Gå til innhold
Hundesonen.no

Pc som går i hvilemodus når den ikke skal.

Recommended Posts

Skrevet

Min kjære nyekommer, en asus etellerannet, driver å tuller med meg. Jeg vil ha den til å stå på om natten innimellom av diverse grunner, og likevel så kommer jeg ut til en pc som har gått i hvile/dvale. Jeg mener jeg har skrudd av alle slike funksjoner så lenge den går på strøm, men klarer åpenbart å unngå noe. Hjelp?

Skrevet

sjekk kontrollpanelet og søk etter strøm og se over alle strømvalgene. Sjekk strømmodusene osv. også sjekk på verktøylinja om asus har et eget program som styrer over det igjen :P

• Like 1
Skrevet

Hvis du ikke har fått det til før jeg kommer på besøk, så minn meg på det, så kan jeg ta en titt. Er lenge siden jeg drev med teknisk support, men noe sitter da igjen.

• Like 1
Skrevet

Takker og bukker! Skal saumfare alle alternativ, og hvis ikke så låner jeg deg, simira. :lol: er jo ikke noe kritisk, bare litt irriterende. :)

Skrevet

Tror kanskje jeg har løst det. Virker som det var antiviruset som kjørte oppdatering hver natt. Blir spennende å se når jeg står opp i morgen. :lol:

• Like 1
Skrevet
:gaah: Den PCen min har virkelig sine egne meninger den. :lol: Den gikk ikke i dvalemodus i natt, men da måtte den selvsagt restarte seg selv! :lol:
Guest Kåre Lise
Skrevet

:gaah: Den PCen min har virkelig sine egne meninger den. :lol: Den gikk ikke i dvalemodus i natt, men da måtte den selvsagt restarte seg selv! :lol:

Automatisk windows update?
Skrevet

Kanskje det? Hvor finner jeg det? Nå har den stått alene fra halv tolv til 16 og vips der var den i dvalemodus igjen. :gaah:

Guest Kåre Lise
Skrevet

Nede til høyre ved klokka har du ett flagg, der finner du windows update og innstillinger for dette.

Skrevet

Da er det bare mysteriet med den egenrådige hvilemodusen nå da. :lol: Spennende å se i morra, da skal maskina stå på i mange timmer - så tipper jeg kommer hjem til en pc i hvilemodus. For ordens skyld, fjernet alt jeg kan av instillinger som styrer slikt.