Gå til innhold
Hundesonen.no

Markering


AndreaR
 Share

Recommended Posts

Ja, nå har ungdommen kommet i huset...

Lille godklumpen min har når begynnt å løfte på beinet og markere seg nesten over alt.

Jeg synes det er greit at han får tisse et par ganger i løpet av en liten tur, og hvis han skal markere seg noe mer går jeg bare og drar han med meg.

Men hvor langt skal grensene gå?

Han markerer seg når på det meste nå, og jeg har noen grenser!

Men da i går, da gikk streken litt for langt.. først var vi på kurs og kan prøvde da og tisse på biler og alle mulige hjørner, noe som jeg ikke synes er så greit.

Men da vi kom hjem igjen stod det en pappeske utenfor som var hentet i fra posten og han tisset på den... nå på morgenen i dag hadde han greid å få tisset på en ransel som noen hadde satt fra seg på gulvet :huh:

Da har det gått litt for langt eller?

Han har ikke tisset inne siden han var helt liten og har vært flink til å si ifra når han skal ut, men det er ikke greit å markere inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hannhunder assa.... :blink: :P

Kjenner til dette godt! Jeg har valgt å løse det på en kanskje litt kontroveriell måte eller en måte ikke så mange kanskje tenker? Ikke vet jeg, bare at det har funka for oss:

Når vi er ute på tur får han tisse med en gang vi kommer ut, og så går vi et godt stykke før neste tissepause, der han får snuse og gjøre seg ferdig, før vi går videre. Jeg har han gjerne på motsatt side av grøfta eller veikanten. Ofte når hunder går rundt og snuser over alt på allting, øker det stresshormoner i kroppen på den, og l´plutselig er hunden på kryss og tvers! :P

For mange hunder er bare en halvmeter unna grøfta nok til at de roer ned sånn sett.

Uansett. Dette har jo resultert i at pelsen tisser, og har sluttet å markere så forferdelig når vi stopper for å ta en pause:)
Det er i alle fall noe vi har hatt god uttelling på. (Har nemmelig hatt problemet med det å markere på biler og ting som ligger ute..)
Jeg tar han også som regel vekk fra gjenstanden og belønner når han er hos meg, og så går vi mot et tre som han kan tisse på. Så det gjelder vel å tilrettelegge for hvor han kan tisse og hvor han ikke kan tisse, og det skjønner han nok ganske fort hvis du gir han et annet alternativ og belønner det
:)

Lykke til med ungdommen da! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får bare tisse på starten og slutten av turen, når vi går så går vi. De får ikke tisse på ting som står ute prøver de seg får de høre det. Det samme inne, ungutten her har prøvd seg litt i det siste inne, da snakker "a mor" med store bokstaver og det har ikke gjentatt seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...