Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage huller i "tekstil"?


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Hei hei, det er mange her som er flinke med mye rart og jeg har en utfordring.

Jeg trenger litt tips til muligheter for å lage huller i et materiale som er veldig tekstilaktig, tynt men også sterkt nylonaktig, Mal og alt kan jeg ordne med men det er noen kriterier.

Hullstørrelse minst 5mm og helst ikke noe større enn nødvendigå jeg skal lage mange dessuten må posisjonen være nøyaktig. Mal er forsåvidt greit.

Er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan gjøres? Jeg tenker litt på hullmaskin som til papir men det vil jo være håpløst å treffe rett..

Håper det ble noenlunde forståelig. Jeg kan sikkert trylle noen illustrasjoner hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolenskolen brukte vi en sånn ting som det her http://www.kulebelter.no/belter/tilbehor/hullmaskin-hullsaks-for-a-lage-nye-hull-i-belter.html

Er ikke sikker på størrelsen det blir på hullene, men om jeg husker riktig fra ungdommen så finnes det forskjellige størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Aha, takk at jeg ikke tenkte på det sånn har man jo laget hull i belter med.

Kanskje jeg må prøve det, utfordringen er bare at det er så syltynt materiale, nanomillimeter e.l. og den der klemmer liksom bare.. hmmm

Åpen for flere forlag og ideer.. må få det nøyaktig også selv med mal så tanken med nøyaktigheta var kanskje noe man kunne stikke med, men ikke som en syl eller den vil jo bare presse ut hullet, jeg kan ikke påvirke tykkelsen på det viset om det er forståelig.. rene pene huller som ark med hullmaskin er det jeg trenger..

Får jeg tak i hullsaks noen steder i butikk? Må ha dette i orden til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ikke sant, og jeg får problemer med å spenne det opp, hullene er rundt i ytterkant av biter på mindre enn 20x40cm.

8476661629_30a40d3e8a_z.jpg

"tøybitene" skal i mellom her, 6 stk og det hele skal holdes sammen av gjennomgående bolter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Jeg lurer på hva du skal lage jrg :-P

Hehe gjør du del, det er en liten modell for osmose så det skal settes under trykk. Ferskvann og sjøvann i annahver bortover. Disse hemmelige tekstilbitene er membraner. Det skal inn oringer i de slissene som er på de tykke blokkene så er kanskje ikke så kritisk med disse hullene som jeg skal ha det til. "Bare" 180 hull, har tenkt å gjøre andre ting i vinterferien også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...