Gå til innhold
Hundesonen.no

Boikott McDonalds


Ane
 Share

Recommended Posts

http://www.vg.no/nyh...?artid=10031805

Edit:

Haha. Jeg skrev det feil, og må faktisk si at jeg ikke fikk med meg at dem sa dem opp! Jeg fikk dette av en venninne som ikke hadde sett det, men bare fortalte det negative.

Endret av IW
Endret førstepost etter ønske fra trådstarter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og dette hører hjemme i denne tråden om tegning fordi...? :P

...og du vil at folk i Norge skal boikotte McDonalds på grunnlag av noe som skjedde på en gård i USA, som McDonalds uansett har sagt opp avtalen sin med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmm McDonald kjøttet i Norge kommer ikke fra den gården. Den kommer fra Gilde. Så ved å boikotte Mc i Norge så boikotter man det Norske landbruket og kan like greit bli veggis og slutte kjøpe kjøtt i disken.

(Har jobbet ett år på Måken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmm McDonald kjøttet i Norge kommer ikke fra den gården. Den kommer fra Gilde. Så ved å boikotte Mc i Norge så boikotter man det Norske landbruket og kan like greit bli veggis og slutte kjøpe kjøtt i disken.

(Har jobbet ett år på Måken)

Som sagt, jeg fikk ikke med meg den vesentlige delen at dem sa dem opp. Og om den ikke hadde det, så hadde jeg boikottet dem. Og da har det ingen ting å si for meg om vi får det kjøttet eller ikke. Men at faktisk McDonalds ikke sier opp en slik leverandør. Men det gjorde dem jo! Bra :)

Og å boikotte Gilde(eller andre) sin kylling gjør vi allerede. Vi kjøper bare økologisk kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmm McDonald kjøttet i Norge kommer ikke fra den gården. Den kommer fra Gilde. Så ved å boikotte Mc i Norge så boikotter man det Norske landbruket og kan like greit bli veggis og slutte kjøpe kjøtt i disken.

(Har jobbet ett år på Måken)

Sikker på at kjøttet kjem frå Gilde? I så fall må det vere "kokkane" på McDonaldas som er sjukt dårlege til å lage mat, for alt smakar jo plastikk og guffent :P Og eg har forresten hørt at kjøtt gjerne kan ligge ufatteleg lenge utan å mygle/bli dårleg slik alt normalt kjøtt gjerne vil over lengre tid, på grunn av noko stoff som er tilsatt kjøttet på eit eller anna vis. Om det er sant veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at kjøttet kjem frå Gilde? I så fall må det vere "kokkane" på McDonaldas som er sjukt dårlege til å lage mat, for alt smakar jo plastikk og guffent :P Og eg har forresten hørt at kjøtt gjerne kan ligge ufatteleg lenge utan å mygle/bli dårleg slik alt normalt kjøtt gjerne vil over lengre tid, på grunn av noko stoff som er tilsatt kjøttet på eit eller anna vis. Om det er sant veit eg ikkje.

Nå er det rundt 4 år siden jeg jobbet der, man ja det var Gilde. Og de er RIMELIG strenge på oppbevaring av kjøtt der jeg jobbet og bruk av hansker i behandling av kjøtt. Kjøttet ble hentet i mindre mengder fra en diger kjølefrys og flyttet til en mindre frys på kjøkkenet (som jeg fylte 4-7 ganger iløpet av en vakt). Kjøtt ble levert ca 3-5 ganger i uken, alt etter sesongen, og ble levert tilbake til produsent ved utløpsdato i frysen (noe jeg opplevde en gang, men da ikke pga dato, men strømmen gikk i 10 timer i hele området).

Ettersom Mc er i Norge så må de fortsatt følge norske lover på hva som er lov til å tilsette i kjøtt.

Forøvrig jobbet jeg kun på kjøkkenet. Jeg kan si mye om personalpolitikken, men kjøkkenet og håndtering av maten har jeg ikke noe å utsette på. Og jeg har vokst opp i en servitør og resturant famillie. Det er faktisk bedre håndtering av kjøttet på Mc enn det er på MANGE andre topp resturanter.

Men Mc er ett Franchise selskap, og det er nettopp derfor de har en ekstrem internkontroll av de som har kjøpt seg inn, for at de skal holde den hygeniske standaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at kjøttet kjem frå Gilde? I så fall må det vere "kokkane" på McDonaldas som er sjukt dårlege til å lage mat, for alt smakar jo plastikk og guffent :P Og eg har forresten hørt at kjøtt gjerne kan ligge ufatteleg lenge utan å mygle/bli dårleg slik alt normalt kjøtt gjerne vil over lengre tid, på grunn av noko stoff som er tilsatt kjøttet på eit eller anna vis. Om det er sant veit eg ikkje.

Dette har jeg selv opplevd hos eksen, fant en burger bak et skap som hadde ligget der i nesten et år. Den så absolutt helt fin ut, ingen mugg eller noe... skummelt syntes jeg.

Og jeg må si at jeg knapt kjøper noe på Mc'ern, utenom disse litt ekte burgerne, og kyllingnuggets, men mye får jeg rett og slett ikke noe næring av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg selv opplevd hos eksen, fant en burger bak et skap som hadde ligget der i nesten et år. Den så absolutt helt fin ut, ingen mugg eller noe... skummelt syntes jeg.

Og jeg må si at jeg knapt kjøper noe på Mc'ern, utenom disse litt ekte burgerne, og kyllingnuggets, men mye får jeg rett og slett ikke noe næring av.

Det er så fint med myter! Alt kjøtt/brød som blir liggende uten fukt e.l. vil også tørke opp.

Kjøttet i burgeren er 100% kjøtt, uten tilsettningstoffer. Brødet er vel det eneste jeg har å "utsette" på, det inneholder endel sukker for at det skal få den "svidde" hinnen og varme seg fort.

Ting det ER hemmeligheter om blandingsforholdet (ikke innholde, det er faktisk ikke lov i Norge) er sausene. Syltearkurgen kommer i syltete poser, tomatene er hele og kuttes på kjøkkenet og løken er frysetørket løk som bløtes før den brukes.

Forøvrig fant jeg en sånn lefse med sukker og kanel bak komfyren på kjøkkenet sist jeg flyttet. Jeg liker ikke det en gang og bodde alene der i 2 år. Den var fin den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint med myter! Alt kjøtt/brød som blir liggende uten fukt e.l. vil også tørke opp.

Kjøttet i burgeren er 100% kjøtt, uten tilsettningstoffer. Brødet er vel det eneste jeg har å "utsette" på, det inneholder endel sukker for at det skal få den "svidde" hinnen og varme seg fort.

Ting det ER hemmeligheter om blandingsforholdet (ikke innholde, det er faktisk ikke lov i Norge) er sausene. Syltearkurgen kommer i syltete poser, tomatene er hele og kuttes på kjøkkenet og løken er frysetørket løk som bløtes før den brukes.

Forøvrig fant jeg en sånn lefse med sukker og kanel bak komfyren på kjøkkenet sist jeg flyttet. Jeg liker ikke det en gang og bodde alene der i 2 år. Den var fin den..

Det er jo ingen myte, den så like fin ut, så det med egne øyne. Men at det hadde skjedd envher burger, det er mulig, men faktisk brødet som forundret meg mest, for de fleste mugner jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen myte, den så like fin ut, så det med egne øyne. Men at det hadde skjedd envher burger, det er mulig, men faktisk brødet som forundret meg mest, for de fleste mugner jo.

Myten går på at maten til Mc inneholder overdrevent mye E-stoffer, mulig det ikke det du mente, men det kan faktisk skje med det meste av mat bare det er tørt, lite fukt og noenlunde jevn temp. Det tørker rett og slett opp.

Brødet har mye sukker, sukker bevarer (bare se på syltetøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myten går på at maten til Mc inneholder overdrevent mye E-stoffer, mulig det ikke det du mente, men det kan faktisk skje med det meste av mat bare det er tørt, lite fukt og noenlunde jevn temp. Det tørker rett og slett opp.

Brødet har mye sukker, sukker bevarer (bare se på syltetøy).

Jeg sa det bare som et eksempel under det Bellare sa om kjøtt. Det er nok ingen tvil om at det er en del myter der ute, men personlig liker jeg ikke Mc'ern fordi jeg ikke føler at kroppen min får noe den trenger, utenom et lite kort boost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...