Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingsvalp.

sonja89

Recommended Posts

Hei.

Jegvi vurderer å skaffe oss en hund til. Har fra før av en blandingshund (boxerpolarhund) på 1 år og en kinesisk nakenhund som er 4,5mnd.

Den blandingsvalpen vi har ringt på er blanding mellom border collie og gordon setter.

Hvordan tror dere denne blandingen kommer til å være?

Den blir å få 3-4 små tissturer og en lang tur om dagen, sammens med den andre blandingshunden min. Jeg vil bruke den til litt "hodetrening" og masse morro. Vi bor i en by, men ikke midt i byen, så den vil ikke få løpe så mye fritt. På sommeren så blir vi å dra på hytta, og da vil den jo være litt løs og bade i elva.

Vil dette være nok mosjon til denne hunden? Vil jo ikke skaffe meg en hund som ikke vil få det bra hos meg.

Noen som har en sånn blanding her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som en skjønn blanding!!!

Hvis valpen har fått hodet ti BC'n så trenger den nok litt mer en bare hodetrim.. Jeg har sett flere triste eksempler på hunder som ikke får brukt hodet sitt nok som det klikker fullstendig for tilslutt.

Mye tur er bra det men ofte ikke nok for en "arbeidsnarkoman"

Det kommer helt an på hvordan type hund den er i hodet.. Men jeg tror nok at hvis du bestemmer deg for å få en fin hund ut av valpen, så får du til det!!! :D

Masse lykke til!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mest sansynlig til å bli en hund som trenger mye hode trim ja.

Høres ut som en spennende blanding.

Du trenger jo ikke nødvendigvis gå så utrolig lange turer osv for å gi hunden mye mosjon.

Hjernetrimm er det som sliter hunden mest ut så en blandig av det å fine turer er det som skal til.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er jeg helt bak mål nå, men jeg synes du har "mye" hund med de to du har...

Jegvi vurderer å skaffe oss en hund til. Har fra før av en blandingshund (boxerpolarhund) på 1 år og en kinesisk nakenhund som er 4,5mnd.

Det er jo en viss aktivitet i den du har som er 1 år vel...

Og en hund som er blanding av Border Collie og Gordon Setter vil nok trenge en del trim...

Vi har hatt valper inne i omplasseringsforeningen som jeg jobber som er blandet av de to rasene, og de er ikke "sofahunder" jeg er bare redd for at du tar på deg for mye arbeid med 3 hunder når den eldste er bare 1 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kineseren er på en måte mamma sin. Det er hun som tar seg av den til vanlig.

Theodor (den hunden jeg har nå) erhar vært en problem hund. Han har vært redd for fremmende, så jeg har fokusert på å få han til å bli trygg. Han er ikke helt trygg nå, og jeg tror jeg må jobbe en del med han for å få han til å bli "normal".Han kan alt en hund skal kunne (sitt, ligg, bli, gå fot, komme når jeg roper på han og noen få triks.), men han er ikke en hund som liker hjernetrim.

Gidder ikke stresse han sånn opp, han er den rolige typen (når det ikke er fremmende i nærheten).

Jeg har veldig lyst på en hund som jeg kan lære nye ting. En som det er litt futt i. Jeg har hørt på to andre hunder også, en blanding mellom schæfer og husky og en blanding mellom husky og gordon setter. Begge er valper. Hvordan vil de bli?

Jeg synes gordon setterborder collie blandingen høres best ut.

Både shæfer og husky er jo litt kraftige hunder, og jeg vil ikke ha enda en hund som er stor og kraftig (Theodor er veldig kraftig).Dessuten så har jeg litt lyst på en blanding med border collie i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingen med Border Collie er grei den, men eg har så lyst å be deg vente med å ta en hund til enda. Hadde det vært meg så hadde eg venta til den eldste hunden var fylt 2 år. Og ettersom du skriver så har du jo en del arbeid med den fremover.

Men det er jo selvfølgelig ditt valg. Er bare redd for at når den yngste valpen vokser litt til så kan det bli for mye for deg... Er det en hannhund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei jeg hadde jo ikke det, men nå er hun et familiemedlem og har vært det i 3 år, så å sende henne tilbake er uaktuelt. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
    • Hei,  Jeg har en 3 år gammel malteser på for. Jeg betalte 5k da jeg fikk henne, men signerte fortsatt en vanlig forvert avtale. Hun skal ifølge avtalen få 2 kull. Det ble spesifisert da jeg fikk henne at hun skulle avles med andre registrerte maltesere.  Oppdretter bestemmer seg i stedet for å få et blandings kull og lage maltipoo på første kull. Jeg likte det ikke, men orket ikke å lage noe styr av det. I oktober hadde hun første løpetid etter kull nr 1. Det er nå ca 6 mnd siden og jeg har fulgt med for å sjekke om hun får løpetid.  I dag fikk jeg melding av oppdretter hvor hun truer med å ta henne tilbake fordi jeg ikke har sagt ifra om løpetid, men hun har jo ikke hatt løpetid enda. Hun mener maltesere har løpetid hver 4. Mnd? Dette høres ikke riktig ut. Jeg ble veldig satt ut siden jeg alltid har gitt beskjed ved løpetid tidligere. Mitt spørsmål er hvilke rettigheter har jeg? Jeg har jo betalt en viss sum for hunden. Jeg har fulgt kontrakten, og kan dokumentere at oppdretter har brutt kontrakten. Kontrakten spesifiserer at hun må følge nkk sine retningslinjer for avl, og de åpner ikke for blandingsavl. Hun sa hun er i sin fulle rett til å blande raser så hun er åpen på at hun vil bryte kontrakten nå og.  Jeg vil egentlig bare bli ferdig med dette og hadde planer om å si ifra ved løpetid som sikkert kommer nå straks, men nå føler jeg meg ikke trygg på dem overhodet.    Edit: jeg har hatt hunden i 3 år og er absolutt ikke interessert i å heve kjøpet. Jeg ønsker egentlig kun at de skal forholde seg til kontrakten, og ikke true meg med å hente henne når jeg alltid har fulgt kontrakten. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...