Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av enkel welsh corgi tispe to uker i juli


simira
 Share

Recommended Posts

Svigermor skal bort i to uker i slutten av juli, og det er litt for lenge for oss å ha tre hunder, i tillegg til at jeg skal bort en del de ukene.

Ulla er en kosete og matglad welsh corgi tispe på 12 år, vant til å være alene, kjøre bil, grei både ute og inne. Hun kjefter på masete hunder, og kan bli litt giret (bjeffe en del) med mye hunder rundt seg, men kan fint bo med en rolig hund.

Alternativet er hundepensjonat, men jeg tror det kan bli vanskelig å finne noe så sent, og jeg tror ikke hun vil trives med mange potensielt stressede hunder rundt seg. Er det noen som kunne tenke seg å ta seg av denne damen et par uker? Helst i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun glad i andre livsglade corgier? :-P

Hun er lite vant til andre hunder, og ble mobbet av sin corgi "søster" da de var valp, så den andre ble omplassert... Men er ikke du rekonvalesent? :P

Hun er dårlig sosialisert og ikke så skrekkelig opptatt av andre hunder, men er ikke noe problem å ha henne sammen med andre heller. Men hennes form for "lek" er å løpe etter andre som leker og bjeffe. ;)

Vi skal passe henne neste uke (tirsdag-fredag) og kan sikkert treffe eventuelle passere med hunder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sitte hjemme og lese mye i juli, og kan fint passe en hund som roer seg raskt her. Jeg kan ikke ha en hund som er urolig i flere dager før den finner roen, så hvordan pleier hun å tilpasse seg på et nytt sted? Det punktet er veldig, veldig viktig, for jeg har ikke lesetid å miste ;) Vi er selvfølgelig mye ute og går tur, lufter eller trener.

Hunden min er flink med andre hunder og leser de bra, og vil hun ha fred, så får hun fred ;) Vil eventuelt gjerne møtes i forkant ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en "trasker", men så lenge du sitter stille så ligger hun nok mest og sover. Vi har henne fra tirsdag neste uke, og tur må hun jo uansett ha, så møtes gjerne for det. :)

En trasker, faktisk! Herlig ord :)

Men da kan du gi lyd hvis det blir aktuelt å treffes neste uke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper til med å dytte opp denne tråden mens jeg samtidig tipser om en ny "passering" som jeg kom over: http://www.finnenhun...CFW0umAodvAjWNQ Jeg har ikke sett hvor mange aktuelle de har fått enda, men poster likevel linken. Kan jo være at det er noen flinke hundepassere der :)

Jeg driver selv å sjekker ut hundehoteller her på østlandet for hunden min. Det virker som det er flere små og gode hundehoteller som selv jeg med "kennelangst" synes virker veldig bra. Kan nevne Hurdal hundehotell, Binas og Trofast Dyrepensjonat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...