Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjette litt raser på Chicka

Renate A

Recommended Posts

Skrevet
Det jeg syntes er så rart er at selv om hun er sterilisert så løfter hun like mye på halen' date=' men jeg er iallefall sikker på at det ikke blir valper av det...litt kjedelig å få valper på ei tispe med så dårlig helse liksom... [-X[/quote']

Hmm... Balder var kastrert, og han var like gal etter løpetidstisper selv etter kastreringen :)

Skrevet
jeg sa unskyld fordi jeg brukte ditt innlegg som eksempel. Min hund gjør aldri sånt' date=' og det er kun fordi jeg slo kraftig ned på det den ene gangen hun gjorde det.[/quote']

Vel, jeg skal ikke legge skjul på at jeg har slått kraftig ned på det mange ganger - men slutter hun? Nei! Hun er jo fremdeles like stressa, og hun blir bare enda mer stressa og fortsetter bare med det om hun får oppmerksomhet for det. Det er derfor det fungerer så utrolig mye bedre for meg å sette henne fast i en gjerdestolpe og gå fra henne noen minutter - da blir hun totalt ignorert for det, samtidig som hun får en mulighet til å roe seg ned.

Minner deg igjen på at det ikke var det å ri på folk jeg snakket om da jeg sa at det kan virke som om Tinka er kronisk kåt, og jeg kan fremdeles kopiere og lime inn det forrige innlegget mitt om hvorfor hun rir og hvorfor jeg gjør som jeg gjør når/hvis hun rir, hvis du fremdeles trenger grundigere svar.

Skrevet

ja, det kan være stress. Men som regel pleier det å handle om dominans når en hund gjør det. Det har ikke noe med sex hvertfall.

Skrevet
ja' date=' det kan være stress. Men som regel pleier det å handle om dominans når en hund gjør det. Det har ikke noe med sex hvertfall.[/quote']

Nei, jeg har jo aldri påstått at det har noe med sex å gjøre heller. Det var jo du som tok så hastige slutninger og antok at når jeg sa "Tinka kan virke kronisk kåt innimellom" så kunne jeg likesågodt sagt "Tinka er et sexdyr, hun rir jo på meg hele tiden."

Vel. Siden du fremdeles prøver å påstå at det har med dominans å gjøre har jeg ikke stort valg:

Sånn. Har du fremdeles noe å kommentere angående hvorfor Tinka rir innimellom (før/under løpetid og om hun blir skikkelig gira opp), så håper jeg det kan være noe annet enn at "det er pga dominans."

Skrevet

Jeg har møtt Tinka mange ganger og jeg vil si at jeg tror ikke Tinka rir pga av dominanse - Det kan jeg si for sikkert. Men det at Ingvild sier at Tinka rir pga stress vil jeg si at hun har helt rett i. Dessuten tror jeg også at Ingvild kjenner hunden sin bedre en noen annen. Bare så det er sagt.

Men at mange hunder rir pga av å dominere er helt riktig, men betyr ikke at det er tilfelle hos alle hunder, men kanskje de fleste.

Angående Chicka så ville jeg og sagt at hun er en blanding av noe med Labrador, men halen hennes er ikke typisk labradorhale. Den ligner nesten litt mer på Flathale.. Uansett så er det en utrolig nydelig hund :)

Skrevet
Men at mange hunder rir pga av å dominere er helt riktig, men betyr ikke at det er tilfelle hos alle hunder, men kanskje de fleste.

At de rir for å dominere over eieren sin, mener du?

Skrevet

At de rir for å dominere over eieren sin, mener du?

Tenkte mer på år ri på hunder jeg da :-)

Om de hunder rir på eierene sine for å dominere vet jeg ingenting om egentlig...

Skrevet

Jeg tror labrador jeg da.. hvor ellers skulle hun fått den korte pelsen fra? (Ja, jeg vet BC kan ha kort pels, men det er jo ikke så vanlig) Siden hun har blå øyne så er det vel mest sannnsynlig at BC og husky er på hver side av stamtavla, feks faren var labrador/husky og mora BC/labrador. Eller no..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...