Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring!


ElinT

Recommended Posts

Har dere forsikret hundene deres og i tilfelle hvor?

Jeg har forsikret begge mine (jeg syns det er viktig å gjøre det),

men lurte på om kanskje noen har bedre forsikring andre steder?

Jeg har mine hos Gjensidige, betaler kr.1.400,- i året pr.hund med veterinær utg forsikring intill kr.10.000,- pr.år.

Jeg har ikke sjekket priser og betingelser hos andre selskaper lurte derfor på om dette er vanlig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Gjensidige først. Betalte 2200 kroner for min hund. Og det ble 1000 kroner i egenandel hos dyrlegen. Svindyrt for en hund! :evil: SÅ jeg byttet til postbanken. Betaler nå 1300 året og har en egenandel på 300 kroner. har allerde fått igjen penger derifra etter veterinærbesøk, så det er lønnsomt og bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte også 1000 kr i egen andel da Ebbe måtte trekke tenner.

Men hvis jeg bytter forsikrings selskap nå så vil vel ikke de dekke det om det blir mer trøbbel med tennene hans siden han allerede har problemer med det...? Noen som vet?

Han har litt andre problemer også som gjensidige dekker hvis det utvikler seg, men jeg får sikkert ikke dekket det heller visst jeg bytter siden vi allerede vet om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler bare 500 i året hos Vesta. Har alle forsikringer der og har samlerabatt. Tror ikke betingelsene er særlig bra, 10 000 i året. Dersom hun skulle bli syk tar det ikke lang tid å bruke opp dette...

Mulig forsikringen er billig fordi hun er blandingshund??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvassurandør. Jeg setter av noen kroner hver mnd, og skulle det skje noe så har jeg penger ;-)

Om jeg hadde betalt forsikringspremie på 1000 kroner pr hund i de årene jeg har hatt hund så har jeg kunne hatt 36 000 kroner på bok. Har enda ikke hatt bruk for noen forsikring på noen av hundene. Hadde forsikring i noen få år, men synes ikke jeg har behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret Banjo gjennom Gjensidige.

Tror jeg betaler rett over 1000 kr i året. Jeg husker ikke akkurat nå. Egenandel på 1000 kr.

Nå i høst fikk vi igjen nesten 5000 kr, etter en runde med dyrlegebesøk der det ble tatt masse tester, trukket tenner osv. Men jeg har hørt at de ikke dekker tannbehandling? Jeg tror grunnen til at vi fikk dekket trekkingen, var at de tennene kunne til at han hadde infeksjon i kroppen.

Det er vel første gang jeg har orket og sende inn til Gjensidige. Selv om vi hadde noen ganske store etter angrepene, men da lå de på 1400-1600, så da var det jo bare snakk om 400-600 kr og få igjen, og da glemte jeg det hele. Blabla.

Hvor mye vi får dekt, det vet jeg ikke. Men tror det er endel.

Får også dekt hvis det er dødsfall. Hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dekket kjøpe sum ved dødsfall, dvs Ebbe 6.000 og Lara 9.500.

Det stemmer at forsikringen egentlig ikke dekker tann behandling, men Ebbe har en sykdom som gjør at tennene løsner. problemet hans ligger nede i kjeven. Hvis problemene kommer av tannsten, manglende tann stell så dekker ikke forsikringen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dekket kjøpe sum ved dødsfall, dvs Ebbe 6.000 og Lara 9.500.

Det stemmer at forsikringen egentlig ikke dekker tann behandling, men Ebbe har en sykdom som gjør at tennene løsner. problemet hans ligger nede i kjeven. Hvis problemene kommer av tannsten, manglende tann stell så dekker ikke forsikringen noe.

Ok, da er det sikkert derfor vi fikk dekt tanntrekkingen nå sist, men ikke tannstein behandligen.

Kjøpesum er det ja, da er det sikkert 7000 kr til oss.

Men er det uansett hva hunden dør av?

Jeg tror jeg bør lese de papirene litt mer nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker gjensidige.

alle hundene er forrsikret med dødsrisiko forsikring og vetrinær forsikring.

ingen av hundene koster mere enn 900,- i året(ja vi har litt spesiell forsikring der ja, egen avtale for samboer har noe spesilelle greier hos gjensidige grunet en sånn greie han er medlem i igjennom jobben) og alle er forsikret for kjøpesummen som var satt for rasen den gangen vi fikk dem i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det sikkert derfor vi fikk dekt tanntrekkingen nå sist, men ikke tannstein behandligen.

Kjøpesum er det ja, da er det sikkert 7000 kr til oss.

Men er det uansett hva hunden dør av?

Jeg tror jeg bør lese de papirene litt mer nøye.

Man får dekket hvis hunden dør av sykdom, ulykke og hvis den blir stjålet/kommer bort. Men det gjelder bare til hunden er 8år hvis jeg ikke husker feil...

For at hunden skal være forsikret mot hd så må den forsikres før den er 12 uker. Jeg tror dette gjelder hjertefeil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får dekket hvis hunden dør av sykdom, ulykke og hvis den blir stjålet/kommer bort. Men det gjelder bare til hunden er 8år hvis jeg ikke husker feil...

For at hunden skal være forsikret mot hd så må den forsikres før den er 12 uker. Jeg tror dette gjelder hjertefeil også.

i gjensidige såmå hunden være forsikret innen den er 4 mndr for å få dekket hvis hunden har HD :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 4 mnd ja! Jeg som har stressa med å få i orden forsikringa nå før hun blir 3 mnd, hehe. Jeg sendte inn skjemaet i går, men jeg har ikke fått papirene fra NKK enda så jeg har ikke reg.nr. hennes. vet du om det gjør noe? Jeg skrev på nr til chip'en hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 4 mnd ja! Jeg som har stressa med å få i orden forsikringa nå før hun blir 3 mnd, hehe. Jeg sendte inn skjemaet i går, men jeg har ikke fått papirene fra NKK enda så jeg har ikke reg.nr. hennes. vet du om det gjør noe? Jeg skrev på nr til chip'en hennes.

det gjør ikke noe tror de klarer seg uten det til du har fått papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvassurandør. Jeg setter av noen kroner hver mnd, og skulle det skje noe så har jeg penger ;-)

Om jeg hadde betalt forsikringspremie på 1000 kroner pr hund i de årene jeg har hatt hund så har jeg kunne hatt 36 000 kroner på bok. Har enda ikke hatt bruk for noen forsikring på noen av hundene. Hadde forsikring i noen få år, men synes ikke jeg har behov.

Dette er jo vel å bra, Lurifaks. Men så er dessverre ikke jeg sånn som deg der (men fy så deilig hvis jeg virkelig hadde hatt den kontrollen der). Så får meg og dyrene mine, så er det forsikring på samtlige, slik at HVIS uhellet er ute, så skal det iaf ikke stå på økonomien... Det rare er at det er først etter at jeg sa opp heltidsjobben min og ble student (med den magre lommeboken) at de kattene jeg hadde da fikk det ene uhellet etter det andre! Dermed, når Sofus kom i hus, så var det eneste forsvarlige å forsikre ham, og alle kattene likeså ;-) Og dermed, så har det ikke være noen uhell siden da. Og hvis det må til (altså, betalt premien til Agria hvert år), så gjør jeg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...