Gå til innhold
Hundesonen.no

kløe hos sheltie


Christin

Recommended Posts

Har en sheltie på 10 måneder. Den har begynt å klø noe forferdelig. Vi har vært hos vet men finner ikke noe udyr i pelsen. Han flasser ikke så mye og mister heller ikke mye pels. Han har brukt det samme foret hele tiden. Noen gode ideer på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en hund som klør. Det kan være veldig mange grunner til at en hund begynner å klø. For det første kan du prøve et fôr som inneholder lam. I tillegg tilsetter du fôret lakseolje eller omega3. Jeg må jo si at veten din gjore en noe slett jobb viss han bare sjekket pelsen for utøy. Gå til en vet som er noe mer grundig. Det kan være alt fra hårsekk-midd til betennelse i hårsekkene... Du bør også vurdere om det burde bli tatt en blodprøve av hunden din for å finne ut av dette med allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sheltie på 10 måneder. Den har begynt å klø noe forferdelig. Vi har vært hos vet men finner ikke noe udyr i pelsen. Han flasser ikke så mye og mister heller ikke mye pels. Han har brukt det samme foret hele tiden. Noen gode ideer på hva det kan være?

[color=darkredHvilket for bruker du?? Har selv sheltier :D Jeg bruker å ha en teskje med solsikkeolje i foret. Det gjør huden mindre tørr :D Foret jeg bruker er Royal Canin Sensitive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[]

[color=darkredHvilket for bruker du?? Har selv sheltier :D Jeg bruker å ha en teskje med solsikkeolje i foret. Det gjør huden mindre tørr :D Foret jeg bruker er Royal Canin Sensitive

Jeg bruker Royal Canin mini. Gikk over til mini sensitive for å se om det hjalp, men han ble ikke noe bedre av det. Jeg har også brukt solsikkeolje i foret, men har nå brukt fiskeolje som jeg fikk av vet, men det fungerer heller ikke. Jeg skal tilbake til veterinær med han i morgen for å ta blodprøver og undersøke han mer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...