mokken Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Skrevet 21. Mars 2013 (endret) Jeg lurer på om det er noe (dokumentert) fordel av å gi valpen 3 måltider om dagen lengst mulig, kontra å gå ned på 2 måltider? Har det noe å si ift opptak av næringsstoffer, vekst eller evnt annet vesentlig? Valpen er 11.5 uke og hun får 3 målltider pr dag, fordelt på ca 70/80% v&h og 30/20% pro plan laks. I tillegg får hun godbiter og tyggebein daglig. Edit; hun har god apetitt, og sluker alle tre måltid ca 30 sek. Edit2: dokumentert/ uthevet. Er ikke ute etter å høre om alles personelige fòringsrutiner. Endret 21. Mars 2013 av *mokken* Siter
Teserere Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Skrevet 21. Mars 2013 Fordi valper trenger betydelig mer næring enn utvokste hunder bør det fordeles på flere måltide så man er sikret at de får i seg nok, fordi de har for små mager til å spise hele mengden på 1-2 måltider. Men klart har de god appetitt og spiser samme mengde på 2 måltider kan man gå ned Hvis det var forståelig.. Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Skrevet 21. Mars 2013 Jeg har brukt å gi fire måltider fram til de kanskje er ca fire mnd, litt usikker. Så tre måltider fram til de er ca seks mnder og så to måltider etter det. Har bare gjort det sånn fordi det er det jeg er kjent med og det har passet oss Siter
mokken Skrevet 21. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mars 2013 Fordi valper trenger betydelig mer næring enn utvokste hunder bør det fordeles på flere måltide så man er sikret at de får i seg nok, fordi de har for små mager til å spise hele mengden på 1-2 måltider. Men klart har de god appetitt og spiser samme mengde på 2 måltider kan man gå ned Hvis det var forståelig.. Joda det høres fornuftig ut, men jeg er på jakt noe litt mer dokumentert Siter
Teserere Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Skrevet 21. Mars 2013 Joda det høres fornuftig ut, men jeg er på jakt noe litt mer dokumentert Det står i bøkene mine her Siter
mokken Skrevet 21. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mars 2013 Det står i bøkene mine her Siter
Stine Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Skrevet 21. Mars 2013 Vigdis har fått 2 måltider siden hun var 9 uker, ser absolutt ut som om hun får i seg det hu trenger Siter
Recommended Posts