Gå til innhold
Hundesonen.no

noe galt me han?

Caro
 Share

Recommended Posts

jah...asså dette er ikke noe alvorlig, men litt komisk! :P

Caro (hunden vår) er ikke av den rolig typen når vi er ute, han sitter kanskje stille i 2 min før han må rundt å snuse og forske igjen. Inne så sover han for det meste.

Så da han i går var med meg og typen for å skru bil blei vi litt bekymret...han kom å ville ha skikkelig mye kos, noe som er vanlig, men ikke så mye! Å hvis han ikke fikk det bare LA HAN SEG! han lå i ro å sov/slappet av leeenge nesten 30 min! Også etter det gikk han på do en tur før han kom tilbake, da satt jeg på bakken og han la seg over beina mine og sovnet IGJEN!

Vi blei litt sjokkert, små bekymret osv, men kom frem til att han sikkert ikke er i form, hunder har vell også dager der de føler seg litt dårlige slik som oss antagelig. :P (?)

Men i dag var han likedan, sløvet rundt, sov å var rolig. Han er ikke helt "borte" asså, han leker å løper nå og da...hmmm han er jo bare 1 år, skal ikke bli voksen å rolig enda! :o

Hehe kan det være att han er sjuk? har ikke sett noen andre tegn til det, farger på slimhinner er normal og avføringen er normal (men han proper J***** surt for tiden!)

Kan vel også hende han er sliten da, har blitt litt mye trening i det siste...tid for litt fri snart kanskje?? :)

Så lenge han ikke er sjuk så skal vi ikke klage, når han er rolig å avslappet må vi da ha gjort noe riktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg og venninnen min opplevde akkurat det samme med hennes hund nå denne uken. Hun er helt propell ute, gir seg aldri, skal leke non stop med Casper. Men den siste uken har hun begynt å legge seg ned og ta pustepauser! Vi ble så sjokkert da hun gjorde det første gangen, og eieren begynte jo å lure på om hun var i dårlig form eller noe. Men virker ikke sånn faktisk, er vel rett og slett slik at hun har kommet i en alder der hun skjønner at det faktisk går an å ta pauser? Hun ble nettopp 1 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
    • Ikke bare du som var syk i jula. Det var også han med den andre hunden, som jeg ikke vil at min hund skal omgås. Så da fikk junior være med på juleselskap. Herlig 🎄❤️
    • Min første hund ble angrepet av naboens store aggressive hund. De betalte veterinæren, og jeg valgte å ikke anmelde. Tror bare det å få en ekstra-regning på denne måten, fikk de til å passe bedre på hunden sin. For det gjorde de 👍 Jeg tenker at en anmeldelse vil bli henlagt uansett. De har kanskje tatt lærdom av denne hendelsen?
    • For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...