Gå til innhold
Hundesonen.no

Favoritt raser

Hilde90

Recommended Posts

alltid vanskelig dette her. Men har jo mine favoritter :wink:

topp 3:

1. Show aussie (liker ranch også, men ELSKER pelsen og de nydelige kraftige bena på showaussien) Love

2. Toller (sterk rødfarge og masse pels!)

3. Chow chow

resten i tilfeldig rekkefølge:

alaskan malamute, saluki, pomeranian, dobermann, basenji.. de jeg kommer på i farten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Jeg har to cavalierer, og det er absolutt min yndlingsrase. Noen ganger skulle jeg likevel ønske at de var litt større, for jeg blir en smule nervøs når de leker med stooore hunder. Ikke overnervøs jeg, neida...

(Det er jo ikke helt uten grunn da, for Sasha ble skadet i ryggen en gang hun lekte med en større hund. Måtte bæres hjem, til vet. og smertestillende i 3 uker. Og det var helt uskyldig lek...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veld:

Dogo Argentino

Dogo Canario

Cane Corso

Rottweiler

Great Dane er veld favorittene mine men lagde ei liste over ALLE rasene jeg liker..

Alano Español aka Spanish Alano aka Spansk bulldog

Alapaha Blue Blood Bulldog

American Bandogge Mastiff

American Bulldog

American Mastiff

Aussie Bulldog aka Australian Bulldog

Australian Bandog

Banter Bulldogge

Blue Lacy aka Blue Lacy Game Dog aka Texas Blue Lacy Game Dog

Boerboel aka African Boerboel

Boston Terrier

Boxer aka Deutscher Boxer aka German Boxer

Buldogue Campeiro aka Brazilian Buldogge aka Bordoga aka Burdogue

Bull Boxer aka Bulloxer

Bull Terrier and Miniature Bull Terrier aka English Bull Terrier

English Bulldog aka bulldog

Bullmastiff

Canary Dog aka Perro de Presa Canario

Cane Corso Italiano aka Italian Mastiff

Canis Panther

Cão de Fila de São Miguel aka Azores Cattle Dog

Carlin Pinscher

Catahoula Bulldog

Chinese Chongqing Dog

Doberman Pinscher

Dogo Argentino aka Argentinian Mastiff aka Argentine Dogo

Dogue Brasileiro

Dorset Olde Tyme Bulldogge

English Staffordshire Bull Terrier

Fila Brasileiro aka Brazilian Mastiff

French Bulldog aka Bouledogue Français

German Hunt Terrier

German Pinscher

Great Dane aka Deutsche Dogge aka Grand

Guatemalan Bull Terrier aka Dogo Guatemalteco

Irish Staffordshire Bull Terrier

Larson Lakeview Bulldogge

Mops

Manchester Terrier aka English Toy Terrier aka Toy Manchester Terrier

Mastiff aka English Mastiff aka Old English Mastiff

Neapolitan Mastiff aka Mastino Napoletano

Nebolish Mastiff

Olde Boston Bulldogge aka Boston Bull aka Boston Bulldog aka Old Boston Bulldog

Olde English Bulldogge

Olde Victorian Bulldogge

Original English Bulldogge

Perro Cimarron aka Cimarrón Uruguayo aka Cimarron aka Perro Criollo aka Perro Gaucho

Perro de Presa Mallorquin aka Ca de Bou aka Perro dogo Mallorquin aka Mallorquin Bulldog aka Mallorquin Mastiff

Rhodesian Ridgeback

Roman Rottweiler

Rottweiler

Smalandsstovare

Staffordshire Bull Terrier

Thai Ridgeback aka Thai Ridgeback Dog aka Mah Thai

Titán Bull-Doggé aka Perro Buldogé Titán [TB]

Titan Terrier

Tosa aka Japanese Tosa aka Tosa-Inu aka Tosa-Ken

Valley Bulldog

Victorian Bulldog

Villano de Las Encartaciones

Oisann, ble litt mange etterhvert :) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har jeg.. Kanskje ikke riktig, men virker som du blir litt sur når noen sier at de liker show aussie bedre enn ranch aussie...?

smaken er som baken, vet du..

nei, har jeg noen gang sagt eller gjort noe som virker sånn? For min del kan folk ha den hunden de selv ønsker. jeg lurer på hvem ranch aussie du har sett? Det er vel ikke noen i bergen? Det er bare noen få i Norge, så jeg lurer på hvem av dem du har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har jeg noen gang sagt eller gjort noe som virker sånn? For min del kan folk ha den hunden de selv ønsker. jeg lurer på hvem ranch aussie du har sett? Det er vel ikke noen i bergen? Det er bare noen få i Norge, så jeg lurer på hvem av dem du har sett.

nei, eg syns bare at det virker sånn. Vet ikke akkurat hvilken jeg har sett da. Men har sett en hvert fall, og vet at det er forskjell på show og ranch- aussie. Jeg har også sett mang bilder og filmer av både ranch og show aussie.. Men for all del, liker ranch også da. Men ligger ikke på listen min over "yndlingsrase" (utseende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, eg syns bare at det virker sånn. Vet ikke akkurat hvilken jeg har sett da. Men har sett en hvert fall, og vet at det er forskjell på show og ranch- aussie. Jeg har også sett mang bilder og filmer av både ranch og show aussie.. Men for all del, liker ranch også da. Men ligger ikke på listen min over "yndlingsrase" (utseende)

hvorfor tror du du så en ranch aussie da? bare lurer :) Hvor så du den`? da kan man kanskje vite hvem du så.

Og la meg bare si: jeg blåser i hva slags hunder andre liker. det har da ikke jeg noe med :( Bare man er fornøyd er vel det som teller mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, hvorfor bryr du seg om hvilken bikkje hun har sett?? Hvorfor spurte du om hun hadde sett en ranch aussie i det hele tatt når hun sa hun likte utseende til show aussien best?? Det var faktisk en ranch aussie på bsbk utstillingen i Bergen i September, hvis du så absolutt skal vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, hvorfor bryr du seg om hvilken bikkje hun har sett?? Hvorfor spurte du om hun hadde sett en ranch aussie i det hele tatt når hun sa hun likte utseende til show aussien best?? Det var faktisk en ranch aussie på bsbk utstillingen i Bergen i September, hvis du så absolutt skal vite det.

nei, siden det er få i Norge er det interessant å se hvem hun har sett :) Hva het den aussien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du er så skeptisk til?? Vi snakket med damen, fordi jeg var så interessert i aussie, og hun sa hun hadde en ranch hun drev lp med som hun hadde med seg. Mer veit vel ikke jeg :roll:

nei, jeg bare lurer på hva navnet var. Da kunne man visst hvem som var på besøk i norge, eller hvem av dem i Norge det var. Vanligvis er det ikke interessante linjer, men det kunne ha vært det. Derfor er det artig å høre navnet :( Hvorfor er det spørsmålet så ekkelt?

Her beskylder du meg for greier igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gje deg, jeg har ikke beskyldt deg for noen ting som helst!

Og hvis du tror jeg gidder å diskutere med deg hvem som beskylder hverandre for hva, så gidder jeg ikke det, nei.

kos deg i romjulen

Hva er det du er så skeptisk til??

Dette skrev du. Du beskyldte meg nettopp for å være skeptisk. Jeg er da ikke skeptisk. Jeg bare lurte på kennelnavnet til hunden var. Det er du som lager stort styr ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here it goes again. Nei, som sagt - jeg gidder ikke sitte her å diskutere dette, for det blir så off topic som overhodet mulig.

jeg diskuterer ikke, jeg bare la frem det du skrev selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, så liker jeg spisshunder. ikke alle, riktignok, men de fleste:

Tsjekkoslovakisk ulvehund

Siberian husky

Akita

Alaskan malamute

Samojed

Lundehund

Deretter kommer andre raser:

Vorstehund

Irsk ulvehund

Whippet

Border collie

og selvfølgelig Belgisk fårehund siden jeg har hatt en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...