Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattepass, begynner å haste litt


Lekr

Recommended Posts

På tirsdag fikk jeg en oppsigelse av huseieren, og jeg måtte ut innen søndag denne uka. Da har jeg fått meg ny hybel fra 20. september, og bor i mellomtiden hos mamma. Dit kan jeg ikke ta med katten, på grunn av katteskrekk (?) og allergi i familien. Må flytte på grunn av vannskade, er så ille at det antagelig er helseskadelig å bo der.

Så jeg trenger kattepass i en måneds tid. Jeg har prøvd å høre med oppdretteren, men hun har jeg ikke lykkes å komme i kontakt med. Katten er en rasekatt, en russian blue. Han er en ukastrert hannkatt på 5 mnd som er innekatt. Han markerer ikke, bruker bare kassa.

Grunnen til at jeg spør her er at jeg synes det hadde vært greit om han ble passet av noen med hund, siden jeg skal få meg hund etter hvert og det da hadde vært greit om han ble litt sosialisert med en kattevennlig hund. Han har aldri hatt kontakt med hund før, og har ikke vært med andre katter enn moren og søsken, før jeg fikk han.

Han er stort sett snill og grei, men han er jo en kattunge som det er litt liv i. Angriper ikke, og han biter egentlig ikke heller, bare litt "smaking" hvor han kan legge tennene rundt f.eks. hånda før man trekker den til seg :P

Det viktigste for meg er at han blir passet av noen som er snille med han, som ikke tar han i nakkeskinnet, brøler til han, knipser, spruter vann osv. Det er virkelig ikke nødvendig. Man bare løfter han vekk fra det han ikke får lov til.

Han er veldig grei å holde, og han er ikke sky. Han blir ikke aggressiv hvis man tar ting fra han, det går kjempefint.

Fint om man har hatt katt før, men ikke noe krav. Han er min første katt og det har gått veldig greit. Man må bare kunne følge helt enkle beskjeder, som at man hele tiden forsikrer seg om at han ikke kommer seg ut igjennom dører og vinduer, ikke skal ha noen annen mat enn den han får med seg osv.

Han hadde fått med seg doen, kattesand, skålene og fór. Kunne tatt med klorestativet hans også. Bør helst være i Akershus, Oslo eller Østfold. Jeg holder til i Follo.

Ble litt langt det her. Førstevalget er fortsatt at oppdretteren tar han, men siden jeg ikke har fått kontakt med henne og det begynner å nærme seg utflytting så begynner jeg å bli ganske desperat etter å finne noen som kan passe han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke kontrakt med huseier som gjør at han ikke kan kaste deg ut med såpass kort varsel? :blink:

Jeg skulle veldig gjerne ha hatt han, men jeg har tre hunder som ikke er vant med katt, så det hadde kanskje blitt litt for mye for han :hmm: Men jeg kan sende ut en mail til Veterinærstudentene ved skolen min om du vil?

Edit: gikk glipp av linjen hvor du skrev hvorfor du måtte flytte ut så raskt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er surt, ja. Vi sit i akkurat same situasjon no, berre at det er vi som er huseigarar. Det er ikkje noko moro å fortelje leigebuaren at NUH! må du ut, alt som heiter oppseiingsfreistar og slikt må vi hoppe galant over. Nei, absolutt ikkje noko god situasjon for nokon part.

Kan nok ikkje hjelpe til med pusepass, så eigentleg driv eg vel berre og forsøplar tråden din her. Lukke til, iallefall :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke kontrakt med huseier som gjør at han ikke kan kaste deg ut med såpass kort varsel? :blink:

Jeg skulle veldig gjerne ha hatt han, men jeg har tre hunder som ikke er vant med katt, så det hadde kanskje blitt litt for mye for han :hmm: Men jeg kan sende ut en mail til Veterinærstudentene ved skolen min om du vil?

Edit: gikk glipp av linjen hvor du skrev hvorfor du måtte flytte ut så raskt...

Takk for det, tanken var god :) men ser ut til at en kollega ender opp med å passe han, han ville gjerne at jeg skulle komme med katten så fort som mulig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...