Gå til innhold
Hundesonen.no

Tipstråden!


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Tenkte det kunne vært kjekt med en tråd med tips til utstyr/tilbehør? Alt fra vedlikehold, oppbevaring, smarte løsninger, billige butikker osv?

Mitt tips gjelder lærbånd. De har en tendens til å sprekke opp ved fuktighet, og blir ikke så gode å holde i/se på. Jeg bruker å gå over mine lærbånd med salsåpe(fås billig på hooks) en gang i måneden/etter behov, og de blir som nye igjen. Har også brukt salsåpe jevnlig på sinnsofa med bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hestebørster på Chicka, hun har ca pels som en labrador.

Har flere forskjellige, men bruker mest en med lang bust og en med kort bust, samt en hodebørste som er veldig myk til hodet hennes.

Tilslutt går jeg over hun med du lett fuktig pusseskinn, for å få bort løst støv osv som ligger på på hunden etter børsting.

Voila blank hund! ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Følge med i tråden*

Edit: Har et lite tips,mulig alle allerede bruker det,men likevell :P

I sommertiden,så er det praktisk å dra en lusekam igjennom pelsen etter tur for å ta bort evt. flått og smådyr. Lite som klarer å unngå kammen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggenbelte + flexiline = avslappende tur for hund og eier i områder hvor bikkja må/bør være i bånd :) Du slipper ekle våte langliner, knuter på tau, bikkje som setter seg fast i ting, bikkje som får tau mellom beina...

Det er to festekroker/haker/what its called som kommer ut fra høyre og venstre side på baggenbeltet - som begge festes i en ring til "quick-release" festet foran. Jeg tar av quick-release-feste-greia, trer en av båndene med festekrok gjennom håndtaket på flexilina og knipser fast den ene kroken i den andre (og strammer inn litt på båndet). Vips kan flexilina bevege seg fritt foran deg, bikkja surrer seg inn og ut fritt, hendene er fri - deilig tur! :P

Siden du IKKE fester flexien i selve plastikklås-delen av beltet, kan bikkja dra hardt i båndet uten at det er noe problem.

Kan ta bilde av det, vanskelig å forklare >_<

Ca sånn;

2f53b0bb-21c7-415e-96f7-c90184babddd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kangerlussuaq: Aha luring er sånn man fester det ja! *Ler* For jeg har lest om folk som går med flexi og baggen beltet prøvde det en gang for noen år siden. Tenkte bare hæ det her var da bare rot siden båndet bare "dinglet" fram og tilbake. Fjerne den selvutløser var smart takk,takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kangerlussuaq: Aha luring er sånn man fester det ja! *Ler* For jeg har lest om folk som går med flexi og baggen beltet prøvde det en gang for noen år siden. Tenkte bare hæ det her var da bare rot siden båndet bare "dinglet" fram og tilbake. Fjerne den selvutløser var smart takk,takk!

8673351116_4419fe5416_z.jpg

:sorcerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! Må prøve det neste gang bruker baggen beltet da ja;) Hun går jo så sjelden i bånd at har vel brukt beltet 3 ganger på 7 år! Men,veldig kjekt bruke når går i skogen under båndtvang å der det er masse fugler. Kjekt med 8 meter flexi istedet for 4 meter annent bånd også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...