må av praktiske årsaker kunne lystre flere enn bare meg (jakthund), men de få som har noe med henne å gjøre i treningssammenheng er dyktige hundemennesker som vet hva de gjør. Ingen snakker hardt til henne eller korrigerer henne - kun oppmuntring, positiv forsterkning - slik en trening skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at de ikke får lov til å bruke opp komandoene mine (sitt,dekk,stå,kom etc) skal de prate til han får de bruke de dagligdagse komandoene(legge seg,sitt pent etc)De kan de godt få bruke hvis de trenger dem,men ikke for morro skyld.Noen folk klarer ikke se en hund uten å begynne å komandere villt,men når jeg gjør dem oppmerksomme på at det høres ut som de har et markeringsbehov ovenfor bikkja pleier de å beherske seg :wink: Ingen får snakke med kjeftestemme til min hund.De får snakke til han på en ordentlig måte,eller så får de la vær.Utrolig hva slags tone enkelte har ovenfor hunder :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen prøver å kommandere Lunah så bare går hu sin vei (eller hopper på de). Såklart kan kommandoorda bli utvanna, men jeg har egentlig ikke opplevd at det skjer så mye. Så jeg ser ikke på det som et problem. Jeg pleier å si i fra om det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opplevd det så mange ganger, men sa bare at det er vi/jeg som trener henne, og at andre ikke skal det. Uansett hører hun ikke på andre (ikke hittil hvertfall), så det er jo greit :D Synes det er teit av folk å prøve å trene andres hunder, ville ikke falt meg inn å bare helt plutselig begynt å kommandere en annens hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...