Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg 2011


Artemis

Valg 2011  

78 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      53
    • Nei
      6
    • Vet ikke
      17
    • Kan ikke stemme
      2
  2. 2.

    • Høyre
      10
    • Venstre
      2
    • Arbeiderpartiet
      13
    • Fremskrittspartiet
      5
    • Kristelig Folkeparti
      0
    • Senterpartiet
      3
    • Sosialistisk Venstreparti
      9
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet de grønne
      1
    • Rødt
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      0
    • Kristent Samlingsparti
      0
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Demokratene i Norge
      0
    • Annet parti som ikke er nevnt her.
      1
    • Har ikke bestemt meg.
      23
    • Skal ikke stemme.
      8
    • Vil ikke oppgi hva jeg skal stemme
      2
  3. 3.

    • Ja.
      2
    • Nei.
      67
    • Vet ikke.
      5
    • Skal ikke stemme.
      4
  4. 4.

    • Ja, jeg har bestemt meg for å stemme ved valget likevel.
      8
    • Ja, jeg har bestemt meg for å ikke stemme ved valget.
      0
    • Nei, ingen betydning.
      64
    • Vet ikke.
      5
    • Kan ikke stemme.
      1


Recommended Posts

Loke - vær så snill å ikke tilegne meg Breiviks meninger. Jeg prøver bare å videreformidle det jeg leser ut av det. Det er nemlig ikke lett å forstå Breiviks meninger, som Lippestad selv har sagt (og nå også du). Det er ikke meningen at man skal forstå det helt inntil hjertet, det er ikke logisk eller realistisk. Men betyr det at man skal lage en logisk forklaring av det? Nei. Man må forholde seg til hva HAN skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke - vær så snill å ikke tilegne meg Breiviks meninger. Jeg prøver bare å videreformidle det jeg leser ut av det. Det er nemlig ikke lett å forstå Breiviks meninger, som Lippestad selv har sagt (og nå også du). Det er ikke meningen at man skal forstå det helt inntil hjertet, det er ikke logisk eller realistisk. Men betyr det at man skal lage en logisk forklaring av det? Nei. Man må forholde seg til hva HAN skriver.

Jeg tillegger deg ikke Breiviks meninger, jeg lurer på hvordan du kan påstå at det ikke er et angrep på demokratiet. For meg er det en selvfølge at det er det, om det så hadde vært FRP som ble rammet. Eller et eller annet nasjonalismeparti for den saks skyld. I det man tyr til vold for å fremme sitt politiske syn og stoppe andres røster, så har man angrepet demokratiet som helhet, ikke bare det partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke, "jeg lurer på hvordan du kan påstå at det ikke er et angrep på demokratiet" - her driter du på draget, JEG mener da på ingen måte at det ikke er et angrep på demokratiet. Jeg har skrevet : "Jeg har nemlig tolket Utøya-hendelsen, ikke som et angrep på demokratiet, men som en mann som ønsket å gjøre noe "voldsomt" for å fremme sitt syn på en tendens i hele Europa."

Å tolke noe, er ikke det samme som å påstå :) Også synes jeg bestandig det er gørrkjedelig å diskutere meg og hva jeg mener og hva jeg har sagt og flisespikke, så om vi dermed kan sette denne uinteressante debatten død hadde det vært fint. Jeg orker iallefall ikke dra strikken lengre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok stemme Høyre, som sist. Men lurer litt på å stemme på by og nærmiljøpartiet ettersom de ble opprettet før dette valgte da kommunen la ned mange småskole i utkantstrøkene f.eks. De fortjener litt backup for å komme i gang. I vår kommune bruker vi nemlig mange millioner på en rådyr rådhustrapp, et kulturhus ingen har råd til å leie og som ingen derfor ønsker etc etc. mens vi legger ned alle nyttige tilbud som er mulig å legge ned. Kan ikke bli verre enn enkelte av de AP(ene) som sitter der fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke, "jeg lurer på hvordan du kan påstå at det ikke er et angrep på demokratiet" - her driter du på draget, JEG mener da på ingen måte at det ikke er et angrep på demokratiet. Jeg har skrevet : "Jeg har nemlig tolket Utøya-hendelsen, ikke som et angrep på demokratiet, men som en mann som ønsket å gjøre noe "voldsomt" for å fremme sitt syn på en tendens i hele Europa."

Å tolke noe, er ikke det samme som å påstå :) Også synes jeg bestandig det er gørrkjedelig å diskutere meg og hva jeg mener og hva jeg har sagt og flisespikke, så om vi dermed kan sette denne uinteressante debatten død hadde det vært fint. Jeg orker iallefall ikke dra strikken lengre her.

Så rart? jeg tolket nemlig dette i første innlegget ditt som at du mente at det ikke var angrep på demokratiet skjønner du:

Dessuten synes jeg det er litt perplekst at folk stadig vekk "maser" om demokrati og at "Utøyahendelsene ikke skal få kneble oss". Utøya-hendelsene handlet slettes ikke om å kneble noen fra demokrati, men om oppvåkning til en situasjon ett menneske mener å observere.

Men da har du vel fått svar på hva du lurte på?

Det er revne likegyldig hva den Gale - Mathiasen trodde han prøvde å oppnå, det han i praksis gjorde var å angripe demokratiet fordi han syntes flertallet i Norge var så teite som ikke var enig med han i at muslimer er skumlinger og homofile er duster... Veldig enkelt forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er kommunevalg, så skal jeg stemme. Men stemmer nok anderledes enn ved stortingsvalg. Da det er vesentlig mye mer personavhengig i kommunevalg. Jeg vet hvem som er ordfører i bygda nå, og jeg synes han har gjort en grei jobb, er en trivelig fyr. ( I tilegg serverte han gode drinker på en fest).

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...