Gå til innhold
Hundesonen.no

tok det lang tid for deg?å hvordan fikk du hunden?


~Marlene~

Recommended Posts

Vi hadde bestemt oss for wheaten terrier for mange år siden, men det passet ikke å få valp før i sommer. Da var det ingen "ledige" valper i Norge, så vi var innstilt på å vente.

På Finn så jeg annonsen om wheaten - blandings valper og ringte med en gang. Fikk heldigvis kjøpe en valp, og er strålende fornøyd med min "nesten"- wheaten valp!!

Vi måtte vente veeeldig lenge..hele TRE uker før vi fikk henne hjem.....*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med leonbergeren ventet vi rundt 1 år fra vi kontaktet oppdretter til vi fikk hunden hjem, grunnen var at vi ville ha god tid til å forberede oss på og vi synes det passet best med å få valp på sommeren.Var lenge å vente, men det var de siste månedene som var vanskeligst ;)

Med Balder ventet jeg ca 3 uker fra jeg kontaktet oppdretteren til jeg hentet han, var noen lange uker ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet på Merlin bare noen uker. Egentlig skulle jeg ha valp fra en annen oppdretter, men alle valpene hennes var oppbestilt, så hun viste meg videre til noen som hadde nett fått et kull som da var 10 dager gammel..

Med Aslan ventet jeg nesten ett år før han kom.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi mista den ene hunden vår så ble det så tomt i huset så vi bestemte oss for å anskaffe oss en ny en etter hvert,men hadde ingen hastverk, vi kikka litt rundt på annonser på nettet og slik etter 2-3 uker så kom jeg inn på en annonse på dyrenett.no jeg var den første som var innpå annonsen, det var bilde av den skjønneste papillon valpen jeg kunne tenke meg. jeg skrev mail til oppdretteren med en gang, og ikke lenge etterpå fikk jeg svar fra han,med litt info om valpen (zander) og vi ble enige om at jeg skulle ringe ham neste dag og det gjorde jeg. og det ble bestemt at vi skulle hente ham uka etterpå. så da kjørte vi nedover til nærheten av hønefoss og hentet ham og han var sååå snill hele veien hjem og sov og lekte seg, han fant seg godt til rette med en gang :mrgreen: han og Kita ble kjempe gode venner ganske med en gang :( til sammen tok det vel en mnd ca regner jeg med fra vi begynte å se til vi hentet ham hjem

Pia ventet vi nok på i ca 3 uker fra vi ble tipset om henne av oppdretteren til Zander før vi dro til Trondheim å hentet henne samtidig som vi skulle på utstilling med Zander. Det var ikke helt sikkert at oppdretteren skulle selge henne for hun hadde lyst å beholde henne selv også, men hun valgte å selge henne til oss og beholde den andre tispen i kullet selv.

Så vi ventet i ca en liten mnd på hver av papillonene våre :P

Kita ventet vi på i litt over 1 mnd hun hadde et valpekull og eieren skulle omplassere henne når valpene var solgt om hun fant et godt hjem til henne, vi fikk vite om henne gjennom bekjente og vi besøkte Kita jevnlig i 1 måned og tok henne med på tur og slikt før vi kunne ta henne emd hjem for alltid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...