Gå til innhold
Hundesonen.no

det var jo ikke slik det skulle bli

Recommended Posts

Skrevet

... min kjære kjære Yatzie.
4 mnd. fikk jeg sammen med deg.

så ble du overkjørt 23. desember, og døde på stedet.

Jeg elsket deg så inderlig høyt, mitt lille hjerte, min lille sjel.
Jeg elsket deg fra det øyeblikekt jeg plukekt deg opp for første gangen. Du kravlet opp i fanget mitt og sovnet, var bestandig trygg på at jeg skulle holde deg sikker.

du var den mest perfelte valpen jeg kunne ha drømt om å fått, jeg har aldri møtt en valp så trygg, selvstendig, kosete, god og livsglad som deg. og du var bare min. og vi skulle ha de neste 20 årene på å bli kjent med herandre.

bare en hund sier mange,..... men du (og mine andre hunder) var mer enn det for meg. du var familie, og du kravlet deg inn i hjertet mitt og tok deg godt til rette. nå er det bare et knust skall tilbake.

jeg kommer aldri til å glemme deg. den livsgleden du hadde. du gikk ikke forsitig frem,.. nei, du hoppe med all din kraft og landet med all din tyngde der du ville ligge. som regel var det rundt halsent min, eller over hodet mitt- som en liten glorie. du elsket å kose med oss, men også å herje med de to andre dachsene.

det beste du viste var når vi la oss på gulvet. da kom du og krummet deg inn i halsgropa mi, så hev du hodet bakover med kjeften full av håret mitt.

jeg savner deg så inderlig dypt. det gjør så vondt å vite at du ikke skal ligge bak ovnen å varme deg mere.

du skulle jo ikke komme hjem i en boks,.. du skulle være varm og levende,.. og jeg skulle løfte deg opp i fanget og hviske inn i pelsen din hvor glad jeg var i deg. tårene strømmer på,....det gjør så vndt så vondt..........

det skulle vært meg og ikke deg yatzie,...... jeg elsket deg så.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
    • Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...