Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrering på NKKs hjemmesider

Apache

Recommended Posts

Når jeg skulle registrere meg som bruker på NKK stod det under at man kunne taste inn et nummer og en PIN- kode ellerno. Den skulle være på baksiden av Hundesport eller i betalingsgiroen, men hva mener de med det? Fremtidige hund må jo bli registrert i NOX-registerert og da er man jo ikke medlem av en annen hundeklubb? Eller kan man det selvom hunden er i NOX-registerert? Og er det mye man ikke får tilgang til når man ikke skriver inn kode og PIN-kode? sliter litt her :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke lenger være medlem bare i NKK, men må melde seg inn i en klubb. Det er dette som må til for å kunne få Hundesport og tilgang til dogweb og de tjenestene der. Hunden kan dog være registrert uten at du får de tilgangene, men da må du melde på konkurranser osv manuelt hos arrangør.

(Om jeg husker rett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pin koden og medl.nr. får man når man melder seg inn i raseklubben man velger. Jeg fikk tilgang til Dogweb når jeg meldte meg inn i Norsk Shetland Sheepdog klubb.

Kjenner dessverre ikke til om det gis tilgang til Dogweb for NOX registrerte hunder/eiere...? Men jeg tror egentlig ikke det, for det er jo for blandingshunder, og Dogweb er jo rasehunder...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre ikke til om det gis tilgang til Dogweb for NOX registrerte hunder/eiere...? Men jeg tror egentlig ikke det, for det er jo for blandingshunder, og Dogweb er jo rasehunder...?

Joda, er du medlem har du alle rettigheter. De følger ikke regnr til hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er du medlem har du alle rettigheter. De følger ikke regnr til hunden din.

Så kan man altså ha en NOX-registrert hund og få akkurat de samme rettighetene som de som har en NKK-registrert hund? Altså tilgang til dogweb ogsånn? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsakt gies det full tilgang til personen som har en NOX hund også, hvordan ellers skal personen klare og melde på hunden sin på NKK-arrangementer? Blandingshunden min ligger på dogweb hun, slik som hunden din også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trådstarter må da altså bare registrere seg som betalende medlem, ingen hund nødvendig ennå, og så får hun tilgang. Det er medlemsskapet til den betalende eieren som avgjør, ikke hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få full tilgang til dogweb ogsånt før valpen kommer? Skjønner ingen ting. Rasen er BC og blir reg. i NKK. Valpene er bare 3 1/2 uker så jeg har ikke papirene på valpen før om noen uker. Må jeg være medlem i NSG for å få tilgang til dogweb og alt det der? Og må jeg være medlem av en raseklubb for å starte stevner? Bortsett fra det så skal jeg være med i MOHK. Trenger jeg da å være med i en raseklubb i tillegg for å få tilgang til alt sammen? Og hvordan få hele pakka på NKK før valpen kommer? Noen som kan forklare meg dette fra starten av? Er virkelig helt grønn på dette :blink:

Edit: La et par spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få full tilgang til dogweb ogsånt før valpen kommer? Skjønner ingen ting. Rasen er BC og blir reg. i NKK. Valpene er bare 3 1/2 uker så jeg har ikke papirene på valpen før om noen uker. Må jeg være medlem i NSG for å få tilgang til dogweb og alt det der? Og må jeg være medlem av en raseklubb for å starte stevner? Bortsett fra det så skal jeg være med i MOHK. Trenger jeg da å være med i en raseklubb i tillegg for å få tilgang til alt sammen? Og hvordan få hele pakka på NKK før valpen kommer? Noen som kan forklare meg dette fra starten av? Er virkelig helt grønn på dette :blink:

Edit: La et par spørsmål.

Du får full tilgang til Dogweb når du melder deg inn i en klubb som er tilsluttet NKK, enten det er en lokal hundeklubb eller raseklubb. Du trenger ikke engang å ha hund for å melde deg inn i en klubb. For å starte stevner trenger du heller ikke å være medlem i noen klubb, men er du medlem i en klubb slipper du unna med halv påmeldingsavgift (dvs alle klubber oppgir en påmeldingsavgift som tilsvarer den halveprisen av det man må betale dersom man IKKE er medlem i NKK-tilknyttet klubb).

Så - meld deg inn i en klubb og du får umiddelbart tilgang til Dogweb :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får full tilgang til Dogweb når du melder deg inn i en klubb som er tilsluttet NKK, enten det er en lokal hundeklubb eller raseklubb. Du trenger ikke engang å ha hund for å melde deg inn i en klubb. For å starte stevner trenger du heller ikke å være medlem i noen klubb, men er du medlem i en klubb slipper du unna med halv påmeldingsavgift (dvs alle klubber oppgir en påmeldingsavgift som tilsvarer den halveprisen av det man må betale dersom man IKKE er medlem i NKK-tilknyttet klubb).

Så - meld deg inn i en klubb og du får umiddelbart tilgang til Dogweb :).

Åja, da så! Tusen takk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...