Gå til innhold
Hundesonen.no

rar oppførsel


~Marlene~

Recommended Posts

jeg synes mira er litt rar/merkelig...når vi skal ut å hun ser dekkene sitt springer hun å jemmer seg! :-o å så sjelver hun når hun har dekkene på...

jeg vet ikke hvorfor.men vil jo ikke at hun skal føle ubehag.hun sjelver og ved store folkemengder å sånt ...hun ser ikke redd ut bare litt rar...

noen som har forklaring på dette?

å på kvelln når jeg skal lufte henne springer hun som en pil bort fra meg #-o

jeg er rett å slett paff! jeg som er så snill med henne :lol: hvorfor er hun sånn?

hun pisser så springer hun på trappa med halen mella beina=(

hun er verdens vakreste å fineste i mine øyne men gemyttet da?

hun er snill å alt men kanskje usikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes merkelig ut. Syns hun dekkenet sitt er skummelt kanskje? Har du vent henne godt til nok til det? Du sier at hun blir redd når du skal ta henne ut? HAr hun opplevd noe skummelt i gangen? kanskje noen har tråkket på hunden ol.? At hun skjelver kan være at hun fryser. At det er kaldt ute. Også innendørs kan hunden fryse og skjelve. Må bare se om det er noe annet, som feks smerter. Vanskelig å si når man ikke vet helt hva som skjer. Er sikert ikke noe med deg, men at hund har opplevd noe skummel, og dermed assosierer gangen/dekken, kobbel med det kanskje. Ikke lett å si egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppfører du deg når du tar det på hun?? Er du forsiktig eller stresset? Får hun lukte og se på det før hun får det på seg?

Jeg har fått hester på stallen som har vært veldig skeptisk til dekkenet sitt fordi det bare har blitt selgt på dem, jeg har kurrert det ved å la hesten lukte og se på det først så har jeg tatt det forsiktig på, også har hesten fått en go bit når vi er ferdig.

Dette kan vel også overføres på hund. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min menig er nå at du burde skjerpe deg!

Det må ha skjedd noe når hun blir slik!

Jeg er ganske sint på måten du har snakka!

Ingen hund er verdiløs å at du i det hele tatt kan si slikt sjokker meg.

"Feilene" hennes må du ha sett når dere kjøpte hun.

Å det må ikke gå utover Mira at du er skuffet.

Jeg er sikker på at hvis du jobber med henne vil hun ikke være så usikker lenger.

Alle valper går jo igjennom en periode der de er veldig redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min menig er nå at du burde skjerpe deg!

Det må ha skjedd noe når hun blir slik!

Jeg er ganske sint på måten du har snakka!

Ingen hund er verdiløs å at du i det hele tatt kan si slikt sjokker meg.

"Feilene" hennes må du ha sett når dere kjøpte hun.

Å det må ikke gå utover Mira at du er skuffet.

Jeg er sikke på at hvis du jobber med henne vil hun ikke være så usikker lenger.

Alle valper går jo igjennom en periode der de er veldig redde.

Jøss! Hvorfor kommer denne kraftsalven...? Er det noen som bør skjerpe seg eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser helt perfekt ut på henne...hun erbare sånn når hun akkurat har fått det på senere så hopper hun å spretter like glad som alltid ute :wink:

har du kjent på innsiden av dekkenet om der kan være noe som stikker eller en søm som gjør vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakka med hu på msn, å det hu sa der, vil jeg ikke skrive her engang.

Jeg sier ikke dette uten grunn.

det er helt ok, men det blir fullstendig meningsløst for oss andre når du svarer sånn.Da er det bedre du fortsetter diskusjonen på msn synes eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min menig er nå at du burde skjerpe deg!

Det må ha skjedd noe når hun blir slik!

Jeg er ganske sint på måten du har snakka!

Ingen hund er verdiløs å at du i det hele tatt kan si slikt sjokker meg.

"Feilene" hennes må du ha sett når dere kjøpte hun.

Å det må ikke gå utover Mira at du er skuffet.

Jeg er sikker på at hvis du jobber med henne vil hun ikke være så usikker lenger.

Alle valper går jo igjennom en periode der de er veldig redde.

ja det var toppen på kransekaken... :lol:

elsker jo mira av hele meg men jeg ble bare skuffa da jeg fikk bekrefta at hun ikke kunne stilles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse utstillingsfeil

ringlethale form, rosa nese(diskvalifiserende feil) å slappe ører :lol:

Men hva har det å si da? Det visste du jo før du kjøpte henne. Hunden er vel akkurat den samme for deg for det om hun ikke kan bli utstillingschampion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo hele tia noe galt med Mira.

Er vel ikke bare meg som har lagt merke til alt det hu sier.

Alt er jo negativt.

Må jo tåle å få svar, at folk sier sin mening.

Nå kan det være at eg ikkje har følgt så godt med, men kan ikke si at jeg har fått med meg at det hele tida er noe galt med hunden...

Og ja, man må tåle å få svar, det må alle. Men det var ikke det som var problemet her... Det var at du plutselig fyrer av noe så sinnsykt... og for oss andre brukere som ikke kan vite at dere chatter på msn får jo bakoversveis!! (jeg i værtfall) :lol: Nå man gir svar, så er det litt lurt å grunngi litt så andre og forstår.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du burde ta henne med til en atferdspesialist, og ikke utsette henne for dette flere ganger. Ha henne aldri i situasjoner du vet hun blir usikker, for da blir redselen forsterket. Det er mye lettere å finne ut hva som er galt om man ser hundens reaksjon med egne øyne - så ta kontakt med hundeklubben du, og finn en som kan hjelpe deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...