Artemis Skrevet 29. Mai 2013 Rapporter Skrevet 29. Mai 2013 Den norske veterinærforening (DNV) advarer mot import av hunder fra Sør- og Øst-Europa på grunn av faren for smittsomme sykdommer som hundegalskap og dvergbendelorm. Samtidig oppfordrer foreningen folk til å la være å ta med egne hunder og katter på ferie til disse områdene. Siter
Gjest Skrevet 29. Mai 2013 Rapporter Skrevet 29. Mai 2013 Bra de går ut med dette! Håper folk hører etter. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8326836 Fra artikkelen: Mattilsynet har tatt prøver av seksti importerte hunder fra Romania i år. Over halvparten hadde dårlig rabiesvaksine. 30 prosent hadde tegn til livsfarlig nyresvikt-bakterie. Siter
MaritaS Skrevet 29. Mai 2013 Rapporter Skrevet 29. Mai 2013 Det er så idiotisk at de fjernet rabies titeren fra importkravan. Irriterer meg grønn. Tviler sterkt på at folk hører etter. Når man importerer en hund man ikke vet noe om fra et lugubert shelter i langtvekkistan så er det egen selvfølelse man styrker og da tenker jeg de gir katta i hva noen veterinærer i en forening måtte mene. Jeg er uendelig glad for at min hund har norsk pass. Har ei venninne som har to stykker med ungarsk pass og hun har sterkt vurdert å gå innom vet i Norge og få et norskt et på de, for hun føler hun får stygge og mistenksomme blikk fra folk på flyplassen hver gang hun skal hjem på ferie. Får se hvordan det blir med akitaen når jeg skal hjem med han på ungarsk pass, men han er jo rasehund så da blir det nok noe annet, de er jo så rene og pene. 4 Siter
Recommended Posts