Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrering på NKKs hjemmesider

Apache

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg skulle registrere meg som bruker på NKK stod det under at man kunne taste inn et nummer og en PIN- kode ellerno. Den skulle være på baksiden av Hundesport eller i betalingsgiroen, men hva mener de med det? Fremtidige hund må jo bli registrert i NOX-registerert og da er man jo ikke medlem av en annen hundeklubb? Eller kan man det selvom hunden er i NOX-registerert? Og er det mye man ikke får tilgang til når man ikke skriver inn kode og PIN-kode? sliter litt her :rolleyes2:

Skrevet

Man kan ikke lenger være medlem bare i NKK, men må melde seg inn i en klubb. Det er dette som må til for å kunne få Hundesport og tilgang til dogweb og de tjenestene der. Hunden kan dog være registrert uten at du får de tilgangene, men da må du melde på konkurranser osv manuelt hos arrangør.

(Om jeg husker rett.)

Skrevet

Pin koden og medl.nr. får man når man melder seg inn i raseklubben man velger. Jeg fikk tilgang til Dogweb når jeg meldte meg inn i Norsk Shetland Sheepdog klubb.

Kjenner dessverre ikke til om det gis tilgang til Dogweb for NOX registrerte hunder/eiere...? Men jeg tror egentlig ikke det, for det er jo for blandingshunder, og Dogweb er jo rasehunder...?

Skrevet

Kjenner dessverre ikke til om det gis tilgang til Dogweb for NOX registrerte hunder/eiere...? Men jeg tror egentlig ikke det, for det er jo for blandingshunder, og Dogweb er jo rasehunder...?

Joda, er du medlem har du alle rettigheter. De følger ikke regnr til hunden din.

Skrevet

Joda, er du medlem har du alle rettigheter. De følger ikke regnr til hunden din.

Så kan man altså ha en NOX-registrert hund og få akkurat de samme rettighetene som de som har en NKK-registrert hund? Altså tilgang til dogweb ogsånn? :icon_confused:

Skrevet

Så kan man altså ha en NOX-registrert hund og få akkurat de samme rettighetene som de som har en NKK-registrert hund? Altså tilgang til dogweb ogsånn? :icon_confused:

Jepp, det følger deg og ditt medlemskap - ikke hunden.

Skrevet

Selvsakt gies det full tilgang til personen som har en NOX hund også, hvordan ellers skal personen klare og melde på hunden sin på NKK-arrangementer? Blandingshunden min ligger på dogweb hun, slik som hunden din også. :)

Skrevet

Så trådstarter må da altså bare registrere seg som betalende medlem, ingen hund nødvendig ennå, og så får hun tilgang. Det er medlemsskapet til den betalende eieren som avgjør, ikke hunden :)

Skrevet

Hvordan få full tilgang til dogweb ogsånt før valpen kommer? Skjønner ingen ting. Rasen er BC og blir reg. i NKK. Valpene er bare 3 1/2 uker så jeg har ikke papirene på valpen før om noen uker. Må jeg være medlem i NSG for å få tilgang til dogweb og alt det der? Og må jeg være medlem av en raseklubb for å starte stevner? Bortsett fra det så skal jeg være med i MOHK. Trenger jeg da å være med i en raseklubb i tillegg for å få tilgang til alt sammen? Og hvordan få hele pakka på NKK før valpen kommer? Noen som kan forklare meg dette fra starten av? Er virkelig helt grønn på dette :blink:

Edit: La et par spørsmål.

Skrevet

Hvordan få full tilgang til dogweb ogsånt før valpen kommer? Skjønner ingen ting. Rasen er BC og blir reg. i NKK. Valpene er bare 3 1/2 uker så jeg har ikke papirene på valpen før om noen uker. Må jeg være medlem i NSG for å få tilgang til dogweb og alt det der? Og må jeg være medlem av en raseklubb for å starte stevner? Bortsett fra det så skal jeg være med i MOHK. Trenger jeg da å være med i en raseklubb i tillegg for å få tilgang til alt sammen? Og hvordan få hele pakka på NKK før valpen kommer? Noen som kan forklare meg dette fra starten av? Er virkelig helt grønn på dette :blink:

Edit: La et par spørsmål.

Du får full tilgang til Dogweb når du melder deg inn i en klubb som er tilsluttet NKK, enten det er en lokal hundeklubb eller raseklubb. Du trenger ikke engang å ha hund for å melde deg inn i en klubb. For å starte stevner trenger du heller ikke å være medlem i noen klubb, men er du medlem i en klubb slipper du unna med halv påmeldingsavgift (dvs alle klubber oppgir en påmeldingsavgift som tilsvarer den halveprisen av det man må betale dersom man IKKE er medlem i NKK-tilknyttet klubb).

Så - meld deg inn i en klubb og du får umiddelbart tilgang til Dogweb :).

Skrevet

Du får full tilgang til Dogweb når du melder deg inn i en klubb som er tilsluttet NKK, enten det er en lokal hundeklubb eller raseklubb. Du trenger ikke engang å ha hund for å melde deg inn i en klubb. For å starte stevner trenger du heller ikke å være medlem i noen klubb, men er du medlem i en klubb slipper du unna med halv påmeldingsavgift (dvs alle klubber oppgir en påmeldingsavgift som tilsvarer den halveprisen av det man må betale dersom man IKKE er medlem i NKK-tilknyttet klubb).

Så - meld deg inn i en klubb og du får umiddelbart tilgang til Dogweb :).

Åja, da så! Tusen takk :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...