Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannkrem og shampoo beregnet til mennesker?

Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Har alltid synes det er viktig med så mild og naturlig shampoo som mulig til hunden min.

Når han var mindre kjøpte jeg vanlig hundeshampoo i dyrebutikken, KW-merket osv, men det begynte han å klø av eller fikk våteksem. Kan ha forbindelse med at når han var valp fikk også "bare" tørt, men vegrer meg alikevel for å bruke kunstige shampooer til han i dag.

Så bruker rett og slett Natusan First Touch til han som er dokumentert mild, uten parfyme og ikke er skadelig for øynene, og gjort det i flere år. Han har ikke fått noen reaksjoner på denne shampoo'en.

Men kom over merket Forever som skal være så naturlig som mulig, både shampoo/såpe og tannkrem.

Står på siden at det kan brukes til dyr også, men hva synes dere?

Kan man bruke vanlig tannkrem til hund beregnet til menneske, bare det ikke er tilsatt fluor?

Tannkremen:

http://www.foreverli...bright-toothgel

Shampoo:

http://www.foreverli...-jojoba-shampoo

Såpe:

http://www.foreverli...loe-liquid-soap

Disse produktene er opprinnelig beregnet til mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne tannkremen selv, og den er utrolig god! Har også tenkt til å bruke den på hunden når jeg får kjøpt mer. Damen jeg kjøpte det av først hadde brukt denne på hunden sin for å unngå å måtte fjerne tannstein hos dyrlegen, og etter et par måneder kunne hun visst forsiktig gni bort tannsteinen med fingrene! Og etter hvor godt den faktisk har fungert på meg har jeg virkelig tro på at det fint kan bruker på hunder også. :)

Shampoo og såpe burde jo heller ikke være noe problem, og vil tro det er trygt å bruke - uten at jeg har prøvd disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Har brukt denne tannkremen selv, og den er utrolig god! Har også tenkt til å bruke den på hunden når jeg får kjøpt mer. Damen jeg kjøpte det av først hadde brukt denne på hunden sin for å unngå å måtte fjerne tannstein hos dyrlegen, og etter et par måneder kunne hun visst forsiktig gni bort tannsteinen med fingrene! Og etter hvor godt den faktisk har fungert på meg har jeg virkelig tro på at det fint kan bruker på hunder også. :)

Shampoo og såpe burde jo heller ikke være noe problem, og vil tro det er trygt å bruke - uten at jeg har prøvd disse.

Takk for svar.

Ja, regner med å prøve å få kjøpt dette, iallefall tannkremen. :) Den jeg bruker til han nå er ikke spesielt naturlig..

Har enda en del tannkrem og shampoo igjen, men det blir jo tomt en dag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med å bruke tannkrem for mennesker til hunder! De inneholder gjerne xylitol, som er svært giftig for hunder. Før du bruker den tannkremen på hunden, forsikre deg om at den IKKE inneholder xylitol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...