Gå til innhold
Hundesonen.no

Little Light - Lilli


LittleLight
 Share

Recommended Posts

Jeg tok feil, hun veide visst 20 kilo, ikke 18! Måtte veie henne da hun skulle få ormekur i dag, for å være helt sikker på at hun var blitt 18 hele kilo. Hun var såvidt passert 17 kilo for halvannen uke siden. :| Og så er nesten alle babytennene borte. Hun har dobbelt sett hoggtenner da, de nye kom opp ved siden av de gamle, så om det ikke skjer noe snart så må de vel trekkes. To er såpass løse at de kommer nok ut av seg selv, verre med de to andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en aldri så liten tur på en ås i dag, utrolig fin tur for både hund og eier, selv om vi begge er litt sånn i koma, og kjenner det skal bli latterlig godt å legge seg..

Ser hun har begynt å bli bra definert i fronten, bare spent på når hun begynner å legge seg utover i stedet for å vokse seg så høy og slank som hun er nå! :)

485684_4062730332910_1421764287_3690436_1363142753_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

484385_4269360498535_1198115095_n.jpg

Da har lille gullhøna plutselig rundet 28 kilo med god margin! :blink: Hun er seg selv lik, og har ikke fått noen dumme unghund-fakter som jeg lenge har ventet på! :D Ikke bjeffing når det ringer på eller når folk kommer inn, ikke engang prøøøver hun å stjele mat, og hun legger seg når hun får beskjed om å legge seg. Senest i går ble hun veldig overivrig med en katt ute, og var omtrent 15 meter unna meg, men da jeg ropte "dekk", så var hun skinnflat med en gang- og ble liggende til hun fikk beskjed om noe annet. Lover veldig godt, og hun får masse skryt på hundetreningen for at hun er så lydig. Jeg takker og bukker som seg hør og bør, men sannheten er jo den at hun ble født slik, og jeg har hatt det latterlig lett. :)

Vi har gått noen små fjellturer, og hun er like glad og ivrig hver gang. :) På bildet er vi hos min bestemor og løper på åkrene hennes, kastet pinner, ball, lekte og koste- tror man kan se på bildet hvor lykkelig hun er, lille høna. :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

581573_4884924367247_742063740_n.jpg

561124_4822500886699_135221068_n.jpg

644105_4823284546290_1370827791_n.jpg

Min vakre Lilli er nå 33 kilo, 65 i manken og noen få dager i manko på 11 måneder. Hun er enda den fantastiske hunden hun alltid har vært; lydig, snill og litt dum. Litt vel tynn, men jeg håper og tror at det ordner seg når hun modnes litt mer. Hun har en bestevenn, og det er lille Fluff, den beige kattungen til min mor. Og hun har vært med meg på flere av "ti-på-topp"-turene i høst, så når jeg får "ti-på-topp"-kruset mitt, så skal hun få en ny vannskål. Jeg elsker henne mer og mer for hver dag, min øyensten. :heart: :heart:

403990_4571353168163_554120888_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ett år og en dag nå, og hun er faktisk bare 64 i manken, men 35 kilo nå. :) Endeliiiiiig begynner vekta hennes å gå litt oppover, og jeg kjenner stor forskjell på fettlaget hennes. Før var det bare hud, absolutt ingenting fett under, men nå er det et fint lag. :) Nå skal muskelmassen mer opp samtidig som vi beholder fettlaget, så vi satser på masse god mat og noen gode turer fremover, så lenge helsa holder! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...