Gå til innhold
Hundesonen.no

3 flotte godlynte basset hannhunder 9 mnd selges til redusert pris

Recommended Posts

Skrevet

Da Dolly fikk valper fikk hun er stort kull. Og ennå er der tre hannhunder som ikke er solgt.
Disse tre er kjempefine, kjælne og søte basset hannhunder, som passer til familier, gjerne barnefamilier, som ønsker seg en rolig, godlynt og omgjengelig hund. De er selvfølgelig, nå 9 måneder gamle, helt husrene. De er godt vant til barn i alle aldre, til katt, og til andre hunder og andre hunderaser. God fysikk, vant til minimum to lange turer i skog og mark hver dag.
Kortbente hunder med betydelig substans. Velbalanserte, og fulle av kvalitet. Det er viktig å huske at dette skal være en hund som kan arbeide og må være i stand til det den er ment som. Den må derfor være kraftig, aktiv og i stand til å være utholdende i marka, noe alle disse tre er vant til.
Stor utholdenhet under drivende jakt, har instikt for å arbeide i flokk (pack) Har et dypt, klagfullt mål. Fredelige, aldri aggressive eller sky. Hengivne.

Guffen og Donald er tofargede gule og hvite, kraftige hanner. Donald har et velproposjonert utseende over hele linja og egner seg derfor også for utstillingsbruk.Kraftig ansikt med litt mer rynker i panna enn Guffen. Donald er også det største matvraket av de to. :)

Snipp er tricolour, sort, gul og hvit. Slankere og noe "edlere" utseende enn sine to brødre, og trenger mer kontakt gjennom hele dagen enn de to andre. Han bør derfor komme hjem til noen som stort sett er hjemme på dagtid.

Er du interessert i en fredelig, trofast og rolig venn, som liker å kose seg inne og samtidig aldri sier nei takk til turer ut, kontakt Astrid på tlfnr 481 01 898.

Pris diskuteres ved kontakt.

Skrevet

For en herlig gjeng! lykke til med salget :)

Må bare spørre - er de søsken til hun her? Bassie tror jeg hun het, bor i Bergen. Hun er vel 9-10 måneder gammel nå tror jeg, en herlig liten dame :)

8413854144_c7e5822455_b.jpg

Skrevet

Det vet jeg ikke. En tispe ble solgt tidlig, og hvis nye eiere forandret navn så er det godt mulig det er henne. Tingeling ble tispevalpen som ble solgt tidlig, kallt hos oppdretter.

Skrevet

De norske/nordiske basseter står det bra til med. (De sydeuropeiske er en annen historie…..) De fleste er i et sunt hold, har ikke veldig mye folder osv. I dette kullet (min venninnes kull, ikke mitt) som hadde 11 valper totalt er der kun en som har litt for tunge øyne. Og så er der en som nesten ikke har folder overhodet, faktisk i så liten grad at hun ikke fyller rasestandarden pga mangel på folder. Og alle på kullet er i god fysisk form, er ute på 2 − 3 lange turer hver dag i skog og mark. Slanke, sterke og gode drivende jakthunder.

I det hele tatt veldig friske.

Så basseter i Norge er ikke en syk rase, overhodet. Jeg trodde det selv en gang i tiden, men har helt endret syn etter å ha møtt mange av dem og ikke minst etter å ha fulgt dette kullet nå siste året.

Skrevet

Gode drivende jakthunder? Så bra!! Ser du også skriver de har et klangfullt mål. De få BH jeg har hørt om at jager litt, har svært grovt, tørt mål. Hvordan er lostidene deres, målbruk, søk?

Skrevet
Gode drivende jakthunder? Så bra!! Ser du også skriver de har et klangfullt mål. De få BH jeg har hørt om at jager litt, har svært grovt, tørt mål. Hvordan er lostidene deres, målbruk, søk?

Hvis du er interessert i valp derfra så ring oppdretter og spør. Hun kjenner alle detaljene. De har loset elg flere ganger. Utenom jakt riktignok, men de bor midt i svært elgtett område, og er mye ute på tur.

Flere av valpene på kullet er allerede solgt til erfarne jegere.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...