Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp, bjeffing og ressursforsvar


Korsrud Ann Marii
 Share

Recommended Posts

Hei hei alle her inne. Jeg lurer på om noen av dere har et tips til meg. Har en gutt på 2 år nova scotia duck tolling retriever,, som har begynt å bjeffe noe så kolosalt, pluss at han knurrer når vi er bortig han når han spiser mat, eller et bein. Er dette kun trass alder, eller hva kan dette være. Vill jo ikkje at det skal være slik.. Ble plutselig. Lurer på å ta han til dyrlege, tenkte kanskje han er blitt syk, men ønsker råd. Ingen forandringer i turer eller noe er gjort. Vi har kun fått et familiemedlem mere, men ho bor her ikke, men er her ofte, men med henne gjør han ikkje noe som helst...

Endret av Kaja
Endret til en mer beskrivende tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en veterinærsjekk er kanskje ikke så dumt, sånn for sikkerhets skyld, men det er ikke uvanlig at hunder vokser på seg meninger og baller når de er rundt 2 år gamle.

Ang ressursforsvaret ville jeg bytta. Bytte godt mot godt. Overse knurring når du vimser forbi matkoppen, så lenge han ikke gjør utfall så ville jeg ikke gjort noen big deal ut av det. Det handler ofte om bløffing - "hva gjør du om jeg gjør sånt?", og jo mer alvor du legger i sånt, jo mer alvor vil sånt bli. Må du ta fra ham noe, så bytt med noe som er like godt, men prøv å rot så lite med mat og godbiter som du kan, la han få spise i fred.

Bjeffing, jeg ber bare mine om å holde kjeft jeg. Fikser de ikke å gjøre som de får beskjed om, så får de korreks, enten via en timeout eller så lugger jeg de, faktisk (yes, jeg tar mine hunder fysisk). Korreksen skal være kjapp, og når de gjør som de får beskjed om (holder kjeft) så får de ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...