Gå til innhold
Hundesonen.no

Gavehjelp - femtiårsdag og bryllup


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg føler jeg stadig vekk lager tråder hvor jeg spør etter gavetips, jeg. :P Men de hjelper meg som oftest inn på sporet av en super gave, så da lager jeg en tråd til. Denne gangen har jeg to forskjellige anledninger jeg skal kjøpe til:

- Pappas femtiårsdag: Han fyller år på torsdag, men jeg skal overrekke gaven helga om halvannen uke. Det betyr at det ikke kan være noe romstort (vi skal begge fly med små trillekofferter liksom), og at jeg må kunne kjøpe det i Ås/Ski/Oslo f.eks. neste uke uten problemer. Alternativt kan jeg bestille noe på nettet og få det sendt til ham, det er jo litt mer lettvint, men det er langt hyggeligere å overrekke gaven direkte. Han er vel egentlig en nokså typisk femtiåring - alt for lite tid, men glad i friluftsliv, å lese og å koble av med å gjøre praktiske ting (f.eks. jobbe i skogen eller kløyve ved). Det han eventuelt måtte trenge av friluftsutstyr i min prisklasse (jeg tenker opp mot ca. 500) kjøper han selv når behovet dukker opp, og jeg skulle helst gitt noe litt mer personlig enn en bok eller cd, egentlig. Men hva? Noen tips?

- Min søsters bryllup: Hun skal gifte seg i begynnelsen av juni, så her er det litt lengre tidsskjema. Jeg er forlover og må komme med en brukbar gave, selv om jeg ikke har evigstort budsjett. Ca. 1000 kroner tenker jeg å legge i bryllupsgave til min søster og kommende svoger. Hun er student og han jobber. De leier en leilighet i Oslo. I likhet med meg har hun fryktelig mange ting. :lol: Hvis jeg skal kjøpe noe huslig må det derfor bli noe av god kvalitet som gjerne er litt tidløst, så de kan ha det noen år. Jeg har for eksempel vurdert å gi type Rørospledd. Til disse to kan jeg vel alltids komme opp med en del ideer, så jeg lurer vel egentlig mer på hva som er vanlig/greit/akseptabelt/forventet å gi i bryllupsgave. Vil det være ok med en slags opplevelsesgave? Hvor personlig kan man være? Går det an å gi gave til hver av dem eller "må" man gi noe som begge to kan få nøyaktig like stor glede av og som de bare kan bruke sammen, på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femtiårsgave har jeg ingen innspill til dessverre, sånt er helt umulig :lol: Men bryllupsgave! Opplevelsesgave er helt fantastisk :) Man får så mange ting, og et dytt i baken til å virkelig få gjort noe sammen er uvurderlig :) Jeg hørte om noen som fikk 12 gavekort - ett for hver måned det første året av ekteskapet, hvor det var ting som gjorde at de fikk satt av litt ekstra tid til hverandre. F.eks kinobilletter en måned, gavekort på hjemmelaget middag en måned og så videre. Men det er muligens litt mer for vennegjengen ... Men jeg synes iallefall du skal kjøre på når det gjelder opplevelsesgave, det er supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det mindre enn en måned til bryllupet og jeg har fremdeles ikke funnet gave. Jeg vil gjerne gi noe som er litt annerledes, som jeg ikke tror de ville funnet på/tatt seg råd til å kjøpe selv, og som heller ingen av de andre gjestene i bryllupet (vi er ikke så veldig mange altså, vi blir rundt tjue) vil kunne finne på å kjøpe. Jeg vil ikke gi Hardangerbestikk eller grytesett, liksom. Så da lurer jeg på, er det helteit å gi et Polaroid-kamera i gave?

Det er et par på 24 og 25 liksom. De skal for eksempel på interrail i sommer (det er bryllupsreisen, det sier kanskje litt om hva slags type folk dette er, de reiser ikke på eksklusiv bryllupsreise til Maldivene), og jeg tror de ville synes at det er kult. Det blir en gave som begge to kan bruke, og det er en gave som kan vare i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kunne ønske jeg hadde en haug med gode ideer til deg, men jeg sliter med samme problemsstilling selv: en 60-årsdag og et bryllup, hehe.

Jeg synes slett ikke at et et polaroidkamera er en dum idé, men om de har gode kameratelefoner eller gode digitalkameraer så kunne det kanskje blitt litt overflødig? En venn av meg har et polaroidkamera og det har blitt mange morsomme bilder og gode minner av det i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har et helt ok kompaktkamera og søsteren min har et middelmådig mobilkamera. Hun har hatt speilrefleks før, men det er ødelagt, og hun ønsker seg egentlig nytt, men det blir litt over min prisklasse, hehe.

Jeg har både godt speilrefleks og ok mobilkamera, men jeg syns allikevel det er veldig gøy med engangskamera, for eksempel. Det er noe eget med bilder på papir. :) Jeg får tenke litt på det. Jeg kommer liksom ikke på så veldig mye annet som både kan falle i smak, som jeg kan tenke meg å gi og som passer til min prisklasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...