Gå til innhold
Hundesonen.no

Flasser..


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

I det siste har jeg merka at Spès har begynt å flasse. Det syns ikke med mindre man børster henne, noe jeg gjorde i dag, og merka at det har blitt verre.

Hun går på Royal Canin Skin and Digest, noe hun har gjort i lang tid fordi jeg syns hun fungerte så bra på det, med både pels og avføring. Så er vel ikke fôret sin skyld, sånn helt plutselig?

Kommer det rett og slett av at det er kaldere og hun får tørrere hud, akkurat som vi gjør? Hva kan jeg gjøre for å rette opp i det? Spesiell shampoo, eller noe tilskudd i maten osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laika flasser også en del nå for tiden... Ga henne et rått egg over maten for et par dager siden, og jeg synes faktisk det har hjulpet. Pelsen er nå kjempeblank,og ikke noe flass! Kan jo selvfølgelig være tilfeldig også, men har god erfaring med rått egg og pels fra før også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt lite fett og omega-3-fettsyrer i tørt da fett harskner lett, iforhold til hvor lenge tørt har holdbarhet.

Så ville tilsatt omega-3 i kostholdet, om det er i form av fiske-/selolje hver dag, eller fet fisk etpar ganger i uken som et måltid (rått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å kjøpe selolje da jeg har hørt det har flere positive virkninger... Er det et spesielt merke å anbefale eller er det ikke den store forskjellen?

Er veldig individuelt ang. erfaring med forskjellig olje. Kjøper du en som er beregnet til hund og ikke har innhold av omega-6 er det vel egentlig bra i seg selv. Selv brukt Dr.Baddakys fiskeolje en god stund og fornøyd med den, og fikk kjøpt DogVitality på D4A (enda ikke prøv ut).

Skal du ha selolje ville jeg prøvd Vom og Hundemat sin, de er jo kjent for kvalitetsprodukter til en rimelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dog vitality på mine, og gjort det i et par år ;) Syns den fungerer bedre enn dr.baddakys, da den ene min ikke kunne fordra den og jeg måtte lure det i han... ;) Dog vitality fungerer i alle fall på røyting å flass her i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt væromslag?

Mine begynner å flasse i forbindelse med store væromslag (og er ekstremt synlig på mine korhårete brune hunder ;) )

Ellers er olje en god ting og ett godt bad. Handlers.no selger billig fiskeolje som jeg syns fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laika flasser også en del nå for tiden... Ga henne et rått egg over maten for et par dager siden, og jeg synes faktisk det har hjulpet. Pelsen er nå kjempeblank,og ikke noe flass! Kan jo selvfølgelig være tilfeldig også, men har god erfaring med rått egg og pels fra før også :)

.... Du ga ett egg, og merket forskjell to dager senere på pelsen? Imponerende! Hva slags egg var det, og hvor kjøper man de..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...