tm100008 Skrevet 13. August 2012 Rapporter Skrevet 13. August 2012 ... og inn i brannbilen. Flinke hundemammen sin det! http://www.dagbladet.no/2012/08/13/nyheter/dyr/brann/22934264/ 2 Siter
Castella Skrevet 13. August 2012 Rapporter Skrevet 13. August 2012 Jeg synes det er fasinerende at vi mennesker blir like overasket hver gang det dokumenteres at andre dyr har like sterkt morsinnstinkt som vår egen rase... Siter
Tinkie Skrevet 13. August 2012 Rapporter Skrevet 13. August 2012 Jeg synes det er fasinerende at vi mennesker blir like overasket hver gang det dokumenteres at andre dyr har like sterkt morsinnstinkt som vår egen rase... Art, ikke rase. Forskjellige hunderaser, forskjellige dyrearter. Raser er en oppdeling innenfor samme art. Men ja. Altså. Alturistisk adferd - eller selvoppofrende adferd der man setter andres liv foran sitt eget - er ikke like vanlig i andre arter som det er i vår egen, fordi iblant lønner det seg evolusjonsmessig å etterlate andre og heller prøve på nytt senere. Siter
Malamuten Skrevet 14. August 2012 Rapporter Skrevet 14. August 2012 Jeg synes det er fasinerende at vi mennesker blir like overasket hver gang det dokumenteres at andre dyr har like sterkt morsinnstinkt som vår egen rase... Som tinkie sier så er det ikke alle som ofrer seg selv for og redde avkommene, utover det så synes ikke jeg det er rart over hodet, jeg for min del synes denne saken er litt søt fordi hunden ikke bare får valpene ut, men faktisk legger de på brannbilen. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men alikevell en søt historie 1 Siter
Tinkie Skrevet 14. August 2012 Rapporter Skrevet 14. August 2012 Som tinkie sier så er det ikke alle som ofrer seg selv for og redde avkommene, utover det så synes ikke jeg det er rart over hodet, jeg for min del synes denne saken er litt søt fordi hunden ikke bare får valpene ut, men faktisk legger de på brannbilen. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men alikevell en søt historie DET er jeg helt enig i - bildet av at hun legger den siste oppi brannbilen var jo kjempeskjønt. Siter
Recommended Posts