Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebil


Gjest

Recommended Posts

Jeg har kjørt ihjel den stakkars bilen min tror jeg, så er forberedt på dødsdom en gang i løpet av året.

Jeg jobber som hundelufter, så trenger god plass. Bilen skal være både firma og privat bil fordi vi ikke kan ha to biler.

Øivind har mest lyst på stasjonsvogn og er mer opptatt av utseendet enn det jeg er. Jeg tror nok kanskje hakket større / kombivarebil ish er nødvendig, så jeg har sett på vw touran og ford galaxy o.l etter tips på chatten, men vet ikke noe om biler sånn egentlig så forslag er bra.

Litt hva jeg har tenkt på: :ahappy:



  • Kjører og henter hunder der ingen kunne tro at nokon kunne bu, og også til øde tursteder. (Så god fremkommelighet er bra.)
  • Kjører 2500 km + / - i måneden. (Så billig i drift og god å sitte i er fint.)
  • Mye by / småkjøring! Men også noen langturer. (Tåle slik bruk så godt som mulig.)
  • Trenger plassen mer enn mange seter nå, men dette kan endre seg i fremtiden. (Så utagbare/ nedleggbare seter kunne vært noe.)
  • Smarte festeanordninger for å kunne få lure løsninger (Slik som Jeanette har :ahappy: )
  • Vi har mulighet til avdragsfritt lån fra familie, og det blir en investering i jobbsammenheng så ser kanskje på 2007 / 2008 modell -> nyere og oppimot 200.000 kr (helst ikke så mye da,men det må kanskje til.) Og at den ikke har gått alt for langt, ettersom den må det hos oss.

Håper det ikke er totalt urealistisk. Og anbefal gjerne forhandlere som kan ha flere alternativer å prøvekjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte var Touran, når de er så så gamle så kan du få sette inn baksetene avdragsfritt.

Touran har jo stort bagasje rom selv med 5 seter.

Møller bil vil jeg anbefale på touran, de vi selv har vært hos og sett på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider