Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål om skattetrekk (prosent)


Aya
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg er såå tett når det gjelder sånne ting, så må spørre dere for å være sikker. Jeg trekker etter tabell 7100. Det var det jeg fikk da jeg oppga hvor mye jeg kom til å tjene i 60% stilling. Men, nå har jeg gått opp i 100% stilling, og må jo derfor også trekke mer. Er det sånn at så lenge man har tabelltrekk vil skattetrekket automatisk justeres etter utbetaling?

EDIT: Her er link til oversikt over tabell 7100: https://skort.skatteetaten.no/skd/trekk/trekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hei! Jeg er såå tett når det gjelder sånne ting, så må spørre dere for å være sikker. Jeg trekker etter tabell 7100. Det var det jeg fikk da jeg oppga hvor mye jeg kom til å tjene i 60% stilling. Men, nå har jeg gått opp i 100% stilling, og må jo derfor også trekke mer. Er det sånn at så lenge man har tabelltrekk vil skattetrekket automatisk justeres etter utbetaling?

EDIT: Her er link til oversikt over tabell 7100: https://skort.skatte...skd/trekk/trekk

Ja og nei, det justeres før utbetaling etter brutto ( før skatt ) lønn pr.mnd. Normalt vil dette være greit men det kan være du skal endre tabell selvom forsjellen blir marginal kan det bli litt i løpet av året. Du burde uansett sende inn melding om endret inntekt for så å ev. se om du får ny tabell.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Nytt kort er bestilt, men rekker ikke å få det til oktoberlønna - og da er det jo bare to lønninger igjen, hvorav den ene uansett har halv skatt ... Hehe. Får vel sette av litt penger og være forberedt på smell neste år kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Takk for svar :) Nytt kort er bestilt, men rekker ikke å få det til oktoberlønna - og da er det jo bare to lønninger igjen, hvorav den ene uansett har halv skatt ... Hehe. Får vel sette av litt penger og være forberedt på smell neste år kanskje.

Det er ikke store summer det blir snakk om på en måned.. Jeg står midt i en endring fra tabell 7100 til 7120 her og differansen i skatt er under 100,- pr. 14de dag mellom de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, supert nytt! Jeg tror jeg ligger sånn relativt greit ann enda - jeg jobber 60% frem til slutten av mai og begynte da å jobbe 100%. Men det var litt vrient for lønningskontoret å få med seg, så jeg fikk 60% lønn med tabelltrekk skatt, og så fikk jeg 40% etterbetalt med 36% trekk mesteparten av sommeren. Så det er egentlig bare en mnd jeg vet jeg har trukket lite, og nå har jeg i tillegg bedt om 500 ekstra i trekk i mnd ... Så det burde ikke bli en STOR smell. Er bare såå vanskelig å holde oversikten når det har vært mye frem og tilbake med for lite betalt, så etterbetalt, så for mye betalt som jeg måtte betale tilbake og så videre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...