Mäkimura Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Er det noen som har erfaring med Squirt floke-løser? Har en papillon som skulle fått bort de svære flokene sine. http://www.canis.no/...le.php?id=SP131 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Har ikke prøvd noen sånne produkter på hund, da ingen av mine har en type pels som floker. Men på hest derimot har jeg brukt lignende produkter i man og hale i årevis. Og de funker i hvertfall supert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Nå veit ikke hvor hunden din får floker, men om det ikke er inntil huden, kan du jo bare bruke vanlig balsam og massere inn der floka sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mäkimura Skrevet 20. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Takk for svar. Han får floker bak ørene (nå har jeg jo klipt bort de flokene så han har ikke så mye hår der) også får han bak i rompa, og under armhulene. Noen ganger litt her og der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Kan du ikke prøve med å gni inn med smør eller matolje, da? Og dusje av etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Å drive å klippe bort alle flokene er jo én løsning, men han blir seende tilsvarende ut deretter også. Når man har slike hunder, så må man kanskje børste gjennom pelsen daglig, iallefall sjekke etter floker daglig. Så grei de ut. Da kan du først dra floken litt fra hverandre med fingrene, så dra ut så mye du klarer. Så kan du bruke spraybalsam for å løse opp resten, og gre den bort. Hold godt bak floken, slik at du ikke lugger hunden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mäkimura Skrevet 20. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Å drive å klippe bort alle flokene er jo én løsning, men han blir seende tilsvarende ut deretter også. Når man har slike hunder, så må man kanskje børste gjennom pelsen daglig, iallefall sjekke etter floker daglig. Så grei de ut. Da kan du først dra floken litt fra hverandre med fingrene, så dra ut så mye du klarer. Så kan du bruke spraybalsam for å løse opp resten, og gre den bort. Hold godt bak floken, slik at du ikke lugger hunden. Ja det er det jeg gjør nå, å sjekke etter floker og gre dem ut . Da jeg fikk ham hadde han masse floker. Mangler å få bort de værste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2011 Jeg bruker flokekam (på wheaten terrieren jeg steller inni mellom), og den er helt genial, spesielt i skjegget og luggen som man helst ikke skal klippe bort, hvis man vil bevare "looken" på hunden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 21. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2011 Det enkle er ofte det beste - gre gjennom hunden daglig med en fintannet sprattskam (eller lignende). Forebygging er det beste og billigste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slevedyret Skrevet 21. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2011 Det funker også greit å splitte flokene med en skarp saks (dra saksa langs huden og gjennom flokene). Det gjør det lettere å løse opp flokene. Eventuelt en sånn give-away-dings du åpner brev med: http://www.bnice.no/brevapner-med-logo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 21. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2011 Det enkle er ofte det beste - gre gjennom hunden daglig med en fintannet sprattskam (eller lignende). Forebygging er det beste og billigste Men forebyggingsarbeidet har vel ikke helt lagt i ts' hender: Ja det er det jeg gjør nå, å sjekke etter floker og gre dem ut . Da jeg fikk ham hadde han masse floker. Mangler å få bort de værste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts