Gå til innhold
Hundesonen.no

Trådløst nett kobles fra hele tiden (laptop)


Mirai
 Share

Recommended Posts

Sliter med laptopen min, den kobler fra det trådløse nettverket konstant. Det er ikke snakk om at den holder i 10-15 minutter engang.

Har prøvd å installere ny driver for det trådløse kortet, men det hjalp ikke. Har også prøvd alle alternativene som kommer opp når man kjører "Diagnostiser og reparer".

Den kobler aldri tilbake selv, jeg må koble fra og på igjen eller kjøre diagnostiseringsverktøyet.

Noen ideer?

Har en Acer Aspire 5536, og vi har internett og tv i en pakke fra BT (Engelsk). Der vi bodde før koblet laptopen fra innimellom fra det trådløse, men langt ifra like ille som her. Kanskje en eller to ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en annen laptop og den fungerer fint (vel, etter at jeg postet denne tråden så har nettet faktisk vært helt bra, merkelig nok, kanskje det er tidspunktet på dagen?).

Jeg prøvde denne på jobben, men der har de et nettverk som uansett ramler ut hele tiden, så vanskelig å teste på. Kan teste hos pappa over helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din laptop gjør det flere steder kan det jo tyde på at det er noe med din.

Men det som ofte er i et tett nabolag er at mange kjører på de mer standard kanalene, om man bytter kanal på det trådløse nettet sin konfigurering til en som brukes mindre så vil man oppleve det mer stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bytter man kanal på sitt eget nettverk da?

Du går inn på innstillingene på den trådløse boksen.

Dvs du må koble deg til den via IP'en den har (som du finner med å kjøre cmd og skrive ipconfig, default gateway er da routeren din sin adresse), skriv adressen i en nettleser vindu og logg inn med brukernavn passord som dere har fått. (kan jo hende england har annerledes menne). Der inne finner man innstillinger for masse rart, jeg kan godt hjelpe deg videre om du ikke finner noe om dette på innstillingene. Alle trådløse bokser er forskjellige og forskjellige oppsett på menyer og innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...