Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjette litt raser på Chicka


Renate A

Recommended Posts

Det jeg syntes er så rart er at selv om hun er sterilisert så løfter hun like mye på halen' date=' men jeg er iallefall sikker på at det ikke blir valper av det...litt kjedelig å få valper på ei tispe med så dårlig helse liksom... [-X[/quote']

Hmm... Balder var kastrert, og han var like gal etter løpetidstisper selv etter kastreringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa unskyld fordi jeg brukte ditt innlegg som eksempel. Min hund gjør aldri sånt' date=' og det er kun fordi jeg slo kraftig ned på det den ene gangen hun gjorde det.[/quote']

Vel, jeg skal ikke legge skjul på at jeg har slått kraftig ned på det mange ganger - men slutter hun? Nei! Hun er jo fremdeles like stressa, og hun blir bare enda mer stressa og fortsetter bare med det om hun får oppmerksomhet for det. Det er derfor det fungerer så utrolig mye bedre for meg å sette henne fast i en gjerdestolpe og gå fra henne noen minutter - da blir hun totalt ignorert for det, samtidig som hun får en mulighet til å roe seg ned.

Minner deg igjen på at det ikke var det å ri på folk jeg snakket om da jeg sa at det kan virke som om Tinka er kronisk kåt, og jeg kan fremdeles kopiere og lime inn det forrige innlegget mitt om hvorfor hun rir og hvorfor jeg gjør som jeg gjør når/hvis hun rir, hvis du fremdeles trenger grundigere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' det kan være stress. Men som regel pleier det å handle om dominans når en hund gjør det. Det har ikke noe med sex hvertfall.[/quote']

Nei, jeg har jo aldri påstått at det har noe med sex å gjøre heller. Det var jo du som tok så hastige slutninger og antok at når jeg sa "Tinka kan virke kronisk kåt innimellom" så kunne jeg likesågodt sagt "Tinka er et sexdyr, hun rir jo på meg hele tiden."

Vel. Siden du fremdeles prøver å påstå at det har med dominans å gjøre har jeg ikke stort valg:

Sånn. Har du fremdeles noe å kommentere angående hvorfor Tinka rir innimellom (før/under løpetid og om hun blir skikkelig gira opp), så håper jeg det kan være noe annet enn at "det er pga dominans."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt Tinka mange ganger og jeg vil si at jeg tror ikke Tinka rir pga av dominanse - Det kan jeg si for sikkert. Men det at Ingvild sier at Tinka rir pga stress vil jeg si at hun har helt rett i. Dessuten tror jeg også at Ingvild kjenner hunden sin bedre en noen annen. Bare så det er sagt.

Men at mange hunder rir pga av å dominere er helt riktig, men betyr ikke at det er tilfelle hos alle hunder, men kanskje de fleste.

Angående Chicka så ville jeg og sagt at hun er en blanding av noe med Labrador, men halen hennes er ikke typisk labradorhale. Den ligner nesten litt mer på Flathale.. Uansett så er det en utrolig nydelig hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror labrador jeg da.. hvor ellers skulle hun fått den korte pelsen fra? (Ja, jeg vet BC kan ha kort pels, men det er jo ikke så vanlig) Siden hun har blå øyne så er det vel mest sannnsynlig at BC og husky er på hver side av stamtavla, feks faren var labrador/husky og mora BC/labrador. Eller no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...