Gå til innhold
Hundesonen.no

venne raya til å sove i bur?


marcoograya

Recommended Posts

Her var det tydeligvis mange som reagerte på hva jeg mente. Og det er bra! Liker en diskusjon. Nei, jeg prøver å ikke ta alle under en kam. Jeg kan bare snakke ut fra mine egne erfaringer med bur og det jeg tenker om det å ha en hund i bur. Dette er et tema som er meget omdiskutert. Jeg tror heller ikke det å ha hunden i et bur om natten trenger å være noe negativt, for da skal den jo tross alt sove. Men det er dessverre mange som også bruker buret når man er på jobb. Dette blir altfor mange timer etter min mening. Om dere her inne gjør det eller ikke kan ikke jeg vite, men jeg vet om mange som gjør det...

Tidligere eieren til Evita, brukte ikke buret som straff, men hun brukte til henne om natten og når hun var på jobb.

Håper dette oppklarte noe av det jeg ville fram til. Jeg er negativ til det å ha hunder i bur, så må jo dere her gjøre hva dere vil med deres hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polaren min sover i bur om natten men hun vil det selv...grunnen til at jeg begynte med det var at hun ikke fikk slappet ordentlig av om natten...hun vil ligge der og det er der hun får fred og kan roe seg.

jeg bruker aldri buret på dagen, de har en hundegård og en stall boks som ble brukt til hest før som jeg har slått sammen og de er der når jeg er på jobb.

ellers bruker jeg bur i bilen og på stevner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det tydeligvis mange som reagerte på hva jeg mente. Og det er bra! Liker en diskusjon. Nei, jeg prøver å ikke ta alle under en kam. Jeg kan bare snakke ut fra mine egne erfaringer med bur og det jeg tenker om det å ha en hund i bur. Dette er et tema som er meget omdiskutert. Jeg tror heller ikke det å ha hunden i et bur om natten trenger å være noe negativt, for da skal den jo tross alt sove. Men det er dessverre mange som også bruker buret når man er på jobb. Dette blir altfor mange timer etter min mening. Om dere her inne gjør det eller ikke kan ikke jeg vite, men jeg vet om mange som gjør det...

Tidligere eieren til Evita, brukte ikke buret som straff, men hun brukte til henne om natten og når hun var på jobb.

Håper dette oppklarte noe av det jeg ville fram til. Jeg er negativ til det å ha hunder i bur, så må jo dere her gjøre hva dere vil med deres hunder.

Helt enig med at det er alt for mye å ha hunden i bilen både om natten og om dagen men man er på jobb. Selv har jeg nesten aldri hunden i bur, bare i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det å ha en hund i bur helt unaturlig. Vi bruker bur i bilen, men det er jo for sikkerheten sin skyld. Jeg kan ikke forstå at noen kan forsvare å ha hunden sin i bur hele natten og hele dagen mens man er på jobb. For det er mange som praktiserer dette. Da vi fikk Evita, var hun 3,5 år. Tidligere eier brukte bur til henne inne. Hun sa at hun elsket buret sitt. Da hun kom til oss fulgte buret med, det stod på stua med døren open. Ikke en eneste gang gikk hun inn i det buret. Så det å si at buret for henne var en trygg hule, har jeg ingen tro på. Da hadde hun brukt det...

Det er mange meninger rundt dette med bur, men hunder har blitt holdt i generasjoner uten at bur da var en nødvendighet...

Nå startet dette med at noen spurte om hvordan lære hunden å være i bur, og jeg kan heller ikke se at noen har skrevet at de har hunden i buret "hele natta, og hele dagen", som du skriver her. Og ja, hund har blitt holdt i mange år uten at bur har vært nødvendig. Men har det fallt deg inn at hundeholdet har forandret seg over tid? i en mer stressende hverdag, kan hunden oftere ha behov for å ha sitt eget lille krypinnhvor den kan få fred og ro. Dessuten er det mere reising, og er man borte er det greit å ha bur.

Jeg bruker bur om natta når jeg har løpetisper i hus, på agilitystevner, og som en åpen mulighet bikkjene benytter seg av hjemme. Kan du fortelle meg hva som er så galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg gjentar meg litt her nå... :? Liker hunden din å ligge i buret, så greit for meg. Jeg har heller ikke sagt at det er noen her inne som bruker buret dag og natt. Jeg sier at det er mange som gjør det. Hvorvidt de er her eller ikke vet ikke jeg.

Jeg sier atter en gang at dette er min mening rundt dette med burbruk. Jeg bruker det ikke til min hund, så får dere gjøre hva dere vil med deres hunder...

Beklager til deg, trådstarter, at diskusjonen ble vridd bort fra spørsmålet ditt. Det var ikke intensjonen.

Viss dere vil diskutere mer burbruk, så kan vi kanskje lage en egen tråd for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har blitt vendt til buret som sin plass. Sin hule. Der kan den ligge iro og slappe av nårtid den vil på dagen. Om natten hadde vi døren lukket, men nå som hundne har blitt eldre har vi døren oppe. alene hjemme er hunden løs i en del av huset og kan gå i buret hvis den vil det. Å venne hunden til bur har flere gode grunner. Feks i forbindelse med bil og transport. I det fleste tilfeller må hunder ligge i bur på båt, tog, fly osv, så da er det bra at en hund føler seg trygg til buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...