Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til å selge leilighet og kjøpe nytt


sham
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært litt :w00t: :bananas:i det siste og samtidig er jeg litt :frantics: også.

På fredag var jeg og samboeren min i banken for å søke om huslån. Dette fikk vi og før jeg vet ord av det ringer eiendomsmegleren meg i dag med tanke på å selge leiligheten min. Vi har ikke funnet hus vi skal kjøpe,så jeg tenke at det er ikke noe hast med å selge leiligheten, men samtidig er ikke leiligheten kjempe lett å selge (med tanke på at det er andelsleilighet og liten, men den er ganske ny da).. Så vi har nå funnet ut av vi kan iallefall begynne å ta vekk litt ting og begynne forberedelsene for så å ta kontakt med flere meglere for å få et tilbud og en befaring.

Hvis det viser seg at leiligheten blir solgt før vi finner hus, har vi heldigvis muligheter hos søster`n eller foreldrene mine å campe der til vi har funnet noe (selv om vi alle håper dette går fort)..

Så tenkte jeg, jeg har jo aldri solgt leilighet og kjøpt hus før, hundesonen har alltid råd og sikkert når det gjelder dette også! :) Derfor denne tråden. Har dere erfaringer/tips å komme med til oss nybegynnere hadde vært kjempe fint..

Dette er skummelt altså! :lol:

Så alle tips kommer GODT med, både i tanke på selge og kjøpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke sjansen på å skulle sitte med to boliger, så jeg solgte først og kjøpte etterpå. Da hadde jeg også en klar grense for hva jeg kunne kjøpe for, så jeg ikke brente meg med at jeg fikk mindre for huset enn jeg trodde og gjorde regning med.

Ellers - rydd og pakk bort, gi bort, og selg! Få ferdig småflikking så det ikke blir hastverk. Hent inn en to-tre meglere, og la dem komme med tips og råd til hva som bør gjøres for å få leiligheten mest mulig presentabel. Om dere ikke har så kan det være verdt å investere i noen store speil for å få rommene til å virke større. Lyse farger øker også romfølelsen,

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville solgt først. Som regel kan man forhandle litt om overtakelse og sånn. Eventuelt camp hos familie. Det er jo penger rett ut vinduet å sitte med to huslån.

Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med flere eiendomsmeglere. Her varierte det ganske stort hvor mye de kostet - og de er også greie å prute med ofte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...