Vala Skrevet 23. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2005 Nemo fisker... Altså, jeg mener å ha lest ett sted at grunnet dens popularitet etter Nemo filmen, så gikk man ut med en advarsel grunnet at deres eksistens ble truet.... så vet du, jeg ville ikke ha fått meg sånne. Håper jeg ikke er for mye til gledesdreper her nå... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 23. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2005 Har du bilde av den eh papegøye greia /var litt vanskelig navn)? Papegøyeciklide på norsk, parrotcichlid på engelsk. Kule fisker for all del, men de ble stooooore ;D Har fire stk i et 160 liters kar sammen med scalare, botia og noen andre større cicklider. Det var en gang noen tetra, hehe he... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 23. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2005 I et 60-liters kar ville jeg puttet oppi noen gurami (lever helst i par/trioer) + tetra eller guppy/molly/sverdrager + tetra. I tillegg ville jeg hatt noen maller (morsomme fisker som lager litt liv) og algespisere. Hold deg unna sebrafisk og tigerbarber!! Klovnefisk er saltvannsfisk som krever maaaange års erfaring for å klare å holde i live, i tillegg er det ganske dyrt og krever større kar og forhold enn et ferskvannskar for å få et sunt miljø oppi. Drømmer om sånne fisker jeg og, men det får bli med drømmen noen år til Perlegurami Kyssegurami Dverggurami I tillegg finnes det blå gurami, honninggurami, men de blir ganske store. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 23. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2005 isåfall dverggurami Blå, gull, perle etc guramiene blir for store, jeg lar to blå gå i mitt 110l kar, noe mange mener jeg ikke burde, men det funker Hvertfall er det nemo du tenker på så dropp det, onkelen min har 40års erfaring med akvaristikk og vil ikke prøve seg på saltvannsakvariet selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 23. Desember 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2005 oi! da lærte vi det om klovnefisken! da blir det med drømmen ja! Var å så på noen fisker i dag, husker ikke navnet på noen av dem(hvorfor har fisk så vanskelige navn a? ) Men butikken vi var på hadde nesten bare småfisk men de hadde noen utrolig tøffe maller. Maller er tøffe. så vi får se hva det blir de guramiene var jo pene da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar