Gå til innhold
Hundesonen.no

Labraduddel og cockerpu


katchina

Recommended Posts

Noen andre som så innslaget om disse nye blandingene på tvnorge?

Dette har visst blitt rene farsotten i england og hundeorganisasjoner fortviler...En blandingshund som har blitt et nytt moteikon og pengemaskin...

Skal innrømme at de var ganske så søte da, men liker ikke tanken på enda en hundemote. Blir ofte mange triste hundeskjebner av det på sikt.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradoodle er vel avlet frem for å være en røytefri/allergivennlig førerhund. Storpuddel krever tross alt svært mye pelsstell, og labradoodelen får en mer lettstelt pels.

Så ikke programmet, var det bare et innslag eller et helt program?? *redd for å ha gått glipp av noe* :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke bra.

Men det som undere meg er "oppdretterens" poengtering av at ingen hadde dårlig gemytt og det fantes ikke noen sykdommer på dem. er ikke det å dra den litt langt siden det er flere sykdommer som går igjen hos både lanrador og puddel. [-X

Er det bare jeg som syns det var litt merkelig :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel ikke være så bastant på å si at det ikke er noen sykdommer og at alle har bra gemytt slik en som ble intervjuet påstod...

Såvidt jeg forstod på henne så var cockerpu avlet fram i USA en stund og ingen kan komme å fortelle meg at hun har oversikt over hver eneste hund av denne mixen. At flesteparten kanskje hadde godt gemytt og var sykdomsfrie er en ting, men hver eneste en...ja,ja...Det hadde jo vært fint da ihvertfall. Avlet fram den "perfekte" hund.......Da skjønner jeg jo at den er blitt så populær.... :)

Har hørt det før: "Denne rasen er så sjelden og lite avlet på at det ikke er så mange sykdommer blant dem..enda."

Som eier av en relativt lite utbredt rase i forhold til mange andre fikk jeg høre dette. Neida, ingen sykdommer..Bare patella luksasjon i hytt og pine...Og litt øyeproblemer kan også oppstå..Begge mine har patella luksasjon og ganske mange andre ogå.......

Nå kan ikke jeg så altfor mye om hverken puddel eller labbis, men vil nå tro at de har sine skavanker som de fleste andre raser har, og skavankene forsvinner vel ikke når man blander dem sammen (tror jeg da......)

Men uansett, å ha hund (eller dyr generellt) fordi det er moteriktig blir feil i mine øyne. Det er trist å se mange av skjebnene disse populære rasene får. Se på dalmatineren; plutselig var det mange til omplassering fordi folk hadde kjøpt dem pga filmen 101 dalmatinere, men mange klarte ikke å takle dem. Og chihuahuaene stakkar, smugles over grenser og selges til råpris med sykdommer. Dessverre tror jeg nok dette med motedyr er kommet for å bli. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg så det.... :wallbash: Blir så irritert på at faktisk media hauser dette enda mere opp.. Syns at NKK burde kommet mye mer på banen å advart mot såkalte motehunder!

Vi får jo se hvor lenge de er "sykdomsfrie" da...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund, hunderaser og blandinger bør aldri bli mote!

Det går bestandig galt, for da er det alltid noen "tullinger" som bare må ha en slik en, avlen sklir ut og blir full av useriøse aktører og i noen tilfeller - smugling av dyr fra lavkostland som i øst-europa, på tross av farer som rabies og diverse sykdommer.¨

Huff [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirke' date=' pirke :oops: Det heter Labradoodle og Cockerpoo :wink:[/quote']

Skrev bare hva det stod på innslaget på tv norge. De hadde fornorsket det og da fulgte jeg det..... :) Vi sier jo ikke poodle om puddel her i norge gjør vi vel..(Bare for å være litt pirkete tilbake..... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare trist, uendelig trist når jeg skjønner at en ny "hundemote" er under oppseiling.

Har sett min dose av uvettig hundehold. Traff på en chihuahua her for noen måneder, som hadde helt paniske øyne og som systematisk bet etter alle som kom i nærheten av den, hvorpå eier smekker den over snuten og erklærer at "den var blitt så umulig av seg" og "hun hadde ikke forestilt seg at denbvar så krevende".... :P

HALLO, DET ER EN HUND, IKKE EN LEKE!!!! Ble rasende da jeg så det, og jeg har også vært borti lignende tilfeller.

Så jeg blir redd og trist på hundenes vegne når jeg hører sånt. :):D

Og fly forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff på en chihuahua her for noen måneder, som hadde helt paniske øyne og som systematisk bet etter alle som kom i nærheten av den, hvorpå eier smekker den over snuten og erklærer at "den var blitt så umulig av seg" og "hun hadde ikke forestilt seg at denbvar så krevende"....

HALLO, DET ER EN HUND, IKKE EN LEKE!!!! Ble rasende da jeg så det, og jeg har også vært borti lignende tilfeller.

Dakkar... :( blir så trist når jeg hører om slike tilfeller med min egen rase:( hvor var dette da.. hvis du treffer henne igjen si at du vet om noen som gjerne tar imot omplassering hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dessverree ikke navn eller adresse, for da skulle jeg holdt henne under oppsyn og anmeldt henne hvis hun ikke hadde skjerpet seg.

Dette var på toget inn til Oslo og dessverre gikk hun av på Nationaltheathewret før jeg rakk å skjelle henne ut..

Stakkars, stakkars søte lille hund :(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...