Gå til innhold
Hundesonen.no

Slamkryperen Slurfi

Miko

Recommended Posts

Skrevet

Dette er Slurfi:)

Slurfi er en slamkryper, en slags fisk med bein. (amfibie)

Han bor i et 60 l akvarium alene.

Det er bare ca 10 cm dypt vann, og det er brakkvann.

Og det er samme temperatur over og under vann, for det skal være fuktig der.

Han spiser: melorm,sirisser,røde mygglarver,tubifiex, sånne ekkle ting liksom!

Når han får sirisser, "jakt'ern".

Han får maten på land fordi slamkryperen har veldig dårlig syn under vann og de er dårlige svømmere..

Jeg har hatt lyst til og kjøpe en "venn" til han, men de er veldig teritorielle.

Så det kan gå kjempe bra, eller han kan drepe den.

Og han har tenner!

Jeg er litt redd for og ordne hos han, å når han får mat legger jeg det ned med en matpinsett...

(Han har sin egen matpinsett altså!)

Kattene elsker å sitte og se på han da!

Baltus gjør nesten ikke annet!!!

Her er han:

i99619391_30292.jpg

Her ser dere litt hvordan han bor:

i99590676_86765.jpg

Skrevet
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ! så ekkelt-søtt lite dyr!

Kan man holde sånne dyr? allså, kose med dem ogsånn ?

Den bar kjempe stilig !!!!!!!!! :D:P:P:P:P

Man kan få dem tamme.

Men da må du sitte mye å se på den å ha hendene nedi..

Har ikke giddi det jeg.

Med en gang jeg fikk han hadde jeg tenkt det da, men......

Her ser du at noen holder de:

Mudskipper.jpg

mudskipper3_small.JPG

Skrevet

Så STOR!! når jeg så de øverste bildene trodde jeg ikke de var større enn 3-4 cm! :)

Stilige dyr!!

Skrevet
Slamkrypere er tøffe :) har litt lyst på nå som fiskene skal ut...

Hvordan holder du brakkvann?

Jeg har oppi 1 spiseskje havsalt (uten jod) per 10 liter vann.

Så har jeg ca 27-28 grader, det skal være like varm over vann som under...det skal dugge på rutene.

Slamkrypere er kule, morsomme å se på :P

Særlig når han "springer" etter , maten sin..

Men han må fores på land, da han er like mye over vann som under vann.

Skrevet
morsomt dyr... men trukke jeg hadde turt å holdt den... er den slimete?

Vet faktisk ikke, har aldri holdt min :)

Skrevet

Jeg har oppi 1 spiseskje havsalt (uten jod) per 10 liter vann.

Så har jeg ca 27-28 grader, det skal være like varm over vann som under...det skal dugge på rutene.

Slamkrypere er kule, morsomme å se på :P

Særlig når han "springer" etter , maten sin..

Men han må fores på land, da han er like mye over vann som under vann.

jøss, det hørtes ikke så vanskelig ut! Men du må vel ha filter og varmekolbe dyttet nedi vannet da?

Skrevet

jøss, det hørtes ikke så vanskelig ut! Men du må vel ha filter og varmekolbe dyttet nedi vannet da?

Jepp, pumpe og varmekolbe :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...