Gå til innhold
Hundesonen.no

Favoritt raser


Hilde90

Recommended Posts

alltid vanskelig dette her. Men har jo mine favoritter :wink:

topp 3:

1. Show aussie (liker ranch også, men ELSKER pelsen og de nydelige kraftige bena på showaussien) Love

2. Toller (sterk rødfarge og masse pels!)

3. Chow chow

resten i tilfeldig rekkefølge:

alaskan malamute, saluki, pomeranian, dobermann, basenji.. de jeg kommer på i farten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Jeg har to cavalierer, og det er absolutt min yndlingsrase. Noen ganger skulle jeg likevel ønske at de var litt større, for jeg blir en smule nervøs når de leker med stooore hunder. Ikke overnervøs jeg, neida...

(Det er jo ikke helt uten grunn da, for Sasha ble skadet i ryggen en gang hun lekte med en større hund. Måtte bæres hjem, til vet. og smertestillende i 3 uker. Og det var helt uskyldig lek...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veld:

Dogo Argentino

Dogo Canario

Cane Corso

Rottweiler

Great Dane er veld favorittene mine men lagde ei liste over ALLE rasene jeg liker..

Alano Español aka Spanish Alano aka Spansk bulldog

Alapaha Blue Blood Bulldog

American Bandogge Mastiff

American Bulldog

American Mastiff

Aussie Bulldog aka Australian Bulldog

Australian Bandog

Banter Bulldogge

Blue Lacy aka Blue Lacy Game Dog aka Texas Blue Lacy Game Dog

Boerboel aka African Boerboel

Boston Terrier

Boxer aka Deutscher Boxer aka German Boxer

Buldogue Campeiro aka Brazilian Buldogge aka Bordoga aka Burdogue

Bull Boxer aka Bulloxer

Bull Terrier and Miniature Bull Terrier aka English Bull Terrier

English Bulldog aka bulldog

Bullmastiff

Canary Dog aka Perro de Presa Canario

Cane Corso Italiano aka Italian Mastiff

Canis Panther

Cão de Fila de São Miguel aka Azores Cattle Dog

Carlin Pinscher

Catahoula Bulldog

Chinese Chongqing Dog

Doberman Pinscher

Dogo Argentino aka Argentinian Mastiff aka Argentine Dogo

Dogue Brasileiro

Dorset Olde Tyme Bulldogge

English Staffordshire Bull Terrier

Fila Brasileiro aka Brazilian Mastiff

French Bulldog aka Bouledogue Français

German Hunt Terrier

German Pinscher

Great Dane aka Deutsche Dogge aka Grand

Guatemalan Bull Terrier aka Dogo Guatemalteco

Irish Staffordshire Bull Terrier

Larson Lakeview Bulldogge

Mops

Manchester Terrier aka English Toy Terrier aka Toy Manchester Terrier

Mastiff aka English Mastiff aka Old English Mastiff

Neapolitan Mastiff aka Mastino Napoletano

Nebolish Mastiff

Olde Boston Bulldogge aka Boston Bull aka Boston Bulldog aka Old Boston Bulldog

Olde English Bulldogge

Olde Victorian Bulldogge

Original English Bulldogge

Perro Cimarron aka Cimarrón Uruguayo aka Cimarron aka Perro Criollo aka Perro Gaucho

Perro de Presa Mallorquin aka Ca de Bou aka Perro dogo Mallorquin aka Mallorquin Bulldog aka Mallorquin Mastiff

Rhodesian Ridgeback

Roman Rottweiler

Rottweiler

Smalandsstovare

Staffordshire Bull Terrier

Thai Ridgeback aka Thai Ridgeback Dog aka Mah Thai

Titán Bull-Doggé aka Perro Buldogé Titán [TB]

Titan Terrier

Tosa aka Japanese Tosa aka Tosa-Inu aka Tosa-Ken

Valley Bulldog

Victorian Bulldog

Villano de Las Encartaciones

Oisann, ble litt mange etterhvert :) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har jeg.. Kanskje ikke riktig, men virker som du blir litt sur når noen sier at de liker show aussie bedre enn ranch aussie...?

smaken er som baken, vet du..

nei, har jeg noen gang sagt eller gjort noe som virker sånn? For min del kan folk ha den hunden de selv ønsker. jeg lurer på hvem ranch aussie du har sett? Det er vel ikke noen i bergen? Det er bare noen få i Norge, så jeg lurer på hvem av dem du har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har jeg noen gang sagt eller gjort noe som virker sånn? For min del kan folk ha den hunden de selv ønsker. jeg lurer på hvem ranch aussie du har sett? Det er vel ikke noen i bergen? Det er bare noen få i Norge, så jeg lurer på hvem av dem du har sett.

nei, eg syns bare at det virker sånn. Vet ikke akkurat hvilken jeg har sett da. Men har sett en hvert fall, og vet at det er forskjell på show og ranch- aussie. Jeg har også sett mang bilder og filmer av både ranch og show aussie.. Men for all del, liker ranch også da. Men ligger ikke på listen min over "yndlingsrase" (utseende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, eg syns bare at det virker sånn. Vet ikke akkurat hvilken jeg har sett da. Men har sett en hvert fall, og vet at det er forskjell på show og ranch- aussie. Jeg har også sett mang bilder og filmer av både ranch og show aussie.. Men for all del, liker ranch også da. Men ligger ikke på listen min over "yndlingsrase" (utseende)

hvorfor tror du du så en ranch aussie da? bare lurer :) Hvor så du den`? da kan man kanskje vite hvem du så.

Og la meg bare si: jeg blåser i hva slags hunder andre liker. det har da ikke jeg noe med :( Bare man er fornøyd er vel det som teller mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, hvorfor bryr du seg om hvilken bikkje hun har sett?? Hvorfor spurte du om hun hadde sett en ranch aussie i det hele tatt når hun sa hun likte utseende til show aussien best?? Det var faktisk en ranch aussie på bsbk utstillingen i Bergen i September, hvis du så absolutt skal vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, hvorfor bryr du seg om hvilken bikkje hun har sett?? Hvorfor spurte du om hun hadde sett en ranch aussie i det hele tatt når hun sa hun likte utseende til show aussien best?? Det var faktisk en ranch aussie på bsbk utstillingen i Bergen i September, hvis du så absolutt skal vite det.

nei, siden det er få i Norge er det interessant å se hvem hun har sett :) Hva het den aussien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du er så skeptisk til?? Vi snakket med damen, fordi jeg var så interessert i aussie, og hun sa hun hadde en ranch hun drev lp med som hun hadde med seg. Mer veit vel ikke jeg :roll:

nei, jeg bare lurer på hva navnet var. Da kunne man visst hvem som var på besøk i norge, eller hvem av dem i Norge det var. Vanligvis er det ikke interessante linjer, men det kunne ha vært det. Derfor er det artig å høre navnet :( Hvorfor er det spørsmålet så ekkelt?

Her beskylder du meg for greier igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gje deg, jeg har ikke beskyldt deg for noen ting som helst!

Og hvis du tror jeg gidder å diskutere med deg hvem som beskylder hverandre for hva, så gidder jeg ikke det, nei.

kos deg i romjulen

Hva er det du er så skeptisk til??

Dette skrev du. Du beskyldte meg nettopp for å være skeptisk. Jeg er da ikke skeptisk. Jeg bare lurte på kennelnavnet til hunden var. Det er du som lager stort styr ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here it goes again. Nei, som sagt - jeg gidder ikke sitte her å diskutere dette, for det blir så off topic som overhodet mulig.

jeg diskuterer ikke, jeg bare la frem det du skrev selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, så liker jeg spisshunder. ikke alle, riktignok, men de fleste:

Tsjekkoslovakisk ulvehund

Siberian husky

Akita

Alaskan malamute

Samojed

Lundehund

Deretter kommer andre raser:

Vorstehund

Irsk ulvehund

Whippet

Border collie

og selvfølgelig Belgisk fårehund siden jeg har hatt en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...