Gå til innhold
Hundesonen.no

Krokodillen Iksu

Recommended Posts

Skrevet

Lager et lite innlegg for min hund også. Jeg og samboeren fikk oss en liten Engelsk spriner spaniel for drøye 4 uker siden. Han er verdens søteste lille pøbel som lyder navnet Iksu, men som vi også kaller Krokodillen. Passer bra når han spinner rundt i stuen med munnen åpen så alle de søte melketennen synlig i jakt på noe å sette tennene i. Det går som regel utover lekegrisen hans. Vi har ikke angret et sek på at vi endte opp med en Ess, men det er mulig at PusaPanda ikke deler vår mening der. Han syns nemlig det er super moro å jakte på halen hennes, noe hun er svært klar over. Vi gleder oss til mange år med vår lille krokodille.

post-10308-0-20072700-1316462820.jpg Iksu da han var 4 uker. Første gang jeg så og fikk holde ham.

post-10308-0-35178300-1316462836.jpg Kongen i sofaen

post-10308-0-70448300-1316462853.jpg Han elsker å løpe og leke sisten i hagen.

post-10308-0-14242800-1316462869.jpg Iksu da han var 7 uker

post-10308-0-68333800-1316462886.jpg Krokodille har lært å sitte

post-10308-0-88104000-1316462894.jpg På tur i skogen

post-10308-0-20278700-1316462933.jpg De lille gullet mitt har alt lagt beslag på en stor plass hjerte mitt

Skrevet

Han var en skikkelig skjønning :)

Men du må jo skrive HVA oppdretteren heter / hva kennelnavnet er da vet du :) Pass på og fore siden hans med bilder etter hvert som han vokser til :)

Skrevet

Sorry Anita og Jubi

Jeg er litt fersk ja :whistle: .

Oppdretteren heter Pia Jansson, men dette var bare hennes 2 kull med Ess valper, men første kullet var lovende.

Skal passe på å legge inn bilder og skrive om han etter hvert som han vokser til :ahappy:

Skrevet

Sorry Anita og Jubi

Jeg er litt fersk ja :whistle: .

Oppdretteren heter Pia Jansson, men dette var bare hennes 2 kull med Ess valper, men første kullet var lovende.

Skal passe på å legge inn bilder og skrive om han etter hvert som han vokser til :ahappy:

Hihi, ikke noe problem, er jo bare så nysgjerrig :) Hva heter mor og far? ( stamtavlenavn :) )

Skrevet

JPG]post-10308-0-65222000-1316626887.jpg

Iksu var med i dyrebutikken i dag og fikk velge ut enda en leke :D

post-10308-0-61851600-1316626724.jpg

Iksu og PusaPanda sover søtt sammen, men det varte bare i 2 min etter at bilde var tatt. Da ville bølla leke med pus :innocent:post-10308-0-50880700-1316626868.jpg

Leken falt i smak.

post-10308-0-95216000-1316626905.jpg

Skrevet

Åhhh, det tauet så slitesterkt ut!

Det er så morsomt når de plukker seg ut leker selv :) Jubi får også lov til å gjøre det når hun er med inn :)

Skrevet

I dag har Iksu fått prøvd seg litt på bytrening. Tviler på at han la merke til alle menneskene som passerte ham på alle kanter. Snuta var mer eller mindre i bakken hele tiden. Var så mye herlige lukter og godbiter som hadde falt på bakken.

Han har også fått prøvd å gå litt ved siden av hesten min. I starten var det skummelt, men etter et par min ga han en god dag i hesten. Syns han er utrolig snill og flink. Han tar alt på strak labb.

På kvelden i dag fikk han besøk av kjæresten sin. Stor stas når Shelby kommer på besøk, selv om hun er 30 kg Ridgeback på 7 mnd. De har herja rundt i stuen sammen til Pusapandas store misfornøyelse. Shelby har reist hjem igjen og Iksu har slokna i buret sitt. Meket ikke en gang at PusaPanda svingte en tur innom buret. Snart natta for a mor også :)

post-10308-0-62758300-1316898700.jpg

post-10308-0-55616200-1316898723.jpg

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...