Gå til innhold
Hundesonen.no

Baker boller jeg nå

Lazita

Recommended Posts

Skolen skal gå i fakkeltog i dag(En annerledes Jule Avslutning) og når alle har kommet ned på skolen så kan de kjøpe brus og få gratis boller og jeg ble spurt om jeg kunne bake noen, så her holder jeg på å bake.

godt med boller, bare lurer på om jeg skal lage helt vanlige boller eller om jeg skal lage skillingsboller.

hva sier dere??

Skal snart trille den hevete deigen ute av bollen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillingsboller blir også kalt "kanel i svingene" eller kanelboller

det er biller som en lager ved å kjevle deigen ut så den blir flat også tar en kanel og sukker på den for så å rulle den sammen igjen også bare skjærer en ut passelige tykke biter fra den sammenrullete deigen også strør en litt sukker på og steiker dem. KJEMPEGODT!!

skal lege en deig til og da lager jeg skillingsboller men har nettopp stekt et brett med vanlige boller og skal nå sette inn et brett til.

Nå er det bare om å gjøre å holde fingrene unna(har ikke spist frokost enda) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble bare vanlige boller. har noen igjen her hjemme og tok med meg to brødposer fulle ned til skolen men så jo at det var en god del boller igjen etter at alt var ferdig(ikke at jeg gadd å ta med hjem da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da nekter ungene mine å spise for de liker ikke rosiner(jepp jeg har rare unger) :P

så bra du innrømmer det selv da :D

hehe...

ett par av søskna mine sier det samme... noe jeg ike skjønner da...

men uansett liksom... elsker rosiner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelboller er best.. Rosin er æsj. :D

Digg og putte en sjokolade i midten også :(

Ær så enig så, men sjokkolade i midten har jeg ikke prøvd enda, den skal jeg pøve neste gang jeg baker(blir sikkert populært hos guttungen for han elsker sjokolade) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...