Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp til å finne et videokamera som er verdt prisen.


Ia
 Share

Recommended Posts

Jeg har lenge savnet å kunne filme og dokumentere ting i livet mitt. Både hundeting, og ting på teatret. Så jeg trenger noe som både kan filme ute, selv om det er snø eller glitrende vann, og som er i stand til å lage videoer med grei kvalitet i mørke rom. I teaterrom er det stort sett kun sorte vegger og lite lys, så at det slipper inn mye lys er helt nødvendig.

Jeg var en tur i byen i dag og hørte, og det jeg havnet på av pris for et greit kamera var 2400 kroner. et var mer enn jeg hadde sett for meg. Jeg fikk også litt følelsen av at mannen som hjalp meg kun ville selge det dyreste.

Men etter litt søk på nettet, ser det ut til at jeg må opp i den prisklassen? Og med flere ting på trenge-listen enn ønskelisten er det dessverre ikke noe jeg kan prioritere. Men finnes det ikke noe som er billigere, og bra nok for en sytten åring uten verken peiling på eller stor interesse for dette? Jeg vil bare kunne dokumentere litt, jeg. Vise frem hundetreninger og teaterprosesser. Jeg forventer ikke å vinne noen Oscar for det, liksom. Det må ikke være super kvalitet, liksom. Det må bare holde.

Jeg kan ingen ting om dette, og trenger hjelp til å finne ut hva som er bra nok.

Hvilke krav er jeg nødt til å stille til et kamera, som må kunne filme på lyse uteområder og inne i mørke rom? Kan jeg få litt hjelp til faguttrykk?

Jeg har funnet disse på finn:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32931815

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32153621

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32940334

Jeg synes det siste ser veldig ordentlig ut. Men skal jeg først opp på 2000, kunne jeg jo like gjerne kjøpt det mannen i butikken ville selge meg, som jeg vet at ville tilfredsstille mine krav.

Litt hjelp?

Må jeg over 1500 kroner, har jeg ikke råd. Rett og slett :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du vurderer ikke å se på et kamera da? Er vel opptak i HD på de fleste nyere, og da får du både i pose og sekk... Har et ca. 1600kroners Canon "slengekamera" (når jeg ikke gidder å ha med speilrefleksen)- det filmer helt supert det. I HD. God zoom er det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk ikke netonnet hadde noe særlig godt utvalg av videokameraer. Men som sagt aner jeg ikke hva jeg trenger :lol:

Vel, du vurderer ikke å se på et kamera da? Er vel opptak i HD på de fleste nyere, og da får du både i pose og sekk... Har et ca. 1600kroners Canon "slengekamera" (når jeg ikke gidder å ha med speilrefleksen)- det filmer helt supert det. I HD. God zoom er det og.

Jeg kjøpte meg et godt digitalkamera i fjor på denne tiden. Det tar kjempefine bilder, og er perfekt å bare putte i vesken. Men det fungerer ikke å filme med i det hele tatt. I mørke rom blir det bare fanget opp små bevegelser, og det er helt håpløst. Og som nevnt er det det jeg trenger mest - å kunne filme folk både i scenen og under øvelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...