Gå til innhold
Hundesonen.no

Brannstige og annet brannslukkingsutstyr


SFX

Recommended Posts

Jeg skal gå til anskaffelse av brannstige, siden jeg nå har soverom i andre etasje, og en pappa som sier han ligger søvnløs av frykt for at jeg skal brenne inne :aww:

Jeg googlet og fikk opp ørtogførti ulike leverandører, og tenkte jeg skulle høre om det var noen her inne som har samme utstyr og dermed har anbefalinger/frarådninger å komme med. Det er såpass store prisforskjeller, som jeg kan se, men av og til er det jo en grunn til at det er billig. Then again, hvor ofte skal stigen brukes?

Så lurer jeg i samme åndedrag på hva slags brannutstyr folk har, hva som er vanlig?

Jeg har fått montert brannalarm med sensor i alle tre etasjer, og må med skam erkjenne at per i dag er det det eneste jeg har tilgjengelig.

Trenger jeg brannslukkingsapparat i hver etasje, eller holder det å ha det for eksempel ved kjøkkenvasken og i tilknytning til soverommet oppe?

Har dere branntau, hva slags plan har dere for å få ut hundene om det brenner og dere er i andre etasje?

Hva annet bør en ha i hus?

Jeg bor i et rekkehus, ikke ende, cirka 85 kvadrat og tre etasjer. Det er ingen balkonger i andre etasje, mens i første etasje er det inngangsdør og verandadør i hver sin ende. Det er ingen rømningsveier i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ha brannslukkingsapparat på soverommet (for å komme deg ut) samt kobbel til hunden(e), gjerne retriver slik at du slipper å tenke på halsbånd osv, strupeffekten kan også være nødvendig for å dra med deg dyret om det er redd..

*Ha brannslukkingsapparat ved trappenedgang (igjen for å komme deg ut).

*Ha en nødbag el i bilen, med kopi av de viktigste papirene samt et kredittkort (med en kode du HUSKER), ett sett undertøy og hverdagsklær. Gjerne en liten sekk hundemat, og et pledd el to?

Sjekk gjerne med ditt forsikringsselskap hvilke leverandører DE anbefaler på sikkerhetsutstyr, da er du garantert at de oppfyller alle krav fra både eu, ISO osv.

Ha brannøvelse med hunde(e)! Sett på alarmen, rop de(n) til deg og led de ut, gjerne litt stressa og ad omveier. Dette vil hjelpe dere om Gud forby dere opplever brann. Bare alarmen kan være nok til å lamslå dere, men øvelse gjør mester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://tpn.vg.no/intervju/index.php/www.regjeringen.no/www.vg.no/index.php?Inr=1777 der kan du høre hva vi har. Seriekoblede brannvarslere i alle rom utenom kjøkken og baderom, to husbrannslanger og utallige brannskolkningsaparat, sikkerhetsline utenfor alle soverom i andre etasje :) Kan spørre pappa om merker evt jeg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...