Gå til innhold
Hundesonen.no

Ritualer før utstilling?


Ricco

Recommended Posts

Kva gjer dere med hundene før de er klare for utstilling...?

Vi bader Goshi ca en uke før hun skal stilles. Det er for at pelsen skal få "legge seg" igjen. Og så klipper vi klørne ca en uke før.

På utstillingsdagen så blir hun børstet, og kan av og til få litt hårskum på lårene for å få "ridebukselår". Ellers så bruker vi av og til litt minkolje på henne for at pelsen skal være skinnende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanerene bader vi dagen før som regel for de tørker så fort, bruker gjerne hårføner på den for å få en litt "fluffy pels", jeg klipper pelsen mellon potene og rungt potene slik at du så vidt kan se klørene, klipper også litt oppo ørene slik at de blir litt avrundet i tuppene.

Samojeden bader vi to til tre dager før, ser det litt ann på været også, blir det mye regn så blir det tre dager før sånn at hun er tørr og har fått opp litt fett i pelsen igjen til hun skal stilles. ellers så klippes hun også mellom potene og rundt potene på samme måte som japanerene. ørene rører jeg ikke hos henne botsett fra noen hår som stikker ut av ørene som blir lange og det ser jo litt teit ut når det blir så langt i forrhold til resten av pelsen rundt hodet.

før vi skal i ringen så børster vi hundene i motsatt retning av hva pelsen vokser for at den skal blir mere fluffy og stå litt mere ut slik som den skal gjøre, hos mine hunder så legger pelsen seg mere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ritualer ja :oops:

bader volpinoen dagen før utstillingen :(

børster dem og tennen. sjekker negler og div.

shih tzu :? :oops:

ja altså hun er min første lille langhåret voffse :(

så jeg må vel finne ut av det.

skal prate med oppdretern da også og få tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...