Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebil


Gjest

Recommended Posts

Jeg har kjørt ihjel den stakkars bilen min tror jeg, så er forberedt på dødsdom en gang i løpet av året.

Jeg jobber som hundelufter, så trenger god plass. Bilen skal være både firma og privat bil fordi vi ikke kan ha to biler.

Øivind har mest lyst på stasjonsvogn og er mer opptatt av utseendet enn det jeg er. Jeg tror nok kanskje hakket større / kombivarebil ish er nødvendig, så jeg har sett på vw touran og ford galaxy o.l etter tips på chatten, men vet ikke noe om biler sånn egentlig så forslag er bra.

Litt hva jeg har tenkt på: :ahappy:



  • Kjører og henter hunder der ingen kunne tro at nokon kunne bu, og også til øde tursteder. (Så god fremkommelighet er bra.)
  • Kjører 2500 km + / - i måneden. (Så billig i drift og god å sitte i er fint.)
  • Mye by / småkjøring! Men også noen langturer. (Tåle slik bruk så godt som mulig.)
  • Trenger plassen mer enn mange seter nå, men dette kan endre seg i fremtiden. (Så utagbare/ nedleggbare seter kunne vært noe.)
  • Smarte festeanordninger for å kunne få lure løsninger (Slik som Jeanette har :ahappy: )
  • Vi har mulighet til avdragsfritt lån fra familie, og det blir en investering i jobbsammenheng så ser kanskje på 2007 / 2008 modell -> nyere og oppimot 200.000 kr (helst ikke så mye da,men det må kanskje til.) Og at den ikke har gått alt for langt, ettersom den må det hos oss.

Håper det ikke er totalt urealistisk. Og anbefal gjerne forhandlere som kan ha flere alternativer å prøvekjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte var Touran, når de er så så gamle så kan du få sette inn baksetene avdragsfritt.

Touran har jo stort bagasje rom selv med 5 seter.

Møller bil vil jeg anbefale på touran, de vi selv har vært hos og sett på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touran :) Kjøpte selv en 2008 modell for noen mnd siden for 180 000,-. Gått ca 40000. Det følger med bakseter/ombyggingssett, som kan settes inn avgiftsfritt når bilen er 10 år gammel. Valget på touran falt fordi det er gitter mellom setene og varerom, så en har grei kontroll over temperaturen bak. Ang størrelse på motor er 1,9 Tdi den beste (i følge bilfolk eg kjenner), den trekker bra, men bruker ikkje for mye på mila. På en tank diesel (ca 60liter) kjører eg som oftest mellom 1200 og 1500km. Kommer an på hvor mye småkjøring/køkjøring det er.

Ellers er den grei å sitte i for meg, du sitter høyt og har grei oversikt. Kjører som oftest ca 3000 i mnd, så har blitt godt kjent med bilen på kort tid :) Kjøpte forøvrig min bil hos Møller Bil (Bergen), og har fått god oppfølging derfra. Fikk med garanti på bilen, men har ikkje vert noe tull så langt. Bilen eg kjøpte ble lakkert på nytt, og fikk service før eg hentet den ut.

Sånn, det var dagens reklame :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to! Likte reklamen :)

Jeg syntes tilogmed den er fin jeg!:

07_1693585752.jpg

... men det er mannen som må overtales. I dette tilfellet er det jeg som setter det praktiske først. :lol:

Med tanke på seter, så kan det hende de trengs før det har gått 10 år. Det kan være hvis vi skal på en tur hvor noen skal sitte på, eller hvis det kommer barn inn i bildet. :)

Men de går kanskje ann å legge ned, så blir det ganske flatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to! Likte reklamen :)

Jeg syntes tilogmed den er fin jeg!:

... men det er mannen som må overtales. I dette tilfellet er det jeg som setter det praktiske først. :lol:

Med tanke på seter, så kan det hende de trengs før det har gått 10 år. Det kan være hvis vi skal på en tur hvor noen skal sitte på, eller hvis det kommer barn inn i bildet. :)

Men de går kanskje ann å legge ned, så blir det ganske flatt?

Du kan jo selvfølgelig kjøpe touran på hvite skilter (min har grønne), men da må du regne med ett betydelig prishopp. Har ikkje sjekket prisen på omregistrering fra varebil til personbil, men det går sikkert å finne ut ett eller anna sted. Som sagt, så får du med bakseter og ombyggingssett dersom du går for varebil (det skal i vert fall følge bilen).

Såvidt jeg husker så skal setene være av noenlunde samme type som min (renault scenic), og da er de enkle å ta ut og inn enkeltvis. Dvs det ikke er et helt baksete, men tre enkeltseter.

Jupp, den har tre enkeltseter bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men jeg har i utgangspunktet tenkt hvite skilt.

Såvidt jeg husker så skal setene være av noenlunde samme type som min (renault scenic), og da er de enkle å ta ut og inn enkeltvis. Dvs det ikke er et helt baksete, men tre enkeltseter.

Det høres jo bra ut da!

Du kan jo selvfølgelig kjøpe touran på hvite skilter (min har grønne), men da må du regne med ett betydelig prishopp. Har ikkje sjekket prisen på omregistrering fra varebil til personbil, men det går sikkert å finne ut ett eller anna sted. Som sagt, så får du med bakseter og ombyggingssett dersom du går for varebil (det skal i vert fall følge bilen).

Det var det da. Men det spørs om det kanskje er verdt det. Får tenke på det. :)

Er det noen som har andre bilforslag? Eller er touran bare meant to be? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...