Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har fått tilbud om å overta ei tispe som er NUCH. I tillegg har hun CERT i Luxembourg og Nederland. Er hun nå Champion i disse to landene og? Og trenger hun nå "kun" CERT i ett land til for å bli IntUCH? Og, ett CERT i 3 forskjellige Nordiske land for å bli NordUCH`? Vi overtar uansett ikke tispa først og fremst for utstilling, men for å drive agility og LP, men hvis hun bare mangler 1 CERT...

Og hva skal til for å få agility championat? Har ei annen tispe som er sabla god på dette :P

Skrevet

Championat reglene varierer fra land til land.
Dersom hunden din allerede er NUCH trenger den feks 1 cert i finland for Fin MVA, ett cert i Sverige for SUCH og ett cert i Dk for DKCH. I Nederland er det krav om 3-4 cert om jeg husker riktig, luxembourg er jeg usikker på.

INTCH går på CACIB, ikke cert. Anbefaler deg å lese reglementet på www.nkk.no - eller i det landet du planlegger å stille hunden. :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at Lux. er et av de landene hvor det er tilstrekkelig med å vinne ett cert, så får den tittelen når den blir champ. i et annet europeisk land - men sjekk med den Lux. kennelklubben for å være helt sikker.

For å bli Int champion må hunden ha 4 CACIB fra minst 3 forskjellige land hvorav det er minst ett år mellom første og siste CACIB (cert teller ikke til dette i det hele tatt).

Susanne

Skrevet

Også er det jo enkelte raser hvor det i tillegg til cert kreves bruksprøver for å bli champion. Om det er belger du har, så må den vel så vidt jeg vet ha bruksprøver i både Sverige og Finland for å oppnå championat der.

• Like 1